EXKLUZÍV SZAFARI TANZÁNIÁBAN

dzsip szafari | csodás szavanna | egyedülálló vadvilág | Nagy Állatvándorlás | akácia erdő | piknik a vadonban | maszáj falu | Hadzabe nomád törzs

Az utazás fénypontjai

• Vadles a Tarangire Nemzeti Parkban
  • Látogatás egy maszáj faluban és egy iskolában
  • Manyara tó és a pink flamingók
  • A Serengeti Nemzeti Park egyedülálló vadvilága és a Nagy Állatvándorlás csodája
  • A Világ 7 új csodájának egyikeként számon tartott Ngorongoro Kráter
  • “Kráter reggeli” a Ngorongoro kráter aljában
  • Eyasi tó
  • Látogatás a nomád Hadzabe törzsnél
2021. július | 9 éjszaka
csoportos utazás (fix 5 fő + túravezető)
3790 USD/fő

1. nap: ARUSHA ÉRKEZÉS

Érkezés Arusha repülőterére, ahol már várnak Bennünket és privát transzferrel, kb egy órát utazunk nagyszerű, afrikai stílusú szállásunkra. Napunk hátralévő részében kipihenjük a repülőút fáradalmait, hogy frissen indulhassunk neki a 10 napos kalandnak.

(szállás: hotel, Arusha, 1 éj, ellátás: nincs)

2. nap: TARANGIRE NEMZETI PARK – BAOBAB FÁK – ELEFÁNTCSORDÁK

Reggel 8 órakor érkeznek értünk a szafari autók és első vadlesünkre indulunk a nagyon különleges Tarangire nemzeti parkba (kb 2 óra utazás). Köszönhetően a 9 különböző vegetációs övezetnek, a parkot rendkívül változatos tájak jellemzik, ezzel egyedülálló helyet foglal el Tanzánia vadrezervátumai között. A egyediségét méginkább fokozza az ősi baobab fák sokasága, melyek a kontinens leghatalmasabb fái. Csodás látványban lesz részünk mind nappal, mind a nap lemenő fényében, amikor vörösen izzik az égbolt és csak a fák sziluettjét látod. Vadállatok sokasága, jó szerencsével láthatunk: oroszlánt, leopárdot, zebrát, zsiráfot, bivalyt, antilopot, elefántot és rengeteg madárfajt. A park ad otthont az ország egyik legnagyobb elefántpopulációjának. Nagyon különleges, egyedülálló élmény az elefánt csordák életének, egymással való kapcsolatuknak a megfigyelése. Egészen közelről, a dzsipünkből láthatjuk az elefánt teheneket és borjaikat. És amikor egy hatalmas elefánt megáll autónk előtt és a szemébe nézhetsz egy hatalmas óriásnak, az az érzés egy életre emlékeidbe vésődik.

Ebédelni egy erre kijelölt részen fogunk a vadonban, ámulatba ejtő környezetben.

Délután folytatjuk kalandozásunkat a parkban, majd nagyszerű hangulatú szafari táborunkba utazunk és élményeink mámorában megpihenünk.

(szállás: lodge, Manyara régió, 2 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

3. nap: MANYARA TÓ – FLAMINGÓK – BIVALYOK – PÁVIÁNOK

Finom reggelink után újabb csodás nap vár ránk. Egy rövid, de nagyon szép kis utazás a Nagy Hasadékvölgyön keresztül míg megérkezünk a Manyara tóhoz, ahol egész napos vadlesre indulunk. Bár a park mérete kicsi (530 km2), panorámája lélegzetelállító: buja akácia erdők, óriási füge- és mahagóni fák, valamint a páviánok és kék majmok egyre növekvő populációja jellemzi. A park otthont ad még a zsiráfoknak, elefántoknak, impaláknak és hatalmas bivaly populációnak, a tó pedig nagy számú vízilónak. Olyan különleges állatok is megfigyelhetők itt, mint a fára mászó oroszlán, a flamingók, a kaffer szarvasvarjú és a bóbitás sas.

A Manyara tavat körülőlelő tájat nehéz szavakkal körbeírni, egyszerűen látni kell, ahogy a zsiráfok, zebrák és bivalyok  legelésznek, a tó tele madarakkal és a háttér pedig a csodás táj panorámája.

(szállás: lodge Manyara régió, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

4. nap: SERENGETI NEMZETI PARK – NAGY ÁLLATVÁNDORLÁS

Kényelmesen megreggelizünk, majd irány Földünk egyik csodája, a Serengeti. Útközben egy fotómegállót teszünk a Ngorongoro kráter pereménél, ahol garantáltan eláll a lélegzetünk. A látvány feledhetetlen pillanat, örökre beég a retinánkba.

Megebédelünk egy gyönyörű piknik helyen és útra kelünk a Serengeti Nemzeti Park északi részébe, hogy szemtanúi lehessünk a Nagy Állatvándorlás életreszóló élményének. Maga az állatvándorlás egy egész évben tartó, folyamatos vándorlás, az állatok mennek az éltető víz után, követik az esőt, a zöldellő, friss füves legelőket.

Ahogy haladunk egyre mélyebben a parkban, megértjük, hogy miért is ezt a nevet viseli a park. A maszáj nyelvben a serengeti jelentése, végtelen föld. A park területe közel 18.000 km2, és ameddig csak ellátsz, végtelenbe nyúló síkvidéki, dimbes-dombos füves szavanna borítja.

(szállás: lodge, Serengeti, 2 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

5. nap: SERENGETI NEMZETI PARK – VADLES

Fantasztikus, egész napos szafari vár ránk a Serengeti Nemzeti Park északi részében. A Serengeti Nemzeti Parkot a világ egyik legszebb természeti területének választották, egy lenyűgöző természeti látványosság, egyike azon helyszíneknek (a másik a kenyai Masai Mara), ahol ha szerencsénk van, a világ 7 új csodájának egyikeként számontartott Nagy Állatvándorlást is megfigyelhetjük augusztus-szeptember időszakban. Közel 2 millió gnu, több száz zebra, különböző antilopok és Thomson gazellák kelnek útra a Serengetiből, hogy a krokodiloktól hemzsegő Mara folyón átkeljenek a kenyai Masai Mara buja zöld mezői felé. A nagy vándorlás további szereplői még a prédára váró oroszlánok, gepárdok, leopárdok, hiénák, valamint kisebb állatok, mint a rókák, mongúzok, sakálok, majmok, páviánok, afrikai mezei nyulak és több mint 500 féle madárfaj. Ezt a látványt elképzelni sem lehet, amíg nem látod.

(szállás: lodge, Serengeti, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

6. nap: SERENGETI – A VILÁG EGYIK CSODÁJA: NGORONGORO – OLDUVAI HASADÉK

Ma nagyon korán ébredünk, hogy egy kora reggeli vadlessel indíthassuk a napot. Az állatok a nap felkelte előtt a legaktívabbak, és ezen túl egy varázslatos afrikai naplfelkeltében és részünk lesz.

Visszatérünk a táborba, elfogyasztjuk tízórai reggelinket és útrakelünk (kb 3 óra utazás) a Világ 7 új csodájának egyikeként számon tartott, az UNESCO Világörökség részét képező Ngorongoro Kráter felé.

Megállunk az Olduvai Hasadéknál, amely a világ egyik legfontosabb őskori lelőhelye, sok maradványt és őskori, közel 3 millió éves kőszerszámokat találtak itt abból az időszakból, amikor az első emberszabású felállt. Látogatást teszünk a múzeumban, ahol láthatjuk az őskori leleteket.

A Ngorongoro kráter pereménél található fantasztikus szállásunkat naplementére érjük el.

(szállás: lodge, Ngorongoro régió, 2 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

7. nap: NGORONGORO – REGGELI A KRÁTER ALJÁN – VADLES

Egy különleges élménnyel  kezdjük napunkat: egy fantasztikus kráter reggelivel 😊 Terített asztalokon sok sok finomság kerül tálalásra, csodaszép környezetben, a Ngorongoro kráter aljában.

