Blog

Az utazás illata

Azt hiszem a lelkemnek már igazán hiányzik hogy útra keljek, mert az utóbbi időben csupa-csupa olyan illat jön elém, ami felidéz egy szép, távoli országban megélt pillanatot. A jógateremben kezdődött. Behunytam a szemem az óra eleji légzőgyakorlathoz, beszívtam a füstölők illatát és egyszer csak egy bangkoki templomban találtam magam. Szingapúrból...

Egyre mélyebben a szumátrai dzsungelben – Tüske Ágnes írása

A dzsungeltúra 3. napjára, vezetőink lightos napot ígérnek a tegnapi hegymászás után. Alig megyünk párt száz métert, már látunk egy orángután nőstényt, amint a fészkéből kukucskál. Azt hinné az ember, hogy a vörös szőr nagyon feltűnő a dzsungel zöldjében, de egyáltalán nem így van. Nem feltűnőek és a méretük ellenére...

Ismerkedés a növényekkel a szumátrai dzsungelben – Tüske Ágnes írása

Lassan ébredezünk. A tegnap száradni kitett cuccainkat egy cseppet sem érezzük szárazabbnak, mint tegnap este, külön nejlonzsákba csomagolva kerülnek a hátizsákba. A többiek mesélték, hogy éjszaka összefutottak valami kisebb szőrös lénnyel, ami mászkált rajtuk. Ha rajtam is végigment, akkor egészségére, mert nem vettem észre. Amíg elkészül a reggeli, kapunk teát...

Indul a szumátrai dzsungel kaland – Tüske Ágnes írása

Reggel elsőként dugom ki az orromat a szobából. Imám már indulásra készen vár, de még előttünk van a reggeli. Itt nem svédasztal van, hanem rendelni kell. Kérünk két teát, 2 kávét tejjel. Ha jól számoltam pontosan 4x jön vissza a nagyon kedves és tényleg mosolygós pincérlányunk, hogy jól értette? Tényleg...

Megérkeztünk Szumátra szigetére – Tüske Ágnes írása

Reggel 6-kor bevágott gyors reggeli után 6.20-kor már indulunk is a reptérre, hogy az Air Ázsia járatával Szumátrára utazzunk. A sofőrünk megtestesíti az ideális sofőrt. Nem emelhet, nem tudott angolul és mint kiderült őt biztos nem fogják megbírságolni gyorshajtásért. A végén Villőnek rá kellett szólnia, hogy ilyen tempóban lekéssük a...

Látogatás a Batu Caves barlangszentélynél – Tüske Ágnes írása

A Batu Caves az egyik leghíresebb hindu sziklatemplom, 272 lépcsőfok felfelé, mellette lord Murugan, a háborúk hindu istenének hatalmas aranyozott szobra. A legnagyobb melegben és a legnépszerűbb látogatási időben érünk oda, iszonyúan sokan vannak, hisz minden útikalauz, mint fő és mindenképpen megtekintendő látványosságot sorolja fel. A látványosság alapja egy hatalmas,...

Kannibálok unokái – a batakok temetkezési szokásai

Forrón tűzött az egyenlítői nap, a templom harangjának zúgását és faszénen sülő ételek illatát sodorta felénk a szél, amikor tovább indultunk a faluból, felfedezni Samosir káprázatos szigetét. A kanyargó út a piacon vezetett keresztül, egyik oldalán hímzett népviseleti ruhákat, fafaragásokat, háncsból készült táskákat és színesebbnél színesebb ékszereket árusítottak, a másik...

Hanoi – a lenyűgöző káosz – Erdei Csilla írása

Utazásaink felvételei – akárhányszor nézem is meg őket – kiragadnak a hétköznapokból és elrepítenek egy olyan világba, amiről nem csak addig álmodoztam, míg nem láttam, hanem azóta is visszavágyom.  Ázsia számomra varázslat, természeti csoda, emberi mérték, és ateistaként egy olyan ideológia megtestesülése, ami áthatja a hétköznapokat és emberi minőséget teremt....

Látogatás egy szivar manufaktúrában – Dominika

A Dominikai Köztársaságot a világ egyik legnagyobb szivar gyártójaként tartják számon. Nemcsak a mennyiség miatt jelentős az ország szerepe, hanem a kiváló minőség miatt is. A szivar kedvelők a jellegzetes ízvilága miatt szeretik, mely gazdagabb, különlegesebb aromájú, mint a világ bármely más szivarja. A titok pedig a szigeten termesztett dohány...