ÖNKÉNTESKEDÉS AZ ELEFÁNTOKNÁL & LÁMPÁS FESZTIVÁL & PHI PHI – THAIFÖLD

Ősi templomok & lanna tradíciók | vallási rituálék | farmermunka egy rizsföldön | hegyi népek | elefántok | trópusi erdő | fantasztikus ételek | fesztivál

Az utazás fénypontjai

• Önkéntes munka egy elefánt-paradicsomban
  • Loy Krathong fesztivál
  • Chiang Mai óvárosa és csodás templomai
  • Hegyi népek falvainak látogatása
  • Munka egy rizsfarmon
  • Buddhizmus, spiritualitás és ősi lanna hagyományok
  • Dzsungel trekking
  • Nyaralás Phi Phi szigetén
2021. november 11. | 15 éjszaka
csoportos utazás (8-10 fő)
HAMAROSAN JÖNNEK A RÉSZLETEK 🙂

1. nap (2021. november 12.): CHIANG MAI – TEMPLOMOK&FŰSZERPIAC – HAJÓZÁS A PING FOLYÓN

Európai indulásunk másnapján, reggel 6 órakor érkezünk meg Thaiföld északi hegyvidékébe, az „Észak rózsájának” is nevezett Chiang Mai városába, mely Thaiföld gasztronómiai, kulturális és vallási központja. Több mint 300 wat (buddhista templom) található a városban. Az 1250 és 1860 között fennállt Lanna Királyság szíve-lelke látnivalókban rendkívül gazdag: tucatnyi bámulatos templom, gyönyörű hegyvidék (ahol még az egyik fő szállítóeszköznek az elefánt számít), orchideák, tigrisek és egyedibbnél egyedibb kézműves termékek.

Kicsit megpihenünk és irány Chiang Mai óvárosa! Ellátogatunk a Wat Suan Dok templomhoz, amely a Wat Prahtat Doi Suthep a Varázshegy templomának testvére, a kertjéből jól látszik a hegyen az arany csedi. Megtekintjük a Buppharam templomot, melynek terme ad helyet Thaiföld legnagyobb teakfa Buddha szobrának. Következő állomásunk a város egyik leghíresebb temploma, a Wat Chedi Luang, mely az eredeti 90 méteres magasságával több, mint 500 évig Thaiföld legmagasabb épülete volt. Valamennyi templom ma is működő templom, így találkozhatunk szerzetesekkel, akik itt élnek, tanulnak, meditálnak.

Majd hajókázásra indulunk a Ping folyón, ellátogatunk a Rambo film egyik forgatási helyszínére és megkóstoljuk az isteni Khao Soi levest egy nagyon hangulatos folyóparti étteremben. Délután érkezünk vissza szállásunkra.

(szállás: butik hotel, 3 éj, ellátás: reggeli és vacsora)

2. nap (2021. november 13.): ÉLET&MUNKA VIDÉKI FARMON – LÉLEK&HIT&LANNA HAGYOMÁNYOK

Mai lehetőségünk lesz megismerkedni a helyi emberek dolgos mindennapjaival, és az életüket nagymértékben meghatározó Buddhista vallással és jobb karma elnyerés érdekében gyakorolt felajánlások és jótétemények gyakorlatával.

Kényelmesen megreggelizünk és 9 órai indulással, privát transzferrel utazunk egy organikus farmra utazunk, hogy megismerkedjünk a vidéki farmerek életével, munkájával. Helyi vezetőnk bemutatja nekünk a thaiok és sok más délkelet ázsiai ország lakosságának legalapvetőbb táplálékát, a rizst és annak különböző fajtáit. Majd átöltözünk farmer ruhákba és egy rizsföldre utazunk. Útközben zöldség veteményesek mellett haladunk el, megismerjük a helyi zöldségfajtákat és fűszernövényeket, melyek a thai konyha fontos alapanyagai. Kalandos élményben lesz részünk a rizsföldön való munkában, helyenként térdig érő vízben állva igazi farmerként kipróbálni magunkat. Megtanuljuk, hogyan kell irányítani vizibivalyokat a riszföldek megmunkálásában, mely ugyan egy ősi formája a művelésnek, de napjainkban is egyre inkább alkalmazzák, hogy a legjobb minőségű biorizst termesszék és egyben csökkentsék a környezet- és légszennyezést a traktorok és egyéb munkagépek kiiktatásával. Majd lezuhanyozunk, visszaöltözünk tiszta ruháinkba és együtt főzzük meg isteni ebédünket.

Privát transzferünkkel visszautazunk a szállásunkra és megpihenünk.

Délután 3 órakor indulunk egy újabb különleges élmény megtapasztalására. Délutánunk a vallásról, a hitről, a Buddhizmusról és a Lanna hagyományokról fog szólni. A thai emberek mélyen hívők, Thaiföld lakosságának 90%-a Buddhista vallást gyakorol, rendszeresen járnak templomba, hogy megtisztítsák elméjüket, megtisztuljanak a rossz és a negatív dolgoktól, problémájuktól és békében a lelkükben és szívükben térjenek haza.

Az észak thai emberek a mai napig őrzik a korai Lanna Királyság hagyományait és adják át generációról generációra. Az emberek mindennapjaiban itt is megjelennek a modern világ vívmányai, de fontosnak tartják, hogy ezek az ősi hagyományok fenn tudjanak maradni. Chiang Mai az egyik legideálisabb hely Thaiföldön, hogy megismerkedjünk a thai kultúrával és az ősi tradíciókkal, hiszen a mai napig rengeteg hagyományt gyakorolnak az emberek.

A város egyik leghíresebb, mai is működő templomába, a Wat Chedi Luang-ba látogatunk, mely az eredeti 90 méteres magasságával több, mint 500 évig Thaiföld legmagasabb épülete volt. A szerzeteseknek adománycsomagot viszünk és cserébe áldást kapunk, miközben szankszrit nyelven mormolja az imát. A bőrönk is libabőrözni fog az élménytől.

Békével a lelkünkben és a szívünkben hagyjuk el a templomot és a Doi Suthep templomba folytatjuk utunkat, melyet a legszebb és legfontosabb templomnak tartanak a helyiek. 306 lépcsőfokot mászunk meg, a Naga kígyók védelme alatt, hiszen két oldalt kísérik végig a lépcsosőrt. A templom 1100 méterre a tengerszint felett található. Aki nem szeretne lépcsőzni, siklóval is felmehet. Az arany pagodában őrzik Buddha egyik csont darabkáját, a templom falait díszítő festmények pedig történeteket mesélnek Buddha életéből. Itt is lesz lehetőségünk áldást kérni a szerzeresektől, melynek keretében védelmező pamutszálakat tekernek a csuklónk köré.

Este szemtanúi lehetünk a templomban élő szerzetesek és a noviszok (fiatal, újonc szerzetes) kántálásának, miközben helyi hívő emberek „Brahman”-ban (vallási fehéröltözet) érkeznek a ceremóniára.

Kb 7 óra magasságában érkezünk vissza a szállásunkra és vacsorára betérhetünk valamelyik szomszédos étterembe.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

3. nap (2021. november 14.): TEA ÜLTETVÉNY LÁTOGATÁS – TEA KÓSTOLÓ

Kényelmesen ébredünk, majd finom reggelink után egy kb két órás kirándulásra indulunk. Privát kisbusszal a festői szépségű Mae Tang hegyvidékébe utazunk, hogy látogatást tegyünk egy tea ültetvényen. Kedves vendégül látónk megmutatja nekünk a farmot, ismertetőt kapunk a tea növény természtéséről, módszereiről és a „szüretelésről”, amit meg is tanítanak nekünk. Akinek kedve van, egy bambuszkosárba csipegetheti a zsenge, üde zöld tealeveleket 😊 Majd bemutatják a kézi tea levél feldolgozás folyamatát is. Ekkora már biztosan mindenki vágyni fog megkóstolni egy isteni finom teát, hozzá pedig helyi thai snack-et ropogtathatunk.

Visszautazunk az óvárosba és napunk hátralévő részét szabadon tölthetjük.

Aki aktívan szeretné folytatni a napot, ellátogathatunk az elefántkaki-papír műhelybe is, ahol láthatjuk, hogy miként hasznosítják az elefántok ürülékét környezetbarát papír készítésére. Az elefántok az elfogyasztott növényeknek kb 40%-át emésztik csak meg, a bélrendszerükön keresztül gyorsan végig jut, így egy rostban gazdag ürülék a végeredmény, amelyet több fázison keresztül tisztítanak meg, dolgoznak fel, formáznak és színeznek természetes anyagokkal. Vásárolhatunk képeslapot, kisfüzetet és egyéb apróságot is.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

4. nap (2021. november 15.): CHIANG MAI – ELEFÁNT TÁBOR

Reggeli után privát transzferrel utazunk a várostól kb 1,5 órás autóútra található elefánttáborba, ahol egy egyedülálló, nemzetközileg elismert program részesei lehetünk, a kiemelten veszélyeztetett fajok között számon tartott ázsiai elefántok védelme érdekében. A program keretében önkéntes munkát végzünk egy gyönyörű természetvédelmi parkban található elefánt táborban, ahol garantáltan életre szóló élményekben lesz részünk ezekkel a csodálatos állatokkal.

