EMIRÁTUSI KALANDOK

csodás mecsetek | datolyapiac | sivatagi kalandok | éjszaka egy beduin táborban | hangulatos óváros | Dubai legjei | arany és fűszerpiac

Az utazás fénypontjai

• Abu Dhabi városnézés: Sheikh Zayed Nagy Mecset, Emirates Palace és Örökségi Falu
  • Látogatás és kóstoló egy datolyapiacon
  • Dubai legjei: Burj Khalifa, Burj al Arab, Dubai szökőkút
  • Két napos sivatagi kalandok, beduin táborban éjszakázás
  • Látogatás Dubai történelmi városrészében
  • Terepjárós kaland az Emirátusok hegyi oázisában, Hatta-ban
2021. április (7 éjszaka)
csoportos utazás (8-10 fő)
HAMAROSAN JÖNNEK A RÉSZLETEK 🙂

1. nap: nap: ABU DHABI

Este érkezés Abu Dhabi-ba.

(szállás: hotel, 3 éj, ellátás: nincs)

2. nap: ABU DHABI

Mai napunkat – várva a tesztünk eredményére – pihenéssel töltjük a szállodában és csodás tengerpartján.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

3. nap: ABU DHABI – ZAYED SHEIKH MECSET – EMIRATES PALACE – DATOLYA PIAC

Kényelmesen megreggelizünk és egész napos városnézésre indulunk az emirátusok fővárosába, Abu Dhabi-ba.

Első állomásunk a Heritage Village, ahol megismerkedhetünk a város múltjával, a beduin élettel, tradíciókkal és kézműves mesterségekkel. Majd Abu Dhabi egyik ikonikus jelképéhez, az Emirates Palace-be, mely tulajdonképpen egy luxus szálloda, de kihagyhatatlan látnivaló. Az Arab öböl partján, saját, természetes öblében fekszik egy 1,3 km hosszúságú privát strandon. Kávézójában megkóstoljuk a híres 24 karátos aranypehellyel hintett Palace Capuccino-t és hozzá az isteni finom datolyát, mely csak egy kis ízelítő, mert innen egy helyi datolya piacra látogatunk. A datolya ősidők óta kulcsfontosságú szerepet tölt be a közel keleti konyhában és a vendégszeretet körüli rituálékban, különösen a Ramadan idején. Az Egyesült Arab Emirátusokban több mint 400 féle datolya terem. A datolya nagyon magas tápanyagtartalmú, vitaminokban és antioxidánsokban rendkívül gazdag, természetes cukrokat tartalmaz, ami kiváló energiaforrást jelent. A Ramadan idején, amikor a napfelkeltétől napnyugtáig tartó “fast” időszakban (böjt) a muszlimok tartózkodnak az evéstől, ivástól, datolyát fogyaszthatnak, ami segít fenntartani a napi energiaszükségletet. Végigkóstoljuk a finomságokat és aki szeretne vásárolhat is.

Megebédelünk, majd napunk fénypontjához, Abu Dhabi másik ikonikus jelképéhez, a Sheikh Zayed Nagy Mecsethez utazunk. Ez a monumentális mecset egy igazi “mesebeli csodapalota”, a legnagyobb az Egyesült Arab Emirátusokban és a 8. legnagyobb a világon, jelzés értékű üzenete van a világ felé, egy jel, mely a vendéglátás, a nyitottság és a tradíció egyértelmű jele mindenki számára, vallástól függetlenül.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

4. nap: ABU DHABI – DOWNTOWN DUBAI – BURJ KHALIFA

Délelőttünket szabadon tölthetjük hotelünk csodás partján.

Miután kicsekkoltunk, indulunk Dubai-ba (kb 1,5 óra utazás), elfoglaljuk szobáinkat, egy frissítő zuhany és délutánunkat Downtown Dubai-ban töltjük. Itt találhatók a világ legjei: Dubai Mall, a világ legnagyobb bevásárló központja, Burj Khalifa, a világ legmagasabb épülete (828 m), Dubai Fountain, a világ legnagyobb szökőkútja, Dubai Aquarium & Underwater Zoo, a világ legnagyobb akváriumos üvegfelülete, 30ezer élőlénnyel. Megebédelünk a mall-ban, majd felmegyünk a Burj Khalifa 124-125. emeletek kilátó teraszaira és onnan csodáljuk meg a naplementét.

(szállás: hotel, Dubai, 4 éj, ellátás: reggeli)

5. nap: SIVATAGI SZAFARI – TEVEGELÉS – BEDUIN TÁBOR – NAPLEMENTE

Délelőttünket szabadon tölthetjük. Érdemes kicsit pihenni is, mert kora délután (15 órai indulással) egy nagyszerű sivatagi kalandra indulunk. Kb 1 órás autóúttal megérkezünk a vörös homokos sivatagba, ahol tevéink már várnak ránk és 45 perces tevegelésre indulunk a sivatagban. Helyi vezetőnk megmutatja, hogyan kell fel és leszállni a tevékről. Izgalmas kalandunk után megérkezünk a sátrakhoz, ahol kényelmes párnákon megpihenve, finom arab kávé, tea és datolya kóstolással élvezhetjük a sivatagi naplementét. Innen tovább utazunk egy beduin táborba, ahol újabb élmények várnak ránk: henna festés, tanura tánc, hastánc, arab zene, barbecue est, be lehet öltözni tradicionális arab ruhákba is. Az éjszakát a sivatagban töltjük.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

6. nap: SIVATAGI SZAFARI TEVEGELÉS – ARAB REGGELI – TÖRTÉNELMI VÁROSRÉSZ – AL FAHIDI ERŐD – BASTAKIYA – ARANY ÉS FŰSZER PIAC

Kora reggel felpattanunk tevéinkre és egy 45 perces tevegelésre indulunk. Gyönyörű látvány, ahogy a nap sugarai előbújnak a homokdűnék mögül. Tradicionális arab reggeli, kávé és datolya vár ránk a táborban.

Délelőtt érkezünk vissza szállásunkra, megpihenünk, majd a történelmi városrészbe látogatunk. Első az Al Fahidi erőd, mely az Emirátusok hagyományának, kultúrájának és örökségének szimbóluma. Végigsétálva az erődön bepillantást nyerhetünk a helyiek életébe és kultúrájába. Innen a Bastakiya negyedbe folytatjuk utunkat. Szűk utcák, széltornyok, cikornyás ablakok, hangulatos kis kertek fogadnak itt minket. Ellátogatunk a Dubai múzeumba, ahol láthatjuk Dubai múltját, hogy honnan hová jutott közel 50 év alatt. A múzeum után a Dubai Creek-hez utazunk, mely egy sósvízű öböl a Deira és Burj Dubai városrészek között és kulcsfontosságú szerepet töltött be Dubai növekedésében és fejlődésében. Abra-ra (tradicionális arab vízi taxi) szállunk és az öböl túloldalán lévő arany- és fűszerpiacra (suoq) látogatunk. Tovább folytatjuk városnéző túránkat, egy fotószünetre megállunk a Zabeel Palotánál, majd egy helyi étterembe megyünk és megízleljük az arab konyha finomságait.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli, ebéd)

7. nap: HATTA TÚRA

Ma terepjárókkal indulunk egy különleges kalandra az Emirátusok hegyi oázisába, a 200 éves múlttal rendelkező örökségi faluba, Hatta-ba. Vörös homokos sivatagon és a kopár Hajar-hegységen keresztül visz utunk ebbe a különleges, régi arab világ hangulatát idéző városkába. A kulturális örökségen túl, Hatta jelentősége a víznek köszönhető, mivel az Emirátusok édesvízi kútjainak egyike itt található. Kisebb nagyobb édesvízű medencék zöldellenek a kopár hegyek között. Folytatjuk utunkat Hatta örökségi faluba, ahol meglátogatjuk az erődöt és a mecsetet, megismerkedünk a falu kultúrájával és hagyományos építészeti stílusával, láthatunk 16. századi épületeket, vályogházakat, és látogatást teszünk egy kerámia és szőnyegpiacon. Kora délután érkezünk vissza Dubai-ba. Napunk hátralévő részét szabadon tölthetjük.

8. nap: DUBAI MARINA – MADINAT JUMEIRAH – HAZAUTAZÁS

Délelőtt a Dubai Marina-ba látogatunk, mely egy mesterségesen kiépített csatorna város, 3 km hosszan a tengerparton. Felhőkarcolók, modern épületek, tornyok, éttermek, luxus jachtok a kikötőben. Autóktól mentes 😊 The Tallest Block of Dubai Marina rész (a legmagasabb blokk), elnevezését onnan kapta, hogy a világ legmagasabb lakott felhőkarcolói (250-400 m közöttiek) itt találhatóak, köztük a 2012- ben elkészült Princess Tower, ami a világ legmagasabb lakott felhőkarcolója. Az öbölből a Madinat Jumeirah-ba folytatjuk utunkat, mely egy gyönyörű, 40 hektáros resort. Mint egy arab mesevilág. 5.4 km hosszú vízi-út kapcsolja össze a létesítmény több pontját, itt mi is teszünk egy 20 perces mini-utazást egy abra-val (tradicionális arab csónak) és közben nagyszerű fényképeket készíthetünk a tradicionális arab építészeti stílusú épületekről és Dubai ikonikus jelképéről, a Burj al Arab-ról (Arabok Tornya).

Délutánunkat szabadon tölthetjük, kinek, amihez kedve van, gépünk este indul haza Dubai-ból.