A JORDÁN SIVATAG KINCSEI - KULTÚRA, TERMÉSZET ÉS VADVILÁG

a mesés Kelet kincsei | római és bizánci birodalom öröksége | sivatagi kalandok | dzsipszafari | erdő és vadrezervátumok | falulátogatások | egyedülálló sivatagi vadvilág

Az utazás fénypontjai

• A római kori romjairól híres Jerash város, látogatás Orjan faluban és egy szappan készítő házban
  • Um al-Jimal bizánci és római romjainak felfedezése
  • Dzsip szafari kaland és vadles a Shaumari Vadrezervátumban
  • Azraq természetvédelmi terület, Qasr Azraq sivatagi kastély és az 500 éves Dana falu
  • Sivatagi trekking a Dana sivatagban
  • Petra, az “elveszett” rózsavörös város
  • Wadi Rum sivatag dzsipszafari és sátorozás
  • Aqaba városa és a Mamluk erőd
  • Madaba mozaikgyűjteménye és a Nebo hegy
  • Pihenés a Holt-tengernél
2021. október-november (10 éjszaka)
kiscsoportos utazás (13 fő)
2.190 USD/fő + nemzetközi repülőjegy

1. nap: AMMAN ÉRKEZÉS

Érkezés Amman repülőterére, ahol már várnak Bennünket és privát transzferrel nagyszerű szállásunkra utazunk. Napunk hátralévő részében kipihenjük a repülőút fáradalmait, hogy frissen indulhassunk neki a nagy kalandnak. Akinek van kedve, belvetheti magát Amman belvárosának nyűzsgő életébe, csavaroghat a vibráló arab piacok forgatagában.

(szállás: hotel, Amman, ellátás: nincs)

2. nap: JERASH ROMVÁROSA – ALJOUN ERDŐREZERVÁTUM – ORJAN FALU ÉS SZAPPANKÉSZÍTÉS

Elköszönünk Amman városától és a római kori romjairól híres Jerash városa felé vesszük az irányt. A Közel-Kelet egyik legjobban megőrzött római kori városa a görög-római és keleti hatások bámulatos keveréke, melynek köszönhetően különleges hangulattal bír. Nem véletlenül a minden évben megrendezésre kerülő Jerash Kulturális és Művészeti Fesztivál helyszíne. A hatalmas Római Birodalom idején naponta harcoltak a teljes regáliába öltözött gladiátorok és versenyeztek a szekerek az egykor nagyszerű római város falain belül. Felfedezzük az amfiteátrumot, a fennséges római építészetet, az oszlopos utcákat, a fantasztikus állapotban maradt mozaikokat és faragásokat.

Majd folytatjuk utunkat az Aljoun Erdőrezervátum felé, ahol egy kb 3 órás gyaloglással eljutunk az Orjan faluba. Csodaszép környezetben, tölgy-, pisztácia- és eperfák buja erdőkön keresztül sétálva érkezünk meg az Eagle’s Point kilátóhoz, ahonnan nagyszerű kilátásban lesz részünk a környező vidékre. A faluban látogatást teszünk egy tradicionális olívaolaj-szappan készítő házban, ahol láthatjuk a helyi asszonyokat miként készítik a szappanokat az oliva olajból.

(szállás: lodge, Ajloun Forest Reserve, ellátás: reggeli és vacsora)

3. nap: UM AL-JIMAL ROMJAI – SHAUMARI VADREZERVÁTUM – SZAFARI

Napunkat a jordán-szíriai határ közelében fekvő Um al-Jimal bizánci és római romjainak felfedezésével kezdjük. A romvárosban, melyet a régészek a „sivatag fekete gyöngyszemének” hívnak, egy lenyűgöző időutazásban lesz részünk, betekintést nyerhetünk a római, a bizánci és a korai iszlám időszak vidéki életébe. A vidék más régészeti lelőhelyeihez képest ritkán esett rongálások és rablások áldozatául, így viszonylag érintetlen maradt és megőrizte eredeti elrendezését. A romváros kb 150 épületet foglal magában, köztük a sejk palotáját, házakat, templomokat, oltárokat.