Elfoglaljuk szállásunkat, majd kis pihenőt követően megnézünk egy dokumentumfilmet az elefántok helyzetéről, a program céljáról.

(szállás: lodge, 6 éj, ellátás: ebéd és vacsora)

5. nap (2021. november 16.): ELEFÁNT TÁBOR

Következő napjainkat a parkban töltjük az elefántokkal. A park menedéket biztosít fogyatékos, vak és árva elefántoknak, néhányukat szörnyű körülmények között dolgoztatták vagy utcai koldulásra használták L A program célja, hogy segítsük életkörülményeik javítását, életük szebbé tételét 🙂 A parkot egy kis thai hölgy hozta létre, aki egy elefánt suttogó 🙂 Egytől egyig ismeri a parkban élő elefántokat, nagyon különleges kapcsolat van közöttük. Varázslatos hely! Tanulunk az elefántok életéről, szokásaikról, gondozásukról, etethetjük őket banánnal, minden nap elefánt eledelt készítünk, az idősebb ormányosoknak rizspépet. Fantasztikus élmény ezeket a csodás állatokat természetes környezetükben látni, bepillantani mindennapjaikba, szeretettel teli kis lényüket egészen közelről csodálni. Haza se akarunk majd jönni 🙂 A park kutyáknak és macskáknak is otthont ad. A kutyusok többségét egy korábbi árvíz során vagy mészáros helyről mentették meg (tudniillik a kínaiak fogyasztják húsukat). Sétáltathatjuk és babusgathatjuk őket 🙂

(ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

6-9. napok (2021. november 17-20.): ELEFÁNTOK – ÖNKÉNTES MUNKA – THAI MASSZÁZS – KUTYÁK&MACSKÁK

A parkban minden tekintetben az állatok jóléte, egészsége és biztonsága a legfontosabb, amit nekünk, turistáknak is felelősségünk szem előtt tartani, nem fogunk felülni rájuk, mert az számukra szenvedés és nem tesz jót a gerincüknek sem.

Az állatokkal való foglalkozáson túl napi önkéntes munkát is fogunk végezni, ami néha bizony izzasztó és nehéz lesz. Banánfát vágunk és darabolunk, kerítésnek gödröt ásunk, kukoricaföldön bálákat cipelünk, elefánt kakit lapátolunk (szerencsére nem büdös J). Néha bizony patakokban fog folyni rólunk a víz, de látni, amikor nap végén szétosztják a kukoricát az elefántoknak és hogy milyen boldogan rágcsálják, már csak egy gondolat lesz a fejünkben: istenem milyen fantasztikus érzés, hogy a munkámmal hozzájárulhattam. 🙂 Munka után élvezhetjük a pihenést, a thai masszázst és mindezt az elefántok társaságában.

Az elefántok szuszogását, horkolását hallva hajtjuk álomra fejünket. És hogy miért is fizetünk egy önkéntes munkáért?! Hogy támogassuk a park fenntartását, az állatok védelmét, jólétét és pénzen túl, mindehhez kétkezi munkánkkal is hozzájárulunk 🙂

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

10. nap (2021. november 21.): CHIANG MAI – THAI MASSZÁZS – SÉTA AZ ÓVÁROSBAN

Reggeli után privát transzferrel visszautazunk Chiang Mai óvárosába. Ma napunk a pihenésről, óvárosi sétákról, masszázsról fog szólni.

(szállás: butik hotel, 3 éj, ellátás: reggeli)

11. nap (2021. november 22.): CHIANG MAI – LOY KRATHONG & YI PENG FESZTIVÁL – LÁMPÁS KÉSZÍTÉS

A Yi Peng és a Loy Krathong Buddhista fesztiválok a mai napig nagy jelentőséggel bírnak a thai kultúrában. A fesztiválokat minden évben a thai holdnaptár 12. havi teliholdjának estéjén tartják, egy hétig tartó ünnepség sorozattal, így minden évben másik időpontra esik. A helyiek  hite szerint ilyenkor a legmagasabb a vizek állása, a hold pedig ezen a napon a legfényesebb, és ez az időszak a legalkalmasabb kívánságainkat útnak ereszteni, a démonainkat pedig elengedni.

A Yi Peng (lámpás) fesztivál során Buddha előtt tisztelegnek, őt ünneplik. A tüzijátékokkal, élő zenével és tradicionális táncelőadásokkal tarkított ünnepségsorozat eredete egészen a Lanna Királyságig nyúlik vissza, melynek egykoron, több száz évvel ezelőtt Chiang Mai volt a fővárosa.  A város – mely egyébként is rendkívül hangulatos – ezeken a napokon még jobban ragyog: a helyiek színes lámpásokkal díszítik fel otthonaikat, a tereket és az utcákat, templomokba mennek, hogy a szerzetesekkel meditáljanak, áldást kapjanak. Ha pedig az időjárás megengedi, lámpásokat engednek fel az égbe, melynek látványa ámulatba ejtő.

A Loy Krathong fesztivált nem csak Chiang Maiban, hanem egész Thaiföldön ünnepelnek. Jelentése valami hasonló: egy rituális tál, kis uszály vízre eresztése. Az ünnepség során kis kosarakat, krathong-okat készítenek és vízre eresztenek, benne a kívánságaink, hogy valóra vájanak; a betegséget és bajt, hogy elmúljanak és a bűneink, hogy megbocsátást nyerjenek. A szépséges krathongok  hagyományos fő alkotóelemei a banánlevelek, 3 db füstölő és egy gyertya, valamint a színpompás virágdekoráció.

Délelőtt egy lámpás készítő műhelybe látogatunk, ahol Lanna lámpáskészítő mesterünk megtanítja a tradicionális lanna technikákat, megmutatja a különböző formájú lámpásokat és a számunkra legkedvesebbet elkészítjük magunknak, szépen kidekoráljuk, hogy otthonunkban örök emlékként díszeleghessen 😊

Délutánunkat szabadon tölthetjük, sétálhatunk a hangulatos Óvárosban, majd naplementekor lesétálunk a folyópatra és kis rituálénk keretében vízre engedjük krathongjainkat. Fantasztikus hangulata van ennek az ünnepségnek, garantálnak mindenki élvezni fogja!

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli)

12. nap (2021. november 23.): CHIANG MAI – HEGYI TÖRZSEK – ORCHIDEA ÉS PILLANGÓ FARM – CHIANG DAO BARLANG

A mai napunk programja igazi válogatott csokor a Chiang Mai-tól északra elhelyezkedő érdekességekből.

Délelőtt hegyi népek falvaiba látogatunk, akik  Tibetből és Kínából érkeztek ide az elmúlt évszázadban, különböző hagyományokkal és vallási szokásokkal rendelkeznek: az Akha emberek spiritualitásukról híresek, a Lisu népek jellemzően víz közelében telepdnek le, a Meo-k, akik hisznek a lélekben és háziszellemek százaiban, a Fehér Karen nők a naykgyűrűikről híresek. Meghatározó élmény bepillantani mindennapi életükbe, otthonaikba, megismerkedni kultúrájukkal, tradícióikkal, látni, hogy a 21. században miként élnek egy kevésbé civilzált világ népei.

Következő állomásunk a Chiang Dao barlangrendszer, ahol egy rövid túrát teszünk a különböző formájú cseppkövekkel és szentélyekkel tarkított barlangban. Chiang Dao városkájában ebédelünk, majd egy orchidea és pillangó farmra látogatunk, ahol szebbnél szebb színpompás orchidea között sétálhatunk.

Visszautazunk Chiang Mai városába, ahova este 6 óra magasságában érkezünk. Pihenhetünk, sétálhatunk az óvárosban vagy élvezhetjük a híres thai masszázst.

(szállás: butik hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

13. nap (2021. november 24.): CHIANG MAI – PHUKET – PHI PHI

Megreggelizünk és privát transzferrel utazunk a repülőtérre, ahonnan egy kb 2 órás utazással megérkezünk Phuket szigetére. Itt már várnak bennünket, a kikötőbe utazunk és privát motorcsónakkal kb 40 perc alatt Phi Phi Don szigetére érkezünk. Szállásunk a tengerparton lesz, seaview szobákban. A nap hátralévő részét pihenéssel tölthetjük.

(szállás: butik resort, 3 éj, ellátás: reggeli)

14. nap (2021. november 25.): PHI PHI SZIGETEK – SZABADSÁG

Egész napunkat szabadon tölthetjük.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

15. nap (2021. november 26.): PHI PHI SZIGETEK HAJÓKIRÁNDULÁS, SZNORKELING

Ma felfedezzük Phi Phi Leh és Phi Phi Don szigetek csodás öbleit és partjait. Snorkelingezhettek a kristálytiszta türkiz vízben, láthattok teknősöket, cápákat, színes halrajokat. Kora délután érkezünk vissza a szállásunkra és a nap hátralévő részét szabadon tölthetjük.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli és ebéd)

16. nap (2021. november 27.): PHI PHI – PHUKET – HAZAUTAZÁS