LUXUS SZAFARI TANZÁNIÁBAN & NYARALÁS ZANZIBÁRON

csodás szavanna | egyedülálló vadvilág | luxus sátorban éjszakázás | Hadzibe nomád törzs  | piknik a vadonban | álomszép óceánpart

Az utazás fénypontjai

• vadles a Tarangire nemzeti parkban
  • a Nagy Hasadékvölgy és a Manyara tó
  • a Serengeti Nemzeti Park és a Nagy Állatvánorlás
  • a Világ 8. csodájaként számon tartott Ngorongoro Kráter
  • Eyasi tó
  • találkozás Afrika egyik utolsó, valódi nomád törzsével, a Hadzibe törzzsel
  • nyaralás Zanzibár álomszép óceánpartján
  • városnézés Stone Town-ban, mely a rabszolga-kereskedelem központja volt Afrikában
2021. február | 13 éjszaka
csoportos utazás (8-10 fő)
5490 USD/fő

1. nap: ARUSHA ÉRKEZÉS

Európai indulásunk másnapján érkezünk meg Arusha repülőterére, ahol már várnak Bennünket és privát transzferrel, kb egy órát utazunk a minden kényelmet kiszolgáló szállásunkra. A nap hátralévő részében kipihenjük a repülőút fáradalmait, hogy frissen indulhassunk neki az egy hetes szafari kalandnak.

(szállás: hotel, Arusha, 1 éj, ellátás: nincs)

2. nap: TARANGIRE NEMZETI PARK – BAOBAB FÁK – ELEFÁNTCSORDÁK

Reggel 8 órakor érkeznek értünk a szafari autók és első vadlesünkre indulunk a nagyon különleges Tarangire nemzeti parkba (kb 2 óra utazás). Köszönhetően a 9 különböző vegetációs övezetnek, a parkot rendkívül változatos tájak jellemzik, ezzel egyedülálló helyet foglal el Tanzánia vadrezervátumai között. A egyediségét méginkább fokozza az ősi baobab fák sokasága, melyek a kontinens leghatalmasabb fái. Csodás látványban lesz részünk mind nappal, mind a nap lemenő fényében, amikor vörösen izzik az égbolt és csak a fák sziluettjét látod. A park folyója telis tele vadállatokkal: oroszlánok, leopárdok, zebrák, zsiráfok, bivalyok, antilopok, elefántok és rengeteg madárfaj. A park ad otthont az ország egyik legnagyobb elefántpopulációjának. Nagyon különleges, egyedülálló élmény az elefánt csordák életének, egymással való kapcsolatuknak a megfigyelése.

Ebédelni egy erre kijelölt részen fogunk a vadonban, ámulatba ejtő környezetben. Miközben isteni ebédünket elköltjük, láthatjuk a csodás folyót, a vadvilágot, és könnyen megeshet hogy bekukkant egy zsiráf, vagy egy oroszlán elejti prédáját.

Délután folytatjuk kalandozásunkat a parkban, majd afrikai stílusú, nagyszerű hangulatú szállásunkra utazunk és élményeink mámorában megpihenünk.

(szállás: lodge, Manyara régió, 2 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

3. nap: MANYARA TÓ – FLAMINGÓK – BIVALYOK – PÁVIÁNOK

Finom reggelink után újabb csodás nap vár ránk. Egy rövid, de nagyon szép kis utazás a Nagy Hasadékvölgyön keresztül míg megérkezünk a Manyara tóhoz, ahol egész napos vadlesre indulunk. Bár a park mérete kicsi (530 km2), panorámája lélegzetelállító: buja akácia erdők, óriási füge- és mahagóni fák, valamint a páviánok és kék majmok egyre növekvő populációja jellemzi. A park otthont ad még a zsiráfoknak, elefántoknak, impaláknak és hatalmas bivaly populációnak, a tó pedig nagy számú vízilónak. Olyan különleges állatok is megfigyelhetők itt, mint a fára mászó oroszlán, a flamingók, a kaffer szarvasvarjú és a bóbitás sas.

A Manyara tavat körülőlelő tájat nehéz szavakkal körbeírni, egyszerűen látni kell, ahogy a zsiráfok és bivalyok  legelésznek, háttérben pedig a flamingókkal teli tó panorámája.

