RÓMA környéke, amit még biztos nem láttál: SUBIACO & CASTEL GANDOLFO

Tivoli és Subiaco kincsei | UNESCO Világörökségi helyszínek | Szent benedek monsotor | csodaszép természet | kulináris élmények

Az utazás fénypontjai

• Tivoli, vonatozás, Hadrianus császár villájának maradványai, Villa D’Este
  • Subiaco városa és a Szent Benedek monostor
  • Castel Gandolfo, egy 170 méter mély krátertó, a Pápa nyári lakja
  • Isetni borok és helyi ételspecialitások
  • A szűk sikátorokkal átszőtt Montecelio városa
  • Ostia Antica ősi városa
2021. június 14. | 5 éjszaka
csoportos utazás (15 fő)
570 USD/fő összegtől

1. nap (2021. június 14.): BUDAPEST – RÓMA

A javasolt járattal 1,5 óra menetidővel délután 5 órakor érkezünk meg Róma Campino repülőterére. Transzfer a hotelbe, lazulás, vacsora a városban.

(szállás: hotel, Bagni di Tivoli, ellátás: nincs)

2. nap (2021. június 15.) TIVOLI KINCSEI – VONATOZÁS

Korai reggeli, majd átsétálunk a vasutállomásra, ahonnan helyi vonattal Tivoliba utazunk. Tivoli az egyik kedvenc helyem Olaszországban 😊 Egész napunkat ebben a fantasztikus hangulatú olasz kisvárosban töltjük és felfedezzük csodás kincseit.

Két UNESCO Világörökségi helyszínt is meglátogatunk, melyek közül első állomásunk Hadriánus császár monumentális villájának maradványai. Nyaranta a fullasztó római hőség elől ide menekültek a gazdagok és előkelők, mert vonzotta őket a gyógyhatású termálvíz, a gyönyörű természeti környezet és a jó levegő. A második században Hadrianus úgy döntött, hogy innen kormányozza a birodalmat, ezért alig egy négyzetkilométeren több mint harminc épületet emelt: találunk itt színházat, templomokat, stadiont, könyvtárakat, fürdőket, tavakat és csobogókat, földalatti ellátó alagutakat és gazdasági épületeket.

Majd személyes kedvencem a Villa D’Este felé vesszük az irányt, ami egy érsek álma volt. Már maga a reneszánsz palota is gyönyörű az impozáns freskóival, de amikor kimegyünk a kertbe, mindez elhalványul a több, mint kétszáz szökőkút és csobogó mellett.

Megebédelünk egy hangulatos étteremben majd folytatjuk városnézésünket. A Villa Gregoriana XVI. Gergely pápáról kapta a nevét, miután az 1826-os árvíz után folyószabályozást kezdeményezett, és 1835-ben mesterséges vízeséssel (130 m) oldották meg a problémát, így a  folyóvölgyben káprázatos természeti környezetet alakítottak ki. Ez egy gyönyörű park, ahol láthatunk vízeséseket, a Pokol-völgyét, Neptun barlangját, és a Szirének barlangját. Mesebeli környezet, néhány római rom és felül magasodik a titokzatos Vesta templom.

Vonattal utazunk vissza Bagni di Tivoliba, ahova este érkezünk meg.

(szállás: hotel, Bagni di Tivoli, ellátás: reggeli)

3. nap (2021. június 16.): SUBIACO – SZENT BENEDEK MONOSTOR – RAFTING AZ ANIENE FOLYÓN

Reggeli után privát kisbusszal egy egész napos kirándulásra indulunk a csodaszép Subiaco városába.

Napunk fő attrakciója a hegy oldalába épült Szent Benedek-monostor. Nursiai Szent Benedek, amikor első csodatétele fölhívta rá környezete figyelmét, teljesen visszavonult a világtól, és Subiaco mellett egy barlangban magányos remeteéletet kezdett. Szent Romanus remete öltöztette be szerzetesnek, s gondoskodott lelki-testi szükségleteiről. Az imádság embere volt. Három évi magánya után a környék lakói tömegesen keresték fel lelki ügyeikkel, és ezidő alattszámos tanítványa is lett.  A monostor fénykorát a 11-12. században élte, mely időszakból számos korabeli freskó maradt fent.

A kolostor megtekintése után az Aniene folyó mentén kalandozunk. Csodaszép környezet, vízesések, tengerszemek, tavak és rafting lehetőség várnak itt ránk.

(szállás: hotel, Bagni di Tivoli, ellátás: reggeli)

4. nap (2021. június 17.): CASTEL GANDALFO – A MEGYE LEGMÉLYEBB TAVA – A PÁPA NYÁRI LAKJA – FRASCATI KULINÁRIS ÉLMÉNYEI

Reggeli után újabb egész napos kalandra indulunk privát kisbuszunkkal. Mai uticélunk  Castel Gandolfo.

Lazio megye legmélyebb tavát nézzük meg, fürdünk és felfedezzük a környéket. A 170 méter mély tó, egy krátertó, több közeli tóval egyetemben. Kristálytiszta víz, romantikus környezet: nem csoda, hogy itt található a Pápa nyári lakja! Az egészet be fogjuk járni!

Útbaejtjük Frascati települést, ahol igazi kulináris élményben lesz részünk. Frascati két dolgoról híres: az isteni borokról és a porchetta-ről. A porchetta egy helyi specialitás, egészben sült malac, ízletesen fűszerezve vékony szeletekre vágva friss zsömlével, és borral mennyei!

(szállás: hotel, Bagni di Tivoli, ellátás: reggeