MIAMI & EVERGLADES & FLORIDA KEYS – USA

csodás óceánpart | felhőkarcolók | luxus autók | mangrove erdő | aligátorok | hangulatos kis városok |art deco épületek | street art | teknősök&delfinek

Az utazás fénypontjai

• Mel Fisher múzeum & kalózok kincsei
  • Katamarán kirándulás a Dry Tortugas Nemzeti Parkba
2021. december | 12 éjszaka
egyéni utazás (baráti társaság, család, vagy pár)
KÉRD AJÁNLATUNKAT 🙂

1. nap: MIAMI ÉRKEZÉS

Attól függően honnan érkezünk (Európa, New York vagy Dominikai Köztársaság), MIA vagy FLL repülőterek valamelyikére, felvesszük a bérautókat és az óceánparti szállásotokra utazunk. Napunk hátralévő részét pihenéssel tölthetjük.

2. nap: DOWNTOWN MIAMI – OCEAN DRIVE – ART DECO NEGYED – MILLIONAIRE’S ROW HAJÓKIRÁNDULÁS

Mi is jut eszünkbe először, ha Miamira gondolunk?! Az óceánparti Ocean Drive, luxus sportautók, a leghíresebb hollywood-i mozifilmek és a sorozatok helyszínéül szolgáló ikonikus beach-ek a színes „mentő tornyokkal” és a belváros csillogó felhőkarcolói. Első napunkon ebben az igazi Miami feeling-ben lesz részünk. Ebédelünk az Ocean Drive Lincoln Road egyik éttermében, kilátással az óceánra, sétálunk Miami South Beach részén található Art Deco negyedben, ami Miami talán egyik legizgalmasabb része, a világ egyik legnagyobb art deco negyede, 23 utcából és 960 épületből áll. Megállunk Downtown Miami egyik hídjánál, ahonnan nagyszerű panorámában gyönyörködhetünk a vízparton magasodó, napfényben csillogó felhőkarcolókra, luxus yachtokra és óceánjárókra.

Napunkat egy fantasztikus 90 perces hajós kirándulással fejezzük be a Biscayne öbölben. Hajónk fedélzetéről csodálhatjuk meg a híres Downtown Miami látképet, olyan látványosságok mellett haladunk el, mint a Fisher Island, Miami Beach és a Millionaire’s Row (a milliomosok és híresek otthonai).

3. nap: MIAMI – HOLIDAY

Az egész napunkat a tengerparton tötjük, luxus körülmények között egy 5*-os óceánparti hotel gyönyörű beach-én: pálmafák, medencék, koktélok és isteni hangulat vár ránk 🙂

4. nap: MIAMI – EVERGLADES – AIRBOAT TÚRA

Mai programunk Florida egyik kihagyhatatlan természeti látványossága, az Everglades Nemzeti Park: egy különleges mocsárvidék, pár mérföldre Miamitól. A kb 5.000 éves szövevényes, édesvízi mocsárvilág kb 6100 km2-es területet foglal el és az USA második legnagyobb nemzeti parkja. A világ egyik legnagyobb mocsara sokáig rejtély volt, fehér ember megközelíteni sem merte. Rettegtek az aligátoroktól és féltek a moszkitók által terjesztett betegségektől. Dél-Florida őslakói, a szeminol indiánok lakták a vidéket, nevük spanyolul szökevényt, vadságot jelent, a tájat pedig „füves víznek” hívták az 1800-as évek végéig. Számtalan ritka trópusi növény- és állatfaj él itt. Az aligátor 1961 óta teljes védelem alatt állt, mivel majdnem kipusztult, de mára az állomány annyira felszaporodott, hogy habár még védett, de újra vadászható. A mocsárvidék az UNESCO Világörökség része, egyike a világ legfontosabb élőhelyeinek és 1993-tól a Veszélyeztetett Világörökségi Helyszínek közé tartozik.

Egy nagyszerű 30 perces „airboat” túrára indulunk a mocsárvilágban, egészen a sűrűjébe, ahol tesközelből láthatjuk a sütkérező aligátorokat, helyenként épp hogy csak a fejük látszik ki a vízből 🙂 Már maga az airbot is egy különleges élmény, ahogy a hajót vezető jófej kapitányok trükkösen manővereznek a vizeken.

5. nap: MIAMI – HOLIDAY

6. nap: FLORIDA KEYS – TEKNŐS KÓRHÁZ – 7 MÉRFÖLDES HÍD – KEY WEST

Korán indulunk, mert mai uticélunk a Dél Floridában található sziget és zátonyláncolat egyik leghíresebb települése, Key West. A szigetek különlegessége, hogy csak egyetlen módon lehet szárazföldön elérni őket, mégpedig az Overseas Highway-en. Ez az út számos hídon halad át a szigetek felett, melyek legimpozánsabb eleme a Seven Mile Bridge, azaz a Hétmérföldes Híd. Az út hosszú, de nagyon látványos, több fotószünetet tartunk.

Látogatást teszünk egy teknős kórházban is, ahol különböző fajtájú, méretű – többségében az emberi felelőtlenség miatt megsérült – teknősöket gyógyítják, ápolják. A teknős kórház kedves kis lakói akik attól függően, hogy milyen áplolásra szorulnak, néhány héttől akár hónapokig is ott laknak.

Délután érkezünk meg Key West-re, ahol szállásunk a Downtown városrészben lesz, sétatávolságra a fő látnivalókhoz és az USA legdélebbi pontját jelképező bójához (Southernmost Point Buoy), ahova természetesen mi is ellátogatunk.

7. nap: KEY WEST DOWNTOWN – HEMINGWAY HÁZA – SOUTHERNMOST POINT BUOY

Napunkat egy fantasztikus helyi stílusú reggelizőben kezdjük, ahol isteni finomságok közül választhatunk. Megkóstolhatjuk a helyben sütött pékárukat, süteményeket és a kihagyhatatlan Kókey lime pie-t, Key West egyik tradicionális desszertjét. Miután feltöltöttük energitartalékainkat, gyalogos városnézére indulunk az egyedi és különleges hangulatú Key West Downtown-ba: tradicionális házak, élénk színekben pompázó régi faházak, ízlésesen berendezett galériák, éttermek, bárok, üzletek között sétálhatunk.

Első állomásunk a Southernmost Point Buoy, Florida egyik ikonikus látványossága.

Majd látogatást teszünk Hamingway házában, ahol Ernest Hemingway a világhírű író több mint 10 évig élt és írt. A házat egy gyönyörű, buja, trópusi kert veszi körül, tele egzotikus virágokkal és fákkal. A bútorok eredetiek, hiszen az író lelkesen gyűjtötte a 17-18. századi spanyol bútorokat. Megtekintjük dolgozószobáját, az írógépét, amelyen az Öreg halász és a tenger és sok más híres regénye is megszületett, a hintaszékét, mely mellett hátizsákja is ott hever, hiszen imádott utazni, szafarikra járni. Ki vannak állítva utazásos emlékei, trófeái, hajókormánya és sok más személyes tárgya. Nagyszerű élmény! A medence különösen figyelemre méltó, maga Hemingway tervezte és a költsége 20.000 usd, ami 1938-ban hatalmas vagyonnak számított. A múzeum-ház másik érdekessége, a benne élő 40-50 polidaktil (hat újjú) macska. Hemingway egy 6 újjú macskát kapott egy hajóskapitánytól és a Snow White (Hófehérke) nevet kapta. Az itt élő macskák többsége Snow White leszármazottai. Hemingway az összes cicáját híres emberek után nevezte el, mely hagyományt a mai napig követi a múzeum. Az Angyalokhoz költözött cicusok a kertben található kis macska-temetőben lettek örök nyugalmukra helyezve, nevük bevésve a burkolatba, mely elég bizarr látvány. Aki szereti a könyveket, vásárolhat a könyvesboltban könyvet vagy világhrű regények kivonatát.

Felmegyünk a Key West világító toronyba, ahonnan nagyszerű kilátásban gyönyörködhetünk.

Folytatjuk sétánkat egy különleges helyre, a Mel Fisher Múzeumba, ahol a 17. században elsüllyedt kalózhajók kincseit láthatjuk, melyeket a rettegett kalózok zsákmányoltak a Karib-tengeren.

Napunkat a sziget déli részén húzódó parti sétányon fejezzük be, ahonnan csodás naplementében lesz részünk.

8. nap: KATAMARÁN TÚRA A DRY TORTUGAS NEMZETI PARKBA

Korai reggeli után indulunk a kikötőbe, becsekkolunk a hajóra és 8 órai indulással egy izgalmas katamarán kaland veszi kezdetét a Dry Tortugas Nemzeti Parkba, mely egy 7 szigetből álló egyedülálló természeti szépségű szigetcsoport. Időjárástól függően 10:15 óra magasságában érkezünk a Jefferson erődhöz, mely természeti szépségén túl, történelmi jelentőséggel is bír. Az 1812-es háború után az Egyesült Államok jelentős számű tengeri erődöt épített, köztük Jefferson nevéhez fűződő, 16 millió vörös téglából épített Dry Tortugast is, mely korának legfejlettebb erődje volt, több mint 1.700 ember fért el benne és érdekessége, hogy egyetlen építő kötést sem tartalmaz. Katonai funkcióján túl, börtönszigetként is funkcionált, mint a floridai Alcatraz. Gyalogosan körbejárjuk az egykoron börtönszigetként is funkcionált, floridai Alcatrazként emlegetett erődöt. Megebédelünk a hajünk fedélzetén, majd szabadprogram. Sétálhatunk a fehér homokkal borított parton, napfürdőzhetünk, úszhatunk. Délután 3 órakor visszaindulunk Key West-re, ahova 17:15 óra magasságában érkezünk.

9. nap: ENJOY KEY WEST!

Egész napunkat szabadon tölthetjük ebben a fantasztikus hangulatú városban. Nagyszerű éttermek, kávézók, parkok, kilátó és sok sok szépség közül válogathatunk 😊

10. nap: DELFINEK – MIAMI

Kényelmesen megreggelizünk és visszaindulunk Miamiba. Látogatást teszünk földünk egyik legcsodásabb teremtményeinél, a delfineknél, akik természetes környezetükben, az óceánból leválasztott “medencében” várnak bennünket.

11-12. napok: MIAMI – HOLIDAY

13. nap: HAZAUTAZÁS