(szállás: lodge Manyara régió, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

4. nap: SERENGETI NEMZETI PARK – VADLES

Korai reggelink után a világhírű Serengeti Nemzeti Park felé vesszük az irányt. Hosszú, kb 5 órás utazás vár ránk, de kárpótlásul csodás látványban lesz részünk. Egészen a káter pereméig utazunk, ahol egy megállót teszünk és garantáltan eláll a lélegzetünk. A Ngorongoro kráter látványa feledhetetlen pillanat, örökre beég a retinánkba.

Ahogy haladunk Serengeti felé, megértjük, hogy miért is ezt a nevet viseli a park. A maszáj nyelvben a serengeti jelentése, végtelen föld. A park területe közel 18.000 km2, és ameddig csak ellátsz, végtelenbe nyúló síkvidéki, dimbes-dombos füves szavanna borítja. A park középső részén indulunk vadlesre ezen a délutánon.

Egy fotómegállót tartunk az Olduvai Hasadéknál, amely a világ egyik legfontosabb őskori lelőhelye, sok maradványt és őskori, közel 3 millió éves kőszerszámokat találtak itt abból az időszakból, amikor az első emberszabású felállt.

(szállás: lodge, Serengeti Central, 1 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

5-6. napok: SERENGETI NEMZETI PARK – VADLES – NAGY ÁLLATVÁNDORLÁS

Két fantasztikus nap vár ránk a Serengeti Nemzeti Parkban, ahol szemtanúi lehetünk a Nagy Állatvánorlásnak. Hogy a park melyik távoli részeibe utazunk, attól függ, hogy az év melyik szakában utazunk: július – október között a távoli, Kenyával határos, északi  részbe, december – március között délre, április – június között pedig a park nyugati részébe.

Megjegyzés: Első napunkon a Serengeti középső részéből indulunk a távolabbi helyekre, útközben 4-5 órás vadles (ott töltjük az éjszakát), a következő napunkon pedig egész napos vadles kaland vár ránk.

A Serengeti Nemzeti Parkot a világ egyik legszebb természeti területének választották, egy lenyűgöző természeti látványosság, egyike azon helyszíneknek (a másik a kenyai Masai Mara), ahol a világ 7 új csodájának egyikeként számontartott Nagy Állatvándorlást megfigyelhetjük. Közel 2 millió gnu, több száz zebra, különböző antilopok és Thomson gazellák kelnek útra a Serengetiből, hogy a krokodiloktól hemzsegő Mara folyón átkeljenek a kenyai Masai Mara buja zöld mezői felé. A nagy vándorlás további szereplői még a prédára váró oroszlánok, gepárdok, leopárdok, hiénák, valamint kisebb állatok, mint a rókák, mongúzok, sakálok, majmok, páviánok, afrikai mezei nyulak és több mint 500 féle madárfaj. Ezt a látványt elképzelni sem lehet, amíg nem látod.

(szállás: lodge, Serengeti észak/dél/nyugat, 2 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

7. nap: SERENGETI – A VILÁG 8. CSODÁJA: NGORONGORO

Ma nagyon korán ébredünk, hogy egy kora reggeli vadlessel indíthassuk a napot. Az állatok a nap felkelte előtt a legaktívabbak, és ezen túl egy varázslatos afrikai naplementében és részünk lesz. Majd visszatérünk a táborba, elfogyasztjuk tízórai reggelinket és útrakelünk a Világ 8. csodájaként számon tartott, az UNESCO Világörökség részét képező Ngorongoro Kráter felé.

A Ngorongoro Természetvédelmi Terület a Serengeti ökoszisztéma részét képezi.  Az itt található kráter 610 méter mély és 260 km2 területű kráter, egy természetes amfiteátrum, mely egy szupervulkán felrobbanásával és beomlásával keletkezett kb 2-3 millió évvel ezelőtt. Egy valóságos Noé Bárkája, Kelet Afrika összes őshonos állata megtalálható itt, közel 30.000 példány. Rendkívül változatos élővilág jellemzi, itt a legnagyobb a vadállat sűrűség az egész Afrika kontinensen, illetve azon ritka helyek egyike, ahol megfigyelhető a fekete orrszarvú. A kráterben található folyó, mocsár, erdő, nyílt síkság és egy nártiumos tó hatalmas flamingó állománnyal. Az itt élő elefántok a Földünk legnagyobb példányai, a legnagyobb agyarakkal. Ez a rendkívüli élővilág a talaj és a fű a vulkanikus eredet miatti, nagyon magas ásványi anyagok tartalmának köszönhető.

