ÁLMODD MEG A KALANDOD! – MADAGASZKÁR NOSY BE

álomszép szigetek | egyedülálló élővilág | makik, lemurok és kaméleonok | vanília és kakaó ültetvények | halászfalvak | ételkülönlegességek | csodás óceánpart

Az utazás fénypontjai

• Egy privát trópusi sziget főbérlője lehetsz
  • Nosy Be szigettúra, halászfalvak és kézműves piac
  • Kirándulás a Nosy Komba és Nosy Kely szigeteken
  • Nosy Iranja álomszép szigete
  • ismerkedés a lemurokkal Nosy Komba szigetén
  • Kávé-, vanília-, bors- és ylang-ylang ültetvények
  • Lokobe Természetvédelmi területe, Nosy Be egzotikus állat- és növényvilága
2020. december 13-20. | 7 éjszaka
egyéni privát utazás (6 fő)
1.890 USD/fő

1. nap: NOS BE

Európai indulásunk másnapján érkezünk meg Nosy Be nemzetközi repülőterére és kezdődik a Madagaszkár északi régiójának felfedezése. Vízumügyintézés, majd privát transzferrel utazunk a szállásunkra, mely egy apró pirivát szigeten található, ahol csak a madár jár 😊 Napunk hátralévő részében kipihenjük az utazás fáradalmait.

Madagaszkárt nem véletlenül emlegetik a nyolcadik kontinensként: a különleges tájak, az állat- és növényvilág lenyűgöző változatossága, baobab erdők, endemikus állat- és növényfajok, melyek csak itt léteznek, a sziget már akkor elvált Afrikától, mielőtt a nagy ragadozók kifejődtek volna, így például kb. 50 lemúr (gyűrűsfarkú maki) féle fejlődhetett ki. Izgalmas, hagyományőrző kultúra, változatos gasztronómia, zebu húsból készült ételkülönlegességek és megannyi csoda vár itt ránk a következő két hétben.

(szállás: lodge, privát sziget, ellátás: ebéd és vacsora – érkezéstől függően)

2. nap: NOSY BE SZIGETTÚRA – HALÁSZFALVAK – KÉZMŰVES PIAC

Finom reggelink után egész napos kirándulásra indulunk Nosy Be szigetén, mely során megértjük, miért is kapta az “Illatok szigete” becenevet. Megtekintjük a sziget fővárosát, Hell-Ville-t, amely nem az ördög lakóhelyéről, hanem a brit Hell tábornokról kapta a nevét. Felmegyünk a Mont Passot (Passot-hegy) csúcsán lévő kilátóba, ahonnan fantasztikus kilátásban gyönyörködhetünk a szigetcsoportra.

Látogatást teszünk apró kis halászfalvakban, ahol bepillantást nyerhetünk a sziget lakóinak mindennapjaiba. Nagyszerű fotótéma!

Ebédre megkóstoljuk a madagaszkári konyha remekeit.

Napunk másik felében a helyi kézműves piacra látogatunk, ahol gyönyörűbbnél gyönyörűbb termékek közül válogathatunk, miközben gasztronómiai kiváncsiságunkat is kielégíthetjük a helyben készült méz, fűszerek és különböző finomságok megkóstolásával.

(szállás: privát sziget, lodge, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

3. nap: NOSY KOMBA ÉS NOSY KELY SZIGETEK – LEMUROK – TENGERI TEKNŐSÖK

Mai napunkon két szigetre látogatunk, hogy megismerkedjünk Madagaszkár izgalmas állatvilágával és egyedülálló természetével. Első állomásunk Nosy Be fővárosától, Hell-Ville-től néhány kilométerre található Nosy Komba. A sziget nevének jelentése a Makik (lemúrok) szigete, mely nem véletlen, hiszen számos lemúr lakóhelye, akik a helyi “fady”-nak (malgas nyelven tabut jelent) köszönhetően a lakosok körében is védettséget élveznek, szent állatként tisztelik őket. Néhány banán segítségével nagyon eredeti fotókat készíthetünk a makikkal.

