KÖRUTAZÁS A CSODAKIRÁLYSÁGBAN - KAMBODZSA

Ősi városok | csodás pagodák | különleges életformák | gasztro élmények | bájos kis falvak | biciklis és riksa kalandok| Isten háta mögötti helyek

Az utazás fénypontjai

• Angkor és Koh Ker elsüllyedt ősi városai
  • éjszakázás egy cölöpfaluban
  • gasztro élmények
  • vallási rituálék
  • a világ leghosszabb bambusz hídja
  • hajózás a Mekong folyón
  • biciklizés Koh Trong szigetén
  • zöldség-, gyümölcs- és fűszerfarmok
2021. február | 15 éjszaka
csoportos utazás (8-10 fő)
1950 USD/fő

1. nap: SIEM REAP

Európai indulásunk másnapján érkezünk meg Siem Reap repülőterére, ahol már várnak bennünket és privát transzferrel utazunk a minden kényelmet kiszolgáló szállásunkra. Elfoglaljuk szobáinkat, egy frissítő zuhany és a csapat kedvétől és energiájától függően egy délutáni csavargásra indulhatunk Siem Reap városkába. Ezt a helyszínen egyeztetjük.

Késő délután, kora este látogatást teszünk a Preah Ang Chek – Ang Chom templomban, mely egy fontos helyi szentély, jó szerencséhez imádkoznak itt a hívők. Az angkori hercegnők szentélye mellett szerzetesek énekelnek és áldást kínálnak.

(szállás: butik hotel 5 éj, ellátás: nincs)

2. nap: SIEM REAP – ANGKOR TEMPLOMAINAK FELFEDEZÉSE

Reggeli után 8 órakor indulunk az UNESCO Világörökség részét képező ősi romvárosba. Végig járjuk a khmer kultúra aranykorát idéző Angkort, amely a 14-15. században Délkelet-Ázsia történelmének egyik legnagyobb és legfejlettebb királyságának fővárosa volt. Körbejárjuk Angkor Wat (Templom Város) napjainkban is működő vallási központját, amely fontos szerepet tölt be mind a hinduk, mind a buddhisták körében. Egyik legérdekesebb látnivalónk az Angkor Thom (Nagy Város) mértani középpontjában álló rejtélyes Bayon templompiramis és csodás arctornyai, amely a hindu hívők számára a világegyetem mikrokozmoszát jelképezi. A Preah Khan (Szent Kard) buddhista kolostor és a mesterséges szigeten álló Neak Pean (Tekergőző kígyók) templom is kihagyhatatlan látnivalók.

Ebédre egy helyi étterembe ülünk be, ahol több fogásból álló menü során  megkóstolhatjuk a helyi ételeket.

Délután 4-5 óra között érkezünk vissza szállásunkra. Este barangolhatunk az Éjszakai Piacon, ahol szebbnél szebb kézműves portékák – fa- és kőfaragások, selyem és kasmír sálak – között válogathatunk. Az úgynevezett Pub Street-en mindig szuper a hangulat: a khmer konyha remekeit és helyi sört kínáló éttermek és bárok valamint az olyan ínyencségeket mint a sült-tarantula, -skorpió és -kígyó árusító utcai árusok várnak minket.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

3. nap: VIDÉKI ÉLET – KAMPONG KHLEANG ÚSZÓFALU LÁTOGATÁS & CSÓNAKÁZÁS

Kambodzsa, cölöpfalu

Kényelmesen megreggelizünk és egy 1,5 napos privát kalandra indulunk, hogy testközelből ismerhessük meg az igazi kambodzsai vidéki életet. (megjegyzés: csomagjainkat a Siem Reap-i szállásunkon hagyjuk, csak egy éjszakára való kis hátizsáknyi csomagot viszünk magunkkal).

Miután megérkeztünk Bakheng kerületbe, a főútról letérve, poros földúton folytatjuk utunkat egy vidéki kis faluba. Biciklire szállunk és egy kerékpáros kalandra indulunk (opció: tuk tuk). Egy igazi, autentikus élmény, láthatunk különböző otthonokat, szépen megművelt rizsföldeket, portékáikat áruló asszonyokat, bepillantást nyerhetünk a helyi emberek életébe, dolgos mindennapjaiba, és ellátogatunk egy kacsa farmra is.

Ebédre egy helyi család lát vendégül bennünket, isteni frissen készült ételekkel.