Ngorongorot naplementére érjük el (kb 3 óra utazás) és itt töltjük az éjszakát, hogy másnap minél korábban indulhassunk vadlesre ezen a páratlan szépségű helyen.

(szállás: lodge, Ngorongoro régió, 1 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

8. nap: NGORONGORO KRÁTER – VADLES

Napunkat nagyon korán kezdjük. Egészen a kráter mélyébe ereszkedünk le, ahol egy fantasztikus reggeli vadles vár ránk Földünk egyik leglenyűgözőbb helyén. Egészen közelről figyelhetjük meg a bivalyokat, zebrákat, gnúkat és csodás fotókat készíthetünk.

A délelőtti vadles után a vízilovak csodaszép tava melleti piknik területen ebédelünk, majd egy rövid vadles, ahogy kilépünk a Ngorongoro természetvédelmi területről és útra kelünk az Eyasi tó felé (kb 2 óra utazás), ahol a következő napon egy egyedülálló és lenyűgöző kulturális élményben lesz részünk.

(szállás: lodge, Lake Eyasi, 1 éj, ellátás: reggeli, pinik ebéd és vacsora)

9. nap: EYASI TÓ – A  NOMÁD HADZABE TÖRZS – ZANZIBAR

Ma a korábbi naopjainktól eltérő, de nagyon emlékezetes program vár ránk. Napfelkelte előtt, 4 órakor kezdjük napunkat és követjük a vezetőnket, amíg megtalálja Afrika egyik utolsó, valódi nomád törzsét, a Hadzibe törzset, akik a mai napig vadászó-gyűjtögető életet élnek. Rövid ismertetőt kapunk a törzsről majd csatlakozunk reggeli tevékenységeikhez. Egy igazi isten háta mögötti világ, nem turista attrakció, kétség kívül tanzániai utazásunk fénypontja. Akár a férfiak reggeli vadászatához, akár a nők gyümölcs- és bogyó gyűjtögetéséhez csatlakozunk, mindkettőben megtapasztaljuk, hogyan is élnek ősidők óta Hadzabe emberek.

Majd a csodaszép Eyasi tóhoz látogatunk, mely egy szezonális, sekély sós vízű tó a Nagy Hasadékvölgy alján. Innen Arusha felé vesszük az irányt és kb 3 óra utazással megérkezünk a repülőtérre, ahonnan 1 órás repülőúttal a fehérhomokos Zanzibár szigetén landolunk és következő napjainkat édes semmittevéssel és pár nagyszerű programmal tölthetjük.

(szállás: hotel, 5 éj, ellátás: reggeli)

10. nap: WELCOME TO THE PARADISE!

Egész napunkat szabadon tölthetjük. Szállásunk Zanzibar egyik legszebb partjaként számontartott Nungwi beach-en lesz az óceánparton. Napfürdőzhetünk a hófehér homokos parton, úszhatunk a kristálytiszta türkíz óceánban, koktélozhatunk a medence partján vagy akinek kedve van, besétálhat a faluba, ahol maszájok által készített ékszereket, faragott szobrokat és egyéb portékákat vásárolhat.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

11. nap: STONE TOWN – FŰSZERKERT

Ma egy egész napos kaland vár ránk. Délelőttünket egy hatalmas fűszerfarmon töltjük. Zanzibár évszázadok óta a világ egyik legnagyobb fűszertermelője. A sziget legnagyobb része ma is fűszerültetvény. Megismerkedünk a sziget legjellemzőbb gyümölcseivel és fűszernövényeivel, köztük a fekete bors, az illatos szegfűszeg, a kardamom, a curry, a fahéj, a vanília, a szerecsendió, a citromfű és a gyömbér. Mindent megszagolhatunk, megkóstolhatunk, megtapinthatunk. Rengeteg érdekes információt kapunk helyi idegenvezetőnktől: miből készül a lidokain, hogyan fejlődik ki a virágból a banán,  melyik növény nedve a jód, hogyan fogyasztják a kakaó gyümölcsét… de ez csak egy kis ízelítő. Fűszertúránkat egy gyümölcskóstolóval koronázzuk meg, megízlelhetjük a szezonális gyümölcsöket: ananászt, mangót, banánt, narancsot, mandarint, avokádót, papaját, grapefruitot, csillaggyümölcsöt, maracujat. Akinek kedve van, vásárolhat helyi fűszereket, teát, kávét.

