KÖRUTAZÁS A MAJÁK FÖLDJÉN – GUATEMALA

lenyűgöző ősi maja kultúra | hangulatos városok | vadregényes természet | Pacaya vulkán | csokoládé múzeum | kulináris élmények | életreszóló kalandok

Az utazás fénypontjai

• Quirigua maja romok
  • Hajókázás az Atitlán tavon, látogatás egy helyi faluban és a Santiago piacon
2022. február| 8 éjszaka
csoportos utazás (8-12 fő)

MEGTELT 🙂

1870 USD/fő

1. nap:  GUATEMALAVÁROS – ANTIGUA GUATEMALA

Európai induláson napján érkezünk Guatemalaváros repülőterére ahonnan privát transzferrel utazunk a nagyon hangulatos Antigua Guatemala városba és napunk hátralévő részében pihenés, hogy másnap frissen indulhassunk neki izgalmas körutazásunknak.

(éjszaka: Antigua Guatemala, ellátás: vacsora)

2. nap: ANTIGUA GUATEMALA – CSOKI MÚZEUM ÉS WORKSHOP – PACAYA VULKÁN

Egész napunkat ebben a szuper hangulatos városban töltjük. A tengerszint felett 1500 méterre fekvő várost a 16. században alapították és köszönhetően a barokk stílusú csodaszép épületeinek, ma az UNESCO Világörökség része. Látogatást teszünk a régészeti múzeumban, ahol elmerülhetünk a misztikus maja civilizációban. Végig sétálunk a történelmi óváros leghíresebb utcáin, meglátogatjuk a Nemzeti Palotát, a fő katedrálist és persze a piacokat sem hagyjuk ki.

Látogatást teszünk a csokoládé múzeumban, ahol megtudhatjuk hogyan készül a kakaó terméséből sokak kedvence, a csokoládé. Láthatjuk az egyes munkafolyamatokat a kakaó gyümölcsének pörkölésétől, darálásától kezdve az olvadt csokoládéig és a formázásáig, amit mi is ki fogunk próbálni. Természetesen a finomsgokat meg is kóstolhatjuk.

Napunkat egy kellemes sétával fejezzük be a Pacaya vulkánnál.

(éjszaka: Antigua Guatemala, ellátás: reggeli)

3. nap: RÍO DULCE – RÍO DULCE NEMZETI PARK HAJÓKIRÁNDULÁS

Ma korai indulás, hogy időben megérkezzünk egy újabb csodás vidékre, a 313 km-re lévő (kb 5 óra utazás) Río Dulce Nemzeti Parkba. A park hatalmas területet ölel fel, és a kb 43 km hosszú Dulce River, azaz “Édes folyó”-ról kapta a nevét, mely összeköti az Izabal tavat és a Karib tenger “bejáratát” jelentő Amatique öblöt. A park rendkívül egyedülálló élővilággal büszkélkedhet, úgy tartják növény- és állatvilágának gazdagsága vetekszik az Amazonas folyóéval. Hajó kirándulásunk során csodaszép vidéken haladunk át, mangrove erdők, buja dzsungelnövényzet, párába burkolózott lombkoronák, pálmafák, tavirózsák, itt egy-egy apró falu, házikó, és kis szerencsével láthatjuk az itteni vízek lakóit, a lamantinokat.

(éjszaka: Río Dulce régió, ellátás: reggeli)

4. nap: TIKAL – FLORES SZIGET

Kényelmesen ébredünk, reggelizünk és útrakelünk Tikal Nemzeti Parkba, ahova kb 5 óra utazással érkezünk meg. Mielőtt megérkeznénk, egy kb 2 órás kitérőt teszünk a Petén Itza tó kis ékszerdobozára, a mesebeli Flores szigetére. Mivel a sziget valóban nagyon apró, így 20-30 perc alatt kényelmesen körbesétálhatjuk.

Majd meg sem állunk a Tikal Nemzeti Parkig. Szállásunk csodaszép környezetben, buja dzsungelnövényzet ölelésében található. Napunk hátralévő részében pihenhetünk, úszhatunk resortunk medencéjében, élvezhetjük a bámulatos vidéket.

(éjszaka: Tikal, ellátás: reggeli és vacsora)

5. nap: TIKAL NEMZETI PARK

Kényelmes ébredés, reggeli, akinek kedve van még egyet csobbanhat is a medencében. Mai napunkat a dzsungel mélyén rejtőző Tikal romvárosának felfedezésével töltjük.

Az UNESCO Világörökség részét képező Tikal a legnagyobb maja civilizáció által épített város, kultúrális központként működött, így jelentősége kiemelkedő. A dzsungel több száz épületet rejt magában, melyeknek még csak töredékét tárták fel a régészek. Az 5 monumentális templom piramis – köztük a 45 méter magas Jaguár Temploma, a Maszkok Temploma vagy a legmagasabb 65 méter magas templom piramis – egytől egyig fantasztikus remekmű és igen fejlett kultúráról tanuskodik.

A történelmen és maja kultúrán túl a nemzeti park élővilága is figyelemre méltó. A maják szent fájaként számon tartott ceiba fa az egyik legkülönlegesebb fa, törzsén ezernyi cápafoghoz hasonló tüske található. Szerencsével láthatunk illetve halltunk bőgőmajmokat, pókmajmokat, egzotikus madarakat, mint pl tukán, papagáj, pávaszemes pulyka.

Nem rohanunk, kiélvezzük minden pillanatát, sőt még egy csodaszép naplementével is megjutalmazzuk magunkat. A lenyugvó nap sugarainak fényében különösen varázslatos arcát mutatja az ősi maja romváros.

(éjszaka: Tikal, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

6. nap: FLORES – QUIRIGUA

Elköszönünk a csodás vidéktől is visszautazunk Río dulce tartományban lévő szuper kis szállásunkra. Rajtunk áll, mikorra időzítjuk az indulást. Kb 5 óra utazás vár ránk, és ahogy majd kedvünk lesz, eldöntjük, hogy szállásunk csodás környezetét élvezzük, vagy ellátogatunk a kb 1 órányi útra található Quirigua maja romokhoz.

(éjszaka: Ríó Dulce régió, ellátás: reggeli)

7. nap: QUIRIGUA – GUATEMALA ANTIGUA

Kényelmes ébredés és indulás. Kb 5 óra utazással érkezünk vissza Guatemala Antigua városába, ahol délutánunkat szabadon tölthetjük. Kinek amihez kedve van. Csavaroghatunk, piacozhatunk, szuvenírt vásárolhatunk.

(éjszaka: Antigua Guatemala, ellátás: reggeli)

8. nap: ATITLÁN-TÓ HAJÓKÁZÁS – FALU LÁTOGATÁS – SANTIAGO HELYI PIAC

Ma egy egész napos fantasztikus privát hajós kalandra indulunk a vulkánok és csipkés hegycsúcsok ölelésében megbúvó Atitlán tóra, melyet a világ egyik legszebb tavaként tartanak számon és az ország nemzeti kincse. A vulkáni kaldérában található tó kb 84 ezer évvel ezelőtt jött létre egy hatalmas vulkánkitörés eredményeként. Mélysége hatalmas, a legmélyebb pontja kb 340 méter és ezzel Közép Amerika legmélyebb tava címet nyerte el.

A tó körüli 11 apró faluban a mai napig érződik a maja kultúra hatása az ott élő emberek építészetében, kultúrájában, hagyományaikban és a mindennapi életükben. Mi a San Juan falucskát látogatjuk meg, hogy megismerhessük a különleges szövési technikájukat, ami teljesen eltér Guatemala más régióitól. Természetes festési technikájuk során paprikát, achiote vagy másnéven annatto fűszert, kókuszhéjat, fakérgeket és különböző természet adta termést, magot, fűszert használnak, melyek csodaszép lágy színeket eredményeznek.

(éjszaka: Antigua Guatemala, ellátás: reggeli és ebéd)

9. nap: GUATEMALAVÁROS – HAZAREPÜLÉS

Járatunktól függően visszautazunk Guatemala City-be és megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)