Kicsit relaxálunk, majd ellátogatunk Siem Reap tartomány legnagyobb és legkevésbé látogatott cölöpfalujába, Kampong Khleang-ba, ahol egy nagyon egyedülálló, számunkra szokatlan életforma szemtanúi lehetünk. A falu lakói meglehetősen elszigetelten élnek itt, semmilyen módon nem részesei az ország iparának, nem részesülnek a haszonból, halászatból tartják fenn magukat, száraz évszakban gabonaféléket termesztenek.

Kambodzsa lakosságának kb 25%-a él a Tonle Sap (Sap tó), Délkelet Ázsia legnagyobb tavának árterében és a felszínén, cölöp- és lebegő falvakban, 4 nagyobb faluhoz tartozó közösségekben. A tó az ország dobogó szíve, több mint 200 féle hal él benne, élelmet és megélhetési forrást nyújtva ezzel az embereknek. Esős évszakban a tó felszíne akár ötszörösére is duzzadhat, mélysége pedig 1-2 méterről 11 méterre nőhet. A tó kiterjedésének változása jól látható a cölöpfaluba vezető út mentén álló villanyoszlopokon és a fák törzsein. Az emberek a világ minden részén alkalmazkodnak az adott terület természeti adottságaihoz, az időjárási viszonyokhoz és nincs ez másképp Kampong Khleang-ban sem, ahol a falubeliek az otthonakat több méteres cölöpökre építették fel. Kambodzsa egy tipikus monszun ország, két évszak uralkodik: a novembertől márciusig tartó száraz és a májustó októberig tartó esős (monszun) évszak. Szeptember és az október a legesősebb hónapok, ilyenkor a cölöpfalvakba vezető utak mind víz alá kerülnek, a víz egészen a több méter magasságú cölöpök tetejéig érnek és az emberek csónakokkal, ladikokkal közlekednek.

Kb 30 perc utazással érkezünk a hajóállomásra, ahol csónakba szállunk és a falu felé vesszük az irányt. A fedélzetről láthatjuk a több méteres cölöpökön álló otthonokat, a dolgos helyieket, amint, tisztítják a halászhálókat, rákot szárítanak, ruhát mosnak a vízben, viszik haza csónakokkal az egyenruháikba öltözött gyerekeket az iskolából vagy épp a kis “teraszon” üldögélnek. Itt senki nem siet sehova.

A faluban rendezett körülmények, kék, zöld és piros színekben pompázó házikók, a teraszaikon cserepes virágok kedves látványa fogad bennünket. Látogatást teszünk a helyi iskolában és a fő pagodába is ellátogatunk, ahol kis ismertetőt kapunk a Buddhizmusról, lehetőségünk lesz találkozni a fő szerzetessel, akitől áldást kapunk. A faluban sétálva bepillanthatunk az igen szegény körülmények között élő családok életébe, renegeteg kisgyereket láthatunk, ahogy a poros talajon kergetőznek, agyonnyűtt papucsaikban szaladgálnak, de van amelyik gyerek mezítláb.

Falulátogatásunk után visszaszállunk hajónk fedélzetére és kihajózunk a tóra, ahol láthatjuk még az etnikai vietnámi lebegő falut is.

Délután érkezünk meg egy tradicionális otthonba, ahol az éjszakát fogjuk tölteni. Vacsorára frissen készült helyi finomságok kerülnek az asztalra, beszélgethetünk szállásadóinkkal, pihenhetünk, élvezzük a csodás környezetet.

(szállás: helyi család otthonában, Kampong Khleang, 1 éj, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

4. nap: GASZTRO TÚRA

Reggel elköszönünk kedves szállásadóinktól és a cölöpfalutól és egy izgalmas gasztro kalandra indulunk. Délelőttünk az evésről és isteni helyi finomságokról fog szólni. Ellátogatunk egy vidéki pékségbe, ahol megkóstoljuk a pálmacukros fánkot, a khmer fagylaltot, gyömbéres cookie-t. Lehetőségünk lesz bepillantani a kulisszák mögé, ahol láthatjuk miként készülnek ezek a finomságok és aki szeretné, ki is próbálhatja.

Folytatjuk utunkat és egy vidéki piacra látogatunk, ami szintén nagyon jó lehetőség arra, hogy még jobban megismerjük a kambodzsai emberek életét, szokásait, különösen a reggeli nyüzsgő forgatagban. A vidéki élet fontos része a piac, a helyiek itt értékesítik a megtermelt zöldségeket, gyümölcsöket, frissen készült ételeket, a napi horgászat fogásait.

Egy tradicionális khmer reggeli keretében megkóstoljuk a helyi finomságokat, mint a bor bor (rizs kása), noam ban chok (rizstészta leves) vagy a noam saich (kenyér hússal). Ha érzékeny lenne a gyomrod, nem kell aggódnod, helyi vezetőnk mindenben a segítségünkre lesz, éhesen senki nem fog maradni.

Még éhes maradtál?! Nem gond, irány a Poom Krolanh falucska, becenevén a Ragacsos rizs falu. Az itteni faluközösség híres a bambusz termesztésről és a frissen készült ízletes ragacsos rizsről. Megmutatják nekünk miként készítik a rizst és töltik bele a kibelezett bambuszba és füstölik meg grillen, amit természetesen meg is kóstolunk és ki is próbálhatjuk!

Dél körül érkezünk vissza Siem Reap-be a szállásunkra, és napunk hátralévő részét szabadon tölthetjük.

Csobbanhatunk a medencében, pihenhetünk a csodás kertben, vagy ha aktívan szeretnéd tölteni a délutánt, akkor Siem Reap belvárosa és piacai várnak rád.

Este egy vacsorával egybekötött tradícionális Apsara táncelőadást nézünk meg. Az Apsarát több mint 1000 éven át kizárólag a királyi udvarban és az angkori templomok területén táncolták az uralkodó, az ősi szellemek és az istenek tiszteletére.  A táncosok kisgyermekkoruktól kezdve több mint 1500-féle aprólékos mozdulatot sajátítanak el, melynek nagy része kecsességet és finomságot feltételező ujj- és csuklómozdulatot kíván meg. Az előadások során selyemkosztümöt, arany fejdíszt vagy maszkot öltenek magukra.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és vacsora)

5. nap: KOH KER ELSÜLLYEDT ŐSI VÁROSA – BENG MEALEA

Reggeli után indulunk és turisták által alig látogatott ősi templomromokat látogatunk meg. Első állomásunk a kb 120 km-re található Koh Ker elsüllyedt városa, mely az Angkori birodalom korai fővárosa volt. Kb 100 templomrom rejtőzik a dzsungelben, melyek közül mi a legkülönlegesebbeket látogatjuk meg, köztük a fügefák indái által sűrűn körbefont Prasat Pram, a piramis formájú, zöld növényekkel tarkított Prasat Thom, a Fekete asszony temploma: Prasat Neang Khmau, illetve a város második legnagyobb temploma, a Prasat Krahom.

Az ősi város után egy igazi, India Jones filmbe illő helyre látogatunk (kb 1 óra utazás): a fák gyökereinek fogságában megbújó Beng Mealea templomhoz, melyet kb 15 éve fedeztek fel és tisztítottak meg több mint 400 taposóaknától.

Délután indulunk vissza Siem Reap-be, ahova 1-1,5 óra az utazás.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

6. nap: SIEM REAP – SAMBOR PREI KUK ŐSI VÁROS – A VILÁG LEGHOSSZABB BAMBUSZ HÍDJA – KAMPONG CHAM

Ma csomagjainkkal együtt útra kelünk Kambodzsa szívébe, ahova csak az igazi kalandra vágyók indulnak el, hogy még mélyebben megismerjék a Csoda Királyságot. Hosszú út vár ránk, utciélunk a Siem Reap-től kb 260 km-re, a Mekong partján fekvő festői szépségű bájos kis városka, Kampong Cham. Itt minden sokkal nyugodtabb, lassúbb az élet tempója, kevesebb tuk tuk látható az utcákon, kisebb a légszennyezettség, alig látni turistát. A helyiek rendkívül barátságosak, hangulatos kis éttermek teszik még kedvesebbé az itt tartózkodásunkat.

Útközben felfedezzük az Angkor Birodalom előtti, 7. században fennállt ősi Csampa Királyság egykori fővárosa, az UNESCO Világörökség részét képező Isanapura (mai nevén Sambor Prei Kuk, melynek jelentése a khmer nyelvben: sok templom az erdő mélyén) főbb templomait, köztük az ősi város legnagyobb templomaként számon tartott (35 méter magas), két hatalmas kő oroszlán védelme alatt álló Prasat Tao (nevének jelentése: Oroszlán Templom), mely a többi, dzsungel mélyén rejtőzködő templomhoz képest egy hatalmas tisztáson található és a nap szinte körberagyogja. Ellátogatunk a dzsungel mélyén megbújó Prasat Sambor-hoz is.

Az ősi város után folytatjuk utunkat, menet közben megállunk ebédelni és meg sem állunk Kampong Cham-ig. Délután 4 óra magasságában érkezünk meg és a csapat kedvétől, energiájától függően napunk hátralévő részét e bájos kis városban töltjük. Ellátogatunk a világ leghosszabb (1 km hosszú) bambusz hídjához is, amely a szárazföldet köti össze Koh Pen-el, azaz a Bambusz szigettel. A híd teljes egészében bambuszból épült, minden esős évszak elején szétszerelik, majd a végén újraépítik és olyan erős, hogy egy kisebb autó is át tud haladni rajta.

(szállás: butik resort, Kampong Cham, 1 éj, ellátás: reggeli)

7. nap: KRATIE – MEKONG MENTI ÉLET – KOH TRONG SZIGET

Kényelmesen megreggelizünk, majd útra kelünk. A Mekong folyó mentén, északi irányba haladunk, egyre mélyebben hatolva a valódi Kambodzsába. Rizsföldek, lótuszfarmok, álmos kis falvak, csodás pagodák és gyönyörű táj kísérik utunkat. Több fotómegállót teszünk és mielőtt megérkeznénk Kratie városába, látogatást teszünk egy vidéki gomba farmon, ahol bepillantást nyerhetünk egy helyi gazdaság működésébe.

Majd tovább folytatjuk utunkat és 12 óra magasságában megérkezünk Kratie-ba, mely egy kicsi, csendes, tipikus vidéki kambodzsai városka a Mekong partján. Ideális hely annak, aki szereti a természetet, az öko turizmust, a vadon élő állatokat és az igazi Isten háta mögötti helyeket.

Becsekkolunk a szállásunkra, majd egy délutáni kirándulásra indulunk Koh Trong szigetére, mely tulajdonképpen egy hatalmas homokpad a Mekong folyóban. Kompra szállunk és 5 perc alatt megérkezünk, biciklikre pattanunk és felfedezzük a szigetet (14 km a sziget kerülete, opció: lovaskocsi), mely híres a mézédes grapefruitról és egyéb szezonális gyümölcsökről. Ahogy biciklizünk körbe a szigeten, láthatunk lebegő vietnámi falvakat, pagodákat, rizsföldeket és a dolgos helyi embereket.

(szállás: vendégház, Kratie, 2 éj, ellátás: reggeli és ebéd)

8. nap: RIZSTÉSZTA KÉSZÍTÉS – IRRAWADDY DELFINEK – HAJÓZÁS A MEKONGON –100 OSZLOPOS PAGODA – KRALAN KÓSTOLÁS

Ma egy újabb izgalmas nap vár ránk! Első programunk keretében egy tégla készítő kis családi üzembe látogatunk, ahol nem csak a tégla készítés munkafolyamatát láthatjuk, hanem az ízletes rizstésztáét is (ez ugyan nem minden nap van, de ha nem itt, akkor máshol nézzük meg, a program garantáltan lesz).

Majd a 15 km-re fekvő Kampi városkába utazunk, ugyanis a Mekong itteni, szakaszán élnek a védettséget élvező Irrawaddy delfinek (vagy más néven Mekong delfinek). A kb 2,4 méter hosszúságúra is megnövő delfinek különös kinézetűek, fő élőhelyük a nagyobb folyók torkolatai és a lagúnák. A kikötőbe érve felpattanunk egy tradicionális hosszú csónakra és egy kb egy órás hajózásra indulunk a hatalmas Mekong folyón. A delfinek meglehetősen rejtőzködő életmódúak, így nem könnyű megfigyelni őket, de egy ügyes kapitánnyal garantáltan részesei lehetünk e különleges élménynek, különösen a száraz évszakban, amikor sekélyebb a folyó vize. Kb 100 édesvízi delfin él a vadonban, melyek nagy része itt, Krati és Kampi körüli vizekben, de megfigyehetők még Myanmar-ban az Irrawaddy folyóban. Ez a példányszám különösen jelentős, főleg hogy 2015-ben még csak 80 példányt tartottak számon. Sajnos Pol Pot rémuralma nem csak az embereket tizedelte, hanem ezeket a különleges állatokat is, ugyanis az olajuk miatt vadászták őket és a kihalás szélére sodorta. Egy újszülött borjú emiatt mindig hatalmas hír a helyi médiákban.

