KÖRUTAZÁS THAIFÖLDÖN & ANGKOR ELSÜLLYEDT VILÁGA

ősi templomok & vallási rituálék | Buddhizmus | hegyi népek | gyönyörű természet | masszázs | Angkor és Koh Ker elsüllyedt városai | isteni ételek

Az utazás fénypontjai

• hegyi népek falvainak látogatása
  • munka egy rizsfarmon
  • spiritualitás és ősi lanna hagyományok
  • Bangkok csodás templomai és csónakázás a csatornákon
  • Ayutthaya, az ősi főváros
  • Angkor és Koh Ker elsüllyedt világa
  • vidéki élet&farmlátogatás&cölöpfalu Kambodzsában
2021. november | 11 éjszaka
csoportos utazás (8-12 fő)
1590 USD/fő

1. nap: CHIANG MAI – TEMPLOMOK&FŰSZERPIAC – HAJÓZÁS A PING FOLYÓN

Európai indulásunk másnapján, reggel 6 órakor érkezünk meg Thaiföld északi hegyvidékébe, az „Észak rózsájának” is nevezett Chiang Mai városába, mely Thaiföld gasztronómiai, kulturális és vallási központja. Több mint 300 wat (buddhista templom) található a városban. Az 1250 és 1860 között fennállt Lanna Királyság szíve-lelke látnivalókban rendkívül gazdag: tucatnyi bámulatos templom, gyönyörű hegyvidék (ahol még az egyik fő szállítóeszköznek az elefánt számít), orchideák, tigrisek és egyedibbnél egyedibb kézműves termékek.

Kicsit megpihenünk és irány Chiang Mai óvárosa! Azt szokták mondani, aki nem látta Chiang Mai templomait, az nem is látta Chiang Mai-t 😊 Így a mai napunk egyik része a csodás templomokról fog szólni. Ellátogatunk a Wat Suan Dork templomhoz, amely a Wat Prahtat Doi Suthep a Varázshegy templomának testvére, a kertjéből jól látszik a hegyen az arany csedi és itt helyezték örök nyugalomra a királyi család hamvait. A város másik fő temploma az 1345-ben alapított templom együttes, a Wat Phra Singh (az „oroszlán úr kolostora”), a Lanna Királyság vallási központja. Megtekintjük a Buppharam templomot, melynek terme ad helyet Thaiföld legnagyobb teakfa Buddha szobrának, valamint Chiang Mai legrégebbi templomát, a Wat Chiang Maan-t.

A templomok után egy pihentető hajókázásra indulunk a Ping folyón, gyönyörű környezetben és egy nagyon hangulatos folyóparti étteremben megkóstoljuk az isteni Khao Soi levest. Délután érkezünk vissza szállásunkra.

Este kipróbáljuk a híres thai masszázst, egy óra igazi feltöltődésben és pihenésben lesz részünk.

(szállás: butik hotel, Chiang Mai: 4 éj, ellátás: reggeli és ebéd)

2. nap: CHIANG MAI – HEGYI TÖRZSEK – ORCHIDEA ÉS PILLANGÓ FARM – CHIANG DAO BARLANG

A mai napunk programja igazi válogatott csokor a Chiang Mai-tól északra elhelyezkedő érdekességekből.

Délelőtt hegyi népek falvaiba látogatunk, akik  Tibetből és Kínából érkeztek ide az elmúlt évszázadban, különböző hagyományokkal és vallási szokásokkal rendelkeznek: az Akha emberek spiritualitásukról híresek, a Lisu népek jellemzően víz közelében telepdnek le, a Meo-k, akik hisznek a lélekben és háziszellemek százaiban, a Fehér Karen nők a naykgyűrűikről híresek. Meghatározó élmény bepillantani mindennapi életükbe, otthonaikba, megismerkedni kultúrájukkal, tradícióikkal, látni, hogy a 21. században miként élnek egy kevésbé civilzált világ népei.

Következő állomásunk a Chiang Dao barlangrendszer, ahol egy rövid túrát teszünk a különböző formájú cseppkövekkel és szentélyekkel tarkított barlangban. Chiang Dao városkájában ebédelünk, majd egy orchidea és pillangó farmra látogatunk, ahol szebbnél szebb színpompás orchidea között sétálhatunk.

Visszautazunk Chiang Mai városába, ahova este 6 óra magasságában érkezünk. Pihenhetünk, sétálhatunk az óvárosban vagy élvezhetjük a híres thai masszázst.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

3. nap: ÉLET&MUNKA VIDÉKI FARMON – LÉLEK&HIT&LANNA HAGYOMÁNYOK

Mai lehetőségünk lesz megismerkedni a helyi emberek dolgos mindennapjaival, és az életüket nagymértékben meghatározó Buddhista vallással és jobb karma elnyerés érdekében gyakorolt felajánlások és jótétemények gyakorlatával.

Kényelmesen megreggelizünk és 9 órai indulással, privát transzferrel utazunk egy organikus farmra utazunk, hogy megismerkedjünk a vidéki farmerek életével, munkájával. Helyi vezetőnk bemutatja nekünk a thaiok és sok más délkelet ázsiai ország lakosságának legalapvetőbb táplálékát, a rizst és annak különböző fajtáit. Majd átöltözünk farmer ruhákba és egy rizsföldre utazunk. Útközben zöldség veteményesek mellett haladunk el, megismerjük a helyi zöldségfajtákat és fűszernövényeket, melyek a thai konyha fontos alapanyagai. Kalandos élményben lesz részünk a rizsföldön való munkában, helyenként térdig érő vízben állva igazi farmerként kipróbálni magunkat. Megtanuljuk, hogyan kell irányítani vizibivalyokat a riszföldek megmunkálásában, mely ugyan egy ősi formája a művelésnek, de napjainkban is egyre inkább alkalmazzák, hogy a legjobb minőségű biorizst termesszék és egyben csökkentsék a környezet- és légszennyezést a traktorok és egyéb munkagépek kiiktatásával. Majd lezuhanyozunk, visszaöltözünk tiszta ruháinkba és együtt főzzük meg isteni ebédünket.

Privát transzferünkkel visszautazunk a szállásunkra és megpihenünk.

Délután 3 órakor indulunk egy újabb különleges élmény megtapasztalására. Délutánunk a vallásról, a hitről, a Buddhizmusról és a Lanna hagyományokról fog szólni. A thai emberek mélyen hívők, Thaiföld lakosságának 90%-a Buddhista vallást gyakorol, rendszeresen járnak templomba, hogy megtisztítsák elméjüket, megtisztuljanak a rossz és a negatív dolgoktól, problémájuktól és békében a lelkükben és szívükben térjenek haza.

Az észak thai emberek a mai napig őrzik a korai Lanna Királyság hagyományait és adják át generációról generációra. Az emberek mindennapjaiban itt is megjelennek a modern világ vívmányai, de fontosnak tartják, hogy ezek az ősi hagyományok fenn tudjanak maradni. Chiang Mai az egyik legideálisabb hely Thaiföldön, hogy megismerkedjünk a thai kultúrával és az ősi tradíciókkal, hiszen a mai napig rengeteg hagyományt gyakorolnak az emberek.

A város egyik leghíresebb, mai is működő templomába, a Wat Chedi Luang-ba látogatunk, mely az eredeti 90 méteres magasságával több, mint 500 évig Thaiföld legmagasabb épülete volt. A szerzeteseknek adománycsomagot viszünk és cserébe áldást kapunk, miközben szankszrit nyelven mormolja az imát. A bőrönk is libabőrözni fog az élménytől.

Békével a lelkünkben és a szívünkben hagyjuk el a templomot és a Doi Suthep templomba folytatjuk utunkat, melyet a legszebb és legfontosabb templomnak tartanak a helyiek. 306 lépcsőfokot mászunk meg, a Naga kígyók védelme alatt, hiszen két oldalt kísérik végig a lépcsosőrt. A templom 1100 méterre a tengerszint felett található. Aki nem szeretne lépcsőzni, siklóval is felmehet. Az arany pagodában őrzik Buddha egyik csont darabkáját, a templom falait díszítő festmények pedig történeteket mesélnek Buddha életéből. Itt is lesz lehetőségünk áldást kérni a szerzeresektől, melynek keretében védelmező pamutszálakat tekernek a csuklónk köré.

Este szemtanúi lehetünk a templomban élő szerzetesek és a noviszok (fiatal, újonc szerzetes) kántálásának, miközben helyi hívő emberek „Brahman”-ban (vallási fehéröltözet) érkeznek a ceremóniára.

Kb 7 óra magasságában érkezünk vissza a szállásunkra és vacsorára betérhetünk valamelyik szomszédos étterembe.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

4. nap: DOI INTHANON & A KIRÁLY ÉS A KIRÁLYNŐ PAGODÁJA – TREKKING A KIEW MAE PAN TÚRAÖSVÉNYEN

Mai napunkat szabadon tölthetjük.

Barangolhatunk az óvárosban vagy fakultatív program keretében ellátogathatunk a kézműves faluba vagy egy egész napos kalandra indulhatunk Thaiföld északi hegyvidékébe, a Doi Inthanon Nemzeti Parkba. A Doi Inthanon tulajdonképpen egy hegység, Thaiföld legmagasabb csúcsa, ahol az ország legszebb természeti adottságai találhatók valamint ritka növény és állatfajok otthona. Az itt található folyók, patakok táplálják vizükkel Chiang Mai fő folyóját, a Ping golyót, melynek különösen fontos szerepe van az északi régió mezőgazdasági területeinek öntözésében. Vízesések, buja trópusi erdő, egzotikus növények, hegyi klíma (az országban itt a legalacsonyabb a hőmérséklet). Meglátogatjuk a Király és a Királynő pagodáját, a hegy csúcsán (2.565 méter) található arborétumot, majd egy kb 30 perces sétára indulunk az Angka természetes ösvényen.

Majd egy kb 3 óra időtartamú túrára indulunk és végigjárjuk a tengerszint felett 2157 méter magasságban található, 3 km hosszú Kiew Mae Parn dzsungel ösvényt. Gyönyörű természet, buja növényzet, páfrányok, vízesés  és még sok szépség vár itt ránk. Kiérve a zöldellő erdőből varázslatos panoráma fogad bennünket a környező hegycsúcsokra.

Mielőtt elhagynánk a vidéket, megállunk a Wachiratharn vízesésnél, majd visszautazunk a szállásunkra.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

5. nap: CHIANG MAI – BANGKOK – FEKVŐ BUDDHA TEMPLOMA

Reggel privát transzferrel utazunk a repülőtérre, ahonnan egy kb 1 órás utazással megérkezünk Bangkok repülőterére. Innen egy bérelt kisbusszal utazunk a történelmi városrészben lévő, a minden kényelmet kiszolgáló szállodánkba.

Elfoglaljuk szállásonkat, egy frissitő zuhany és helyi kis étteremben megkóstoljuk a thai finomságokat.

Ebéd után elsétálunk a Chao Phraya folyóhoz, ahol vizi taxira szállunk és a Fekvő Buddha templomához közeli állomásig hajózunk. A Wat Pho, Bangkok legrégebbi és legnagyobb templomegyüttese, ahol vallási célt szolgáló épületek kertjében szokatlan szobrok és figyelemre méltó csedik állnak. A 46 m hosszú, 15 m magas Fekvő Buddha Thaiföld legnagyobb Buddha szobra. Belseje téglából és gipszből készült, a külsejét ragyogó aranyréteg borítja. A talpát 108 laksana – a megvilágosodottat jelző gyöngyház berakás – díszíti.

(szállás: hotel, 3 éj, ellátás: reggeli)

6. nap: BANGKOK – VIRÁGPIAC – NAGY PALOTA, SMARAGD BUDDHA

Napunkat a Golden Mountain és a Wat Saket-nél kezdjük, ahonnan fantasztikus panorámában lesz részünk a városra. Az Aranydomb a mitológia szerint az Istenek lakhelyének, a Meru hegynek a földi mása. Sok lépcsőn kell felmásznunk, sűrű növényzet között, mintha nem is egy nagyvárosban lennénk. A templomig felvezető úton több hatalmas harang található, melyeket az imádkozás után kongatnak meg a hívők, mert úgy hiszik, hogy hangja felszáll az istenekhez, és jó szerencsét, gazdagságot, boldogságot hoz rájuk.

Taxiba szállunk és a Pak Khlong Talat gyümölcs és virág piacra utazunk, ahol egzotikus gyümölcsöket láthatunk és kóstolhatunk, szebbnél szebb színpompás virágok közt sétálhatunk, láthatjuk, miként készítik Buddhanak és a szellemházikókba szánt áldozati virágfűzéreket a helyiek.

Ebédre egy helyi piac kis étkezdéjébe ülünk be, majd a Grand Palace & Wat Phra Kaew lenyűgöző templomkomplexumába: csedik, égbetörő prangok, buddha szobrok és impozáns falfestmények. A templomok 1 cm2-re eső díszítettsége itt a legnagyobb a világon.

Hajóval átutazunk a folyó túloldalán fekvő Wat Arun-hoz, azaz a Hajnal templomához, mely 86 m-rel magasodik a Chao Phraya folyó nyugati partja fölé. Eltéveszthetetlen sziluettje Bangkok jelképe. Ha elég bátor vagy, hogy a meredek lépcsőfokon felkapaszkodj, az égbe törő tornyából gyönyörködhetsz a város panorámájában.

A templomok után egy tradícionális thai hosszú csónakkal hajókirándulásra indulunk a Thon Buri negyedbe, hogy bepillantást nyerjünk a Bangkok csatornáin (khlong) cölöpházakban élő helyiek életébe, és láthatunk egy hagyományos úszópiacot is.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

7. nap: AYUTTHAYA, AZ ŐSI FŐVÁROS

Reggelit követően egy bérelt kisbusszal egész napos kirándulásra indulunk az ősi Sziám Királyság fővárosába, Ayutthaya-ba (kb 80 km, 1 óra autóút), mely az UNESCO Világörökség része. Története az 1350-es évekig nyúlik vissza, amikor fényes aranykorát élte, mint a hatalmas Sziám kereskedelmi és politikai központja. Közel 400 virágzásának a burmaiak támadása vetett véget, akik kifosztották, lerombolták és elpusztították a várost, kincseit és lakóit elhurcolták Burmába. Egy igazi időutazás az ősi templomromok között sétálni.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

8. nap: KAMBODZSA – SIEM REAP – APSARA EST

Kora reggel utazunk Bangkok repülőterére, ahonnan kb 1 órás repülőút során, megérkezünk Siem Reap repülőterére, ahol helyi sofőrünk már vár minket és a keleti kényelmet biztosító szállásunkra utazunk. Egy frissítő zuhany megebédelünk, majd ellátogathatunk egy lótuszfarmra és az Artisans d’Angkor központba, ahol megismerkedhetünk Kambodzsa büszkeségével, a tradícionális kézműves mesterségekkel, melyek gyakorlásának kulturális és gazdasági értelemben is fontos szerepe van. Segítenek újjáéleszteni a kultúrát, amely a vörös khmerek uralma alatt a megsemmisülés szélére került. A helyiek nagy erőfeszítéseket tesznek azért, hogy életben tartsák hagyományaikat. A szebbnél szebb termékeket meg is vásárolhatjuk.

A kézműveskedés után a Preah Ang Chek – Ang Chom templomba látogatunk, mely egy fontos helyi szentély, jó szerencséhez imádkoznak itt a hívők. A szentély mellett szerzetesek énekelnek és áldást kínálnak.

Este egy vacsorával egybekötött tradícionális Apsara táncelőadást nézünk meg. Az Apsarát több mint 1000 éven át kizárólag a királyi udvarban és az angkori templomok területén táncolták az uralkodó, az ősi szellemek és az istenek tiszteletére.  A táncosok kisgyermekkoruktól kezdve több mint 1500-féle aprólékos mozdulatot sajátítanak el, melynek nagy része kecsességet és finomságot feltételező ujj- és csuklómozdulatot kíván meg. Az előadások során selyemkosztümöt, arany fejdíszt vagy maszkot öltenek magukra.

(szállás: butik hotel 4 éj, ellátás: reggeli és vacsora)

9. nap: SIEM REAP – ANGKOR TEMPLOMAINAK FELFEDEZÉSE

Reggeli után 8 órakor indulunk az UNESCO Világörökség részét képező ősi romvárosba. Végig járjuk a khmer kultúra aranykorát idéző Angkort, amely a 14-15. században Délkelet-Ázsia történelmének egyik legnagyobb és legfejlettebb királyságának fővárosa volt. Körbejárjuk Angkor Wat napjainkban is működő vallási központját, amely fontos szerepet tölt be mind a hinduk, mind a buddhisták körében. Egyik legérdekesebb látnivalónk az Angkor Thom mértani középpontjában álló rejtélyes Bayon templompiramis, amely a hindu hívők számára a világegyetem mikrokozmoszát jelképezi. A Preah Khan (Szent Kard) buddhista kolostor és a mesterséges szigeten álló Neak Pean (Tekergőző kígyók) templom is kihagyhatatlan látnivalók.

Ebédre egy helyi étterembe ülünk be, ahol több fogásból álló menü során  megkóstolhatjuk a helyi ételeket.

Délután 4-5 óra között érkezünk vissza szállásunkra. Este barangolhatunk az Éjszakai Piacon, ahol szebbnél szebb kézműves portékák – fa- és faragások, selyem és kasmír sálak – között válogathatunk. Az úgynevezett Pub Street-en mindig szuper a hangulat: a khmer konyha remekeit és helyi sört kínáló éttermek és bárok valamint az olyan ínyencségeket mint a sült-tarantula, -skorpió és –kígyó árusító utcai árusok várnak minket. Akik ennél kényeztetőbb programra vágynak, próbálják ki a khmer masszázst!

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

10. nap: SIEM REAP – A VIDÉKI ÉLET – FARM LÁTOGATÁS

Kambodzsa, cölöpfaluKényelmesen megreggelizünk, majd ellátogatunk egy bio farmra, ahol megismerkedhetünk a kambodzsai mezőgazdasággal, majd ökrös szekerekre pattanunk, és onnan szemléljük a vidéki, autentikus kambodzsai életet, a cölöpházakat és riszföldeket. Akinek kedve van, fakultatív program keretében főző tanfolyamon vehet részt. Amit megfőzünk, ebédre el is fogyasztjuk. Aki szeretne, részt vehet rajta, kettét tudunk válni, ha van aki nem szeretné. Siem Reapben van a szállásunk is és a farm is.

Ebéd után a Tonle Sap tó egyik úszó falujába látogatunk el, hogy megismerkedjünk egy számunkra szokatlan életformával. A tó, melynek mérete az esős évszakban az ötszörösére duzzad, az ország dobogó szíve, a benne élő több mint kétszázféle hal a helyiek leg fontosabb élelme. Egy úszó étteremben megkóstolhatjuk a napi fogásból készült finomságokat, vagy akár a krokodilhúst is. Délután érkezünk vissza szállásunkra. (szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

11. nap: KOH KER ELSÜLLYEDT VÁROSA – BENG MEALEA

Reggeli után indulunk és turisták által alig látogatott ősi templomromokat látogatunk meg. Első állomásunk a kb 120 km-re található Koh Ker elsülllyedt városa, mely az Angkori birodalom korai fővárosa volt. Kb 100 templomrom rejtőzik a dzsungelben, melyek közül mi a legkülönlegesebbeket látogatjuk meg, köztük a fügefák indái által sűrűn körbefont Prasat Pram, a piramis formájú, zöld növényekkel tarkított Prasat Thom, a Fekete asszony temploma: Prasat Neang Khmau, illetve a város 2. legnagyobb temploma, a Prasat Krahom.

Az ősi város után egy igazi, India Jones filmbe illő helyre látogatunk (kb 1 óra utazás): a fák gyökereinek fogságában megbújó Beng Mealea templomhoz, melyet kb 10 éve fedeztek fel és tisztítottak meg több mint 400 taposóaknától.

Délután indulunk vissza Siem Reap-be, ahova 1-1,5 óra az utazás.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

12. nap: SIEM REAP – HAZAUTAZÁS

Megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

Opció a csapat egyhangú döntése mellett: nyaralás Phi Phi szigetén

Ebben az esetben kora reggel, privát transzferrel utazunk a repülőtérre és egy 1,5 órás repüléssel, délelőtt érkezünk meg Phuket szigetére, ahonnnan bérelt kisbusszal utazunk a kikötőbe, 13:30 órakor indul a kompunk és egy kb. 2 órás utazással érkezünk meg a Phi Phi Don szigetre. A kikötőből long tail boat-tal utazunk szállásunkra, mely egy stílusos tengerperi resort lesz közvetlenül a csodás tengerparton. A nap hátralévő részét pihenéssel tölthetjük.

(szállás: butik resort, 3 éj, ellátás: reggeli)

13. nap: PHI PHI SZIGETEK – SZABADSÁG

Egész napunkat szabadon tölthetjük.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

14. nap: PHI PHI SZIGETEK HAJÓKIRÁNDULÁS, SZNORKELING

Ma felfedezzük Phi Phi Leh és Phi Phi Don szigetek csodás öbleit és partjait. Snorkelingezhettek a kristálytiszta türkiz vízben, láthattok teknősöket, cápákat, színes halrajokat.

Délután érkezünk vissza a szállásunkra és a nap hátralévő részét szabadon tölthetjük.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli és piknik ebéd)

15. nap: PHUKET – HAZAUTAZÁS

Járatunktól függően a délelőtti vagy a délutáni komppal visszautazunk Phuketre, majd a kikötőből privát transzferrel utazunk a repülőtérre és megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)