Megcsodálhatjuk a helyi asszonyok kézzel hímzett termékeit, valamint a férfiak által fából faragott dekorációs szobrocskákat. Mint ahogy egész Madagaszkárra jellemző, Nosy Komba szigete is bővelkedik a gyönyörű strandokban. Pihenésképp meg is mártózhatunk a kristálytiszta türkíz óceánban, vagy akinek kedve van, felmászhat a sziget legmagasabb, 622 méter magas csúcsára.

Napunk másik felében a Nosy Be szigetcsoport leglátogatottabb szigetére, Nosy Tanikely-re látogatunk. Nevének jelentése “a kis föld szigete”. A teljes sziget egy tengeri rezervátum és itt találhatók a régió legszebb búvár-helyei. Az egészséges korallnak köszönhetően tengeri teknősök és különböző színes halfajták sokasága él az itteni vizekben. Piknik ebédünket Tanikely egyik legszebb, fehér homokos strandján költjük el. A sziget csúcsán található egy 1908-ban épült világítótorony, ahonnan szuper kilátás nyílik az egész szigetcsoportra.

Délután érkezünk vissza privát szigetünkre és élvezhetjük a csodás naplementét és a végtelen nyugalmat.

(szállás: privát sziget, lodge, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

4. nap: A PARADICSOMI SZÉPSÉGŰ NOSY IRANJA

Mai napunkat Nosy Iranja álomszép szigetén töltjük, mely tulajdonképpen két kicsi, paradicsomi szépségű szigetből áll, amelyeket egy vékony, vakítóan fehér homok-ösvény választ el egymástól a tengerben. Garantáltan az egyik legszebb sziget lesz, amit életünkben láttunk/látni fogunk. Az érzés, ami itt vár rád, leírhatatlan. Egy szóval: álombéli. Úszhatunk a kristálytiszta vízben, napfürdőzhetünk, sétálhatunk a finom homokban, fotózhatunk, egyszerűen csak élvezzük a csodát.

5. nap: NOSY SAKATIA – KÁVÉ ÉS VANÍLIA ÜLTETVÉNYEK

Motorcsónakkal utazunk az “Orchideák szigete”-re, Nosy Sakatia-ra, mely Nosy Be-től nyugatra helyezkedik el az óceánban. Egy kis sétatúrát teszünk a sziget belsejében és látogatást teszünk a kávé-, vanília-, bors- és ylang-ylang ültetvényeken, bepillanthatunk a helyi kézi lepárlókba és műhelyekbe és természetesen meg is kóstolhatjuk ezeket a finomságokat.

(szállás: privát sziget, lodge, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

6. nap: LOKOBE TERMÉSZETVÉDELMI TERÜLET – CSÓNAKKIRÁNDULÁS – ÁLLAT- ÉS NÖVÉNYVILÁG

Mai napunkot egész napos kirándulásra indulunk a Lokobe Természetvédelmi területre, hogy megismerkedjünk Nosy Be egzotikus állat- és növényvilágával. Motorcsónakba pattanunk és egy kb 45 perces utazással megérkezünk az Ambatozavavy halászfaluig, ahol egy kis látogatást teszünk. Majd  csónakunkkal folytatjuk utunkat. Ez a vidék apálykor egy nagyon különleges arcát mutatja: a mangrove erdők szerteágazó girbe-gurba gyökérzete, a legyezőre hasonlító utazók fája (Ravenala) és trópusi erdő. Ampasipohy faluban kötünk ki, itt található a park bejárata, ahol helyi vezetőnk már vár ránk. Különböző növényekkel fogunk megismerkedni, köztük olyan gyógynövényekkel is, amelyeket a helyi lakosság valóban gyógyszerként használ. Természetesen ma sem maradhatnak el az állatok! Találkozunk makakó lemúrokkal, boákkal, brokesia kaméleonnal és végtelen számú gekkóval, melyek éneke végig kíséri utunkat.

7. nap: ÉLVEZD A PRIVÁT SZIGETED!

Mai napunk a lustálkodásról szól. Kedvünk szerint ébredünk, kényelmesen megreggelizünk és élvezzük a saját szigetünket 😊 Feküdjünk ki az óceánpartra, hallgassuk a hullámok megnyugtató, örök végtelen moraját és figyeljük a halászok nyugodt, évszázados rutin szerinti mozgását.

(szállás: privát sziget, lodge, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

8. nap: HAZAUTAZÁS

Transzfer a repülőtérre és megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)