Delfin-kalandunk után visszautazunk Kratie városába és következő állomásunk a Wat Sor Sor Mouy Roy, azaz a 100 oszlopos pagoda. A kívül fehérre festett és buddhista zászlókkal díszített, jelenleg is működő templom Kambodzsa egyik legszebbikeként van számon tartva. Kívül is lenyűgöző, de belül ámulatba ejtő, maga a csoda. A falak teljes felületét, a mennyezetet és az oszlopokat (melyek száma valójában 116) élénk színű freskók díszítik, melyek történeteket mesélnek el Buddha életéről. A templom helyén eredetileg, a 8. században egy Királyi Palota állt. Több legenda is él a helyi hiedelemben, miszerint az első itt épült templomot az akkori király építtette lánya földi maradványainak, aki egy krokodil áldozatául esett. A templom oszlopainak száma a 100 fős kíséretét szimbolizálja, akiket a lánya holttestével együtt hamvasztottak el.

Napunkat egy tradicionális finomsággal fejezzük be, az ún. kralan. Ezt a kambodzsai snack-et ragacsos rizsből és feketet babból készítik, amit beletöltenek bambusz szárakba, megpárolják és a bambusszal együtt szolgálják fel, a banánhoz hasonlóan kell megpucolni.

(szállás: vendégház, ellátás: reggeli és ebéd)

9. nap: KRATIE – SKUON PÓKFALU – PHNOM PENH

Mai napunkon egy hosszú, kb 5 órás autós utazás vár ránk. Phnom Penh-be, Kambodzsa fővárosába utazunk. Útközben megállunk Skuon városkában, vagy ahogy a helyiek hívják, a Pók Faluban. Ahogy a neve is mutatja, ez a város a pók, azaz a méretes tarantula vadászatáról és evéséről híres. Ezek a nagy, szőrös sült pókok nem álmaink kedvenc ételei az biztos, de a kambodzsai embereknek a vörös khmerek rémuralma alatt a túlélést jelentették, hiszen az étel adagok porciózva voltak, attól függően, ki mennyire volt hasznos a társadalomnak, és emiatt rengetegen éheztek és haltak éhen. Ebben a térségben rengeteg tarantula él a föld alatt, amit a mai napig vadásznak és jól átsütve fogyasztanak. Aki kellően bátor és kíváncsi, meg is kóstolhatja a meglepően ízletesnek tartott sült tarantulát.

Forgalomtól és tempónktól függően délután 3-5 óra között érkezünk meg a fővárosba.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

10. nap: PHNOM PENH VÁROSNÉZÉS – RIKSA TÚRA – HAJÓKIRÁNDULÁS

Mai napunkat Kambodzsa fővárosában, a Mekong és a Siem Reap folyó találkozásánál fekvő Phnom Penhben töltjük. Elmúlt napjaink nyugalma után kicsit furcsa lesz a nyüzsgő ázsiai városi hangulat, de gyorsan megszokjuk az illatokat, hangokat, ízeket. Kipróbáljuk a helyi tradicionális közlekedési eszközt, a riksát, felfedezzük a főbb látnivalókat. Több fotómegállót teszünk, megkóstojuk a város legfinomabb utcai ételeit.

Ellátogatunk a Királyi Palota komplexumba, mely jelenleg is a királyi család székhelye (csak bizonyos része nyitott a látogatók számára) és a nemzet szimbóluma. Majd látogatást teszünk a Wat Preah Keo Morokat-ban és Kambodzsa legszentebb pagodájaként számon tartott, csodaszép Silver Pagodában, melynek padlózata 5.000 ezüst lappal van díszítve.

A gyönyörű pagodából a közeli Nemzeti Múzeumba folytatjuk utunkat, mely az Angkori időkből származó szobrok legszebb gyűjteményének ad otthont.

Pihenésképp beülünk egy hangulatos folyóparti kávézóba, és megvitatjuk kora délutánunk programját, hogy mit szeretne a csapat.

Csavaroghatunk a városban, bolyonghatunk a híres orosz piacon, vagy aki szeretné mélyebben megismerni, látni az ország múltját, különösen a vörös khmerek rémuralma alatti időszakot és lelkiekben mindehhez elég erős is (hiszen ez a látvány nagyon sokkoló tud lenni, ezért nem is fix része a programunknak, egyéni döntés), ellátogathat a Gyilkos Mezőkre, a Toul Sleng Népírtási Múzeumba vagy az S21 néven elhíresült legkegyetlenebb börtönbe.