Majd a Shaumari Vadrezervátum felé folytatjuk utunkat, ahol egy 3 órás szafari kaland vár ránk. A rezervátum fontos menedékhelye olyan veszélyeztetett fajoknak, mint az arab bejza és a perzsa onager, távcsőveinkkel megfigyelhetjük a parlagi sasokat és egyiptomi keselyűket. Vezetőnktől megtanulhatjuk az állatok nyomkövetésének alapjait.

Izgalmas kalandjaink után a rezervátumhoz közeli szálláshelyünkre utazunk.

(szállás: lodge, Azraq Wetland Reserve, ellátás: reggeli és vacsora)

4. nap: AZRAQ WETLAND RESERVE – QASR AZRAQ SIVATAGI KASTÉLY – 500 ÉVES DANA FALU

Megreggelizünk majd egy rövid kirándulásra indulunk az Azraq Wetland természetvédelmi területen, amely a vándor madarak oázisa. Jó szerencsével megfigyelhetünk különböző madarakat és a rezervátum további lakóit, a bivalyokat.

Majd a Qasr Azraq sivatagi kastélyhoz folytatjuk utunkat, mely a római idők óta stratégiai jelentőséggel bír, hiszen az Azraq oázisban található, mely az egyetlen ilyen hatalmas kiterjedésű – közel egyharmad magyarországnyi – édesvízforrás.

Napunkat az 500 éves Dana faluban tett látogatással fejezzük be ahonnan álomszép panorámában gyönyörködhetünk a Wadi Dana szurdokra. Az óriási kanyon valójában a Jordán folyó völgyének része, amely pedig a Nagy afrikai Hasadékvölgy egyik szakaszát képezi. A falu csodás környezetben fekszik. A hatalmas sziklás falak peremén, festői környezetben található kőházak, a kaktuszokkal tarkított földutak látványa hűen tükrözi az 1800-as évek végén fennállt arab falvak arculatát és hangulatát.

(szállás: vendégház, Dana, ellátás: reggeli és vacsora)

5. nap: TÚRA A DANA SIVATAGBAN

Egész napus túrára (kb 14 km) indulunk a Dana sivatagba, Jordánia legnagyobb természetvédelmi területére. A Dana bioszféra rezervátum a természetjáróknak egy valóságos paradicsom a sivatag közepén. Közel 894 növény, 190 madár, 37 emlős és 36 hüllőfaj menedékhelye. Túránk során lehetőségünk lesz megfigyelni az állatokat. Ha igazán szerencsések vagyunk olyan különlegességeket is fellelhetünk, amelyeket sehol máshol nem láthatunk: mint például a tüskésfarkú gyík vagy a homoki macska, mely az egyetlen macskaféle, aki élete túlnyomó részét a sivatagban tölti. A rezervátum ad otthont a núbiai kőszáli kecskéknek és Földünk legnagyobb szír csicsörke (pintyféle) kolóniának. Találkozhatunk beduin állattartókkal, akik kecskéiket legeltetik és vigyázzák a rezervátum egyedülálló növény- és állatvilágát.

Az éjszakát egy nagyszerű hangulatú vendégházban töltjük a természetvédelmi rezervátum terület.

(szállás: lodge, Dana természetvédelmi terület, ellátás: reggeli és vacsora)

6. nap: PETRA, AZ “ELVESZETT” RÓZSAVÖRÖS VÁROS

Ma felfedezzük az élénk vörös, fehér és rózsavörös színekben pompázó homokkő sziklafalba vésett Petra titkait. Az őskori jordániai város több mint ezer évvel ezelőtt élte virágzó fénykorát, mint a Nabateus Birodalom kereskedelmi központja és fővárosa. Ma a Világ 7 új csodájának egyike és az UNESCO világörökség része. Végigsétálunk a 200 méter magas falú Siq réskanyonon, egészen az Al-Khazneh kincstárig, mely minden bizonnyal a legmegdöbbentőbb látványossága Petra tucatnyi lélegzetelállító szépségű képződménye közül. Helyi vezetőnk kíséretében felfedezzük a letűnt város legjeit, köztük a lenyűgöző bizánci múzeumot, az egykoron 8500 ember befogadására alkalmas színházat, a barlangokban kialakított lakásokat. A vállalkozó kedvűek megmászhatják a 800 lépcsőfokot, mely egészen az impozáns domb tetején található Ad-Deir kolostorig visz fel és csodás panormával jutalmaz meg bennünket.

(szállás: hotel, Petra, ellátás: reggeli és vacsora)

7. nap:  WADI RUM SIVATAG – KEMPING ÉS SÁTOROZÁS

Mai napunkat a narancs és rózsaszínű homokos Wadi Rum sivatagban töltjük, ahol fantasztikus sivatagi kalandok várnak ránk. Összkerékmeghajtású dzsippekbe pattanunk és sivatagi szafarira indulunk. A Wadi Rum sivatagban tett utazásunk során Földünk geológiai evolúciójának szemtanúi lehetünk. Ősi tektonikus mozgások, homokviharok és téli áradások alakították, formálták ezt a kopár, lakatlan vidéket, mely a magas vasoxid tartalomnak köszönhetően Jordánia „legvörösebb” része. Az óriási vörös színű sziklaalakzatok, a hullámzó homokdűnék és a tiszta éjszakai égbolt több ezer világító csillaggal egy mesebeli környezetet varázsoltak kis Bolygónk jordán szegletébe. És hogy sivatagi kalandunk igazán teljes legyen, jordán vacsoránk elköltése után sátrakban töltjük az éjszakát csodás csillagtakaró alatt.

(szállás: sátor, Wadi Rum sivatag, ellátás: reggeli és vacsora)

8. nap: AQABA – MAMLUK ERŐD – AQABA

Sivatagi reggelink után folytatjuk utunkat, egészen a Vörös Tenger partjánál fekvő Aqaba városáig, ahol az éjszakát is töltjük. Aqaba már 3500 évvel ezelőtt is stratégiai fontosságú kereskedelmi kikötőváros, mely összeköti a három kontinenst: Ázsiát, Európát és Afrikát. Utunk során látogatást teszünk a Mamluk Erődnél és Sharif Hussein Bin Házánál.

Miután elfoglaltunk szobáinkat, napunk hátralévő részét szabadon tölthetjük.

(szállás: hotel, Aqaba, ellátás: reggeli és vacsora)

9. nap: MADABA VÁROSA – MOUNT NEBO – HOLT TENGER

Miután megreggeliztünk Madaba város felé vesszük az irányt. A rendkívül barátságos város leginkább a bizánci korszakbeli mozaikgyűjteményéről ismert, melyek közül a leghíresebb a Szent György-templom padlóját díszítő 6. századi mozaiktérkép. De számos vibrálóan színes mozaikot fedezhetünk még fel a város különböző részeiben. Meglátogatjuk a Madaba múzeumot és a Régészeti Parkot.

Majd folytatjuk utunkat a Nebo hegyhez, ahonnan az ősi legendák szerint Mózes megpillantotta az Ígéret Földjét, de soha nem tette be oda a lábát. Úgy hiszik 120 éves korában hunyt el és valahol a környéken temették el, bár sírhelyének pontos helyét csak sejtik. A hegy csúcsán emléktemplomot emeltek Mózesnek, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílik a Szentföldre a Holt-tengerre, Izraelre és a palesztin területekre.

Végül leereszkedünk a Holt-tengerhez, a Föld legalacsonyabb pontjához és a nap utolsó állomásához.

(szállás: hotel, Holt tenger, ellátás: reggeli és vacsora)

10. nap: HOLT-TENGER – AMMAN VÁROSNÉZÉS

Megreggelizünk, majd pihenés a Holt-Tengernél. Lebeghetünk az ásványi anyagokban rendkívül gazdag vízen és élvezhetjük a terápiás iszapfürdőt. Majd kicsekkolunk szállásunkról és Amman felé vesszük az irányt, ahol egy délutáni városnézés keretében meglátogatjuk a Citadellát, az Umayyad palotát, a Herkules templom maradványait, valamint egy 2. századi római színházat és barangolhatunk és hagyományos arab souk-ban.

(szállás: hotel, Amman, ellátás: reggeli és vacsora)

11. nap: HAZAUTAZÁS

Elköszönünk a csodás Jordániától és megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.