A Ngorongoro Természetvédelmi Terület a Serengeti ökoszisztéma részét képezi.  Az itt található 610 méter mély és 260 km2 területű kráter, egy természetes amfiteátrum, mely egy szupervulkán felrobbanásával és beomlásával keletkezett kb 2-3 millió évvel ezelőtt. Egy valóságos Noé Bárkája, Kelet Afrika összes őshonos állata megtalálható itt, közel 30.000 példány. Rendkívül változatos élővilág jellemzi, itt a legnagyobb a vadállat sűrűség az egész Afrika kontinensen, illetve azon ritka helyek egyike, ahol megfigyelhető a fekete orrszarvú. A kráterben található folyó, mocsár, erdő, nyílt síkság és egy nártiumos tó hatalmas flamingó állománnyal. Az itt élő elefántok a Földünk legnagyobb példányai, a legnagyobb agyarakkal. Ez a rendkívüli élővilág a talaj és a fű a vulkanikus eredet miatti, nagyon magas ásványi anyagok tartalmának köszönhető.

Csodaszép útvonalon ereszkedünk le a kráter mélyébe, ahol egy fantasztikus reggeli vadles vár ránk Földünk egyik leglenyűgözőbb helyén. Egészen közelről figyelhetjük meg a bivalyokat, zebrákat, gnúkat és csodás fotókat készíthetünk.

A délelőtti vadles után csodás környezetben költjük el piknik ebédünket, majd egy délutáni vadles és visszautazunk fantasztikus panorámájú szállásunkra.

(szállás: lodge, Ngorongoro régió, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

8. nap: NGORONGORO – MASZÁJ FALU LÁTOGATÁS – EYASI TÓ

Napunkat egy csodás napfelkeltével kezdjük, melyben a saját szobánk teraszáról gyönyörködhetünk, egy finom kávé és a természet muzsikájának kíséretében. Kényelmesen megreggelizünk, kis pihenő a szállásunkon és mielőtt elhagynánk a Ngorongoro Természetvédelmi területét, látogatást teszünk egy maszáj faluban, ahol a tradicionális üdvözlő táncukkal-énekükkel fogadnak bennünket. Akinek van kedve, csatlakozhat is 😉 Megmutatják, miként tudnak tűzet csiholni a természet adta eszközökkel, bepillanthatunk egy tradicionális manyattaba (kunyhó), beszélgethetünk velük szokásaikról, hagyományaikról és látogatást teszünk kis iskolájukban.

Majd útra kelünk az Eyasi tó felé (kb 2 óra utazás), ahol a következő napon egy egyedülálló és lenyűgöző kulturális élményben lesz részünk.

(szállás: lodge, Lake Eyasi, 1 éj, ellátás: reggeli, pinik ebéd és vacsora)

9. nap: EYASI TÓ – A NOMÁD HADZABE TÖRZS

Ma a korábbi napjainktól eltérő, de nagyon emlékezetes program vár ránk. Napfelkelte előtt, 4 órakor kezdjük napunkat és követjük a vezetőnket, amíg megtalálja Afrika egyik utolsó, valódi nomád törzsét, a Hadzibe törzset, akik a mai napig vadászó-gyűjtögető életet élnek. Rövid ismertetőt kapunk a törzsről majd csatlakozunk reggeli tevékenységeikhez. Egy igazi isten háta mögötti világ, nem turista attrakció, kétség kívül tanzániai utazásunk fénypontja. Akár a férfiak reggeli vadászatához, akár a nők gyümölcs- és bogyó gyűjtögetéséhez csatlakozunk, mindkettőben megtapasztaljuk, hogyan is élnek ősidők óta Hadzabe emberek.

Majd a csodaszép Eyasi tóhoz látogatunk, mely egy szezonális, sekély sós vízű tó a Nagy Hasadékvölgy alján. Innen Arusha felé vesszük az irányt és itt töltjük az éjszakát.

Megjegyzés: Amennyiben Zanzibar szigetén nyaralással hosszabbít a csapat, ezen a napon délután átrepülünk és az éjszakát már óceánparti szállásunkon töltjük.

(szállás: hotel, Arusha, 1 éj, ellátás: reggeli)

10. nap: HAZAUTAZÁS VAGY NYARALÁS ZANZIBAR SZIGETÉN

Opcionális hosszabbítás Zanzibar szigetére

10-12. napok: ENJOY THE PARADISE

Napjainkat pihenéssel töltjük Zanzibar csodás óceánpartján.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

13. nap: HAZAUTAZÁS

Megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)