Programunk részeként délután 16:30 indulással privát csónak kirándulásra indulunk a Tonle Sap folyón, melynek érdekessége, hogy a száraz-esős évszak váltakozásakor megfordul a folyás iránya és ezzel egy természetes gátként szolgál a Mekong folyónak. Elhaladunk a Királyi Palota és a Chrouy Changvar félsziget körül. Tiszta időben csodás naplementében lesz részünk a hajónk fedélzetén.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

11. nap: PHNOM PENH – SIHANOUKVILLE – KOH RONG

Reggel ismét útrakelünk csomagjainkkal és meg sem állunk a tengerpartig. Forgalomtól függően kb 3,5-4 óra utazás vár ránk. Miután megérkeztünk Sihanoukville város kikötőjébe, kompra szállunk és kb 45 perces utazással megérkezünk a paradicsomi szépségű Rong szigetre, és már lógathatjuk is a lábunkat. A sziget még alig van kiépítve, szinte felfedezésre vár, nagyon könnyen lehet találni csodás, eldugott kis partokat, több km hosszan lehet sétálni a fehér homokos parton és élvezni a türkíz tengert.

(szállás: butik resort, 3 éjszaka, ellátás: reggeli)

12-13. napok: KOH RONG – SZABADSÁG

Napjainkat szabadon tölthetjük ezen a csodás kis szigeten, kinek, amihez kedve van.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

14. nap: KOH RONG – KAMPOT VÁROSNÉZÉS – KOLONIÁLIS ÉPÜLETEK – MASSZÁZS

A reggel 9 órás komppal visszautazunk a szárazföldre, majd Kampot városába indulunk (kb 100 km), ahol az éjszakát töltjük.

Dél körül érkezünk meg a Praek Tuek Chhu folyó partján fekvő csodás, nagyon tiszta, igazi “zöld város”-ba. Buja zöld erdők, dzsungel ölelésében található, a városban úton útfélen pálmafák magasodnak a pompás, francia koloniális épületek között.

Elfoglaljuk szállásunkat és gyalogos, illetve biciklis városnézésre indulunk a bájos shop-house-ok és régi koloniális villák között, fotómegállót teszünk a nagyon látványos, pink színűre festett, díszes cserepes Kínai iskolánál, ebédre beülünk egy hangulatos folyóparti étterembe, ahol megkóstoljuk a helyi finomságokat és a híres Kampot cidert.

Napunkat egy kényeztető masszázzsal fejezzük be.

Este akinek még van kedve, energiája, ellátogathat az éjszakai piacra, beülhet egy bárba.

(szállás: butik hotel, Kampot, 2 éj, ellátás: reggeli)

15. nap: KAMPOT – GYÜMÖLCSFARM LÁTOGATÁS&KÓSTOLÁS – BORS FARM

Délelőtt a város vidéki részére utazunk, és látogatást teszünk a helyi gyümölcsültetvényeken, ahol szezontól függően durian, rambutan, lychee, ananász, mango és banán termesztéssel foglalkoznak és meg is kóstoljuk az isteni egzotikus gyümölcsöket.

Majd egy bors-farmra látogatunk, ahol a világ séfjei által egekbe magasztalt híres Kampot bors terem. Már a 13. századtól termesztik itt a borsot, de sajnos az 1970-es években, a Pol Pot rezsim alatt elpuszították a fákat, hogy helyet biztosítsanak a rizsföldeknek. Szerencsére az elmúlt évtizedekben az iparág megújult és ismét jövedelmező vállalkozássá nőtte ki magát. Aki szeretne, kis tasakokban vihet haza egy kis kambodzsai ízvilágot.

A farmlátogatások után beülünk egy folyóparti étterembe ebédre, majd Kampot egyik legfantasztikusabb kávézójába.

Délutánunkat szabadon tölthetjük.

Pihenhetünk, szuvenírt vásárolhatunk, felfedezhetjük a piacokat, múzeumokat, a könyv bazárt, galériákat, kajakozhatunk vagy kedvünkre csavaroghatunk ebben a nagyszerű hangulatú városban.

(szállás: butik hotel, Kampot, ellátás: reggeli)

16. nap: KAMPOT – PHNOM PENH – HAZAUTAZÁS

Járatunktól függően indulunk vissza a fővárosba, Phnom Penh-be (kb 3,5-4 óra utazás) és megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)