Majd Zanzibár város régi központja „Mji Mkomwe” óvárosa (angol nevén: Stone Town) felé vesszük az itányt. Stone Town a rabszolga-kereskedelem központja volt Afrikában.  A Kőváros köré vályogházak épültek, ahol az újonnan érkezők telepedtek le a régi időkben. Ez az egyetlen ma is működő ősi város Kelet-Afrikában, mely az UNESCO Világörökség részét képezi.

Mielőtt hangulatos sétánkra indulnánk az óvárosban, egy helyi étterembe ülünk be, hogy megebédeljünk, iszunk egy finom kávét majd gyalogos városnézésre indulunk. Végigsétálunk a régi épületekkel teli kacskaringós, szűk sikátorokon, megnézzük Freddy Mercury szülőházát, ellátogatunk a helyi hal, gyümölcs és zöldségpiacra, ahol láthatjuk a színes, trópusi választékot. Sétálunk a szűk sikátorokban, melyek szebbnél szebb kézművestermékeket kínáló kis galéráikat rejtenek.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

12. nap: HAJÓ KIRÁNDULÁS – LAKATLAN LAGUNA – PIKNIK EBÉD

Mai napunkat szabadon tölthetjük.

Aki ma is valami különlegességre vágyik, fakultatív program keretében egész napos hajós kalandra indulhat egy lakatlan lagúnába. Ha azt hittétek, hogy láttátok már az igazi csodás zanzibári partokat, akkor tévedtetek! Egy védettséget élvező terület részét képező lakatlan szigetre-lagunába hajózunk, mely tele van több ezer éves óriáskagyló beágyazódásokkal. Míg a személyzet a szigeten marad, hogy elkészítsék nekünk az isteni szuahéli ebédünket, mi tovább hajózunk. Uticélunk egy képeslapra illő szépségű, vakítóan fehér púderfinomságú homokból álló kis sziget, mely csak apálykor bukkan elő a kristálytiszta türkíz vízből. Úszhatunk, napfürdőzhetünk a finom homokban, átsétálhatunk a közeli homokdűnékre, snorkelingezhetünk és gyönyörködhetünk az egyedülálló víz alatti élővilágban. Visszahajózunk a kis szigetre, ahol már vár ránk az isteni királyi lakoma. Helyben elkészített grillezett tenger gyümölcsei kerülnek az asztalra, vagyis gyékényre: ráksaláta, grillezett polip, tintahal, languszta és még sok finomság.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és fakultatív program esetén: ebéd)

13. nap: FALULÁTOGATÁS – JOZANI TRÓPUSI ESŐERDŐ KALAND – KOLOBUSZ MAJMOK

Napunk első felében kirándulásra indulunk a Jozani trópusi esőerdőben, mely Zanzibár legnagyobb esőerdeje és természetvédelmi terület. Izgalmas erdőtúránk keretében megismerkedünk a dzsungel gyógynövényeivel, melyeket a mai napig használnak a falubeliek a hétköznapjaikban és testközelbe kerülhetünk a mókás pofájú Red Colubus majmocskákkal is. A védettséget élvező majmok csak itt élnek az egész világon! Nem kell keresnünk őket, mert kíváncsiságuknak köszönhetően elég közel jönnek hozzánk és bár vadon élnek, hagyják magukat fényképezni. A majmokon kívül sok különlegességet is láthatunk, hiszen az esőerdő ad otthont több mint 50 fajta pillangónak és vagy 40 fajta madárnak.

Majd egy kis faluba látogatunk, ahol fincsi falusi ebéd vár ránk.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és falusi ebéd)

14. nap: HAZAUTAZÁS

Egész napunkat szabadon tölthetjük. Gépünk délután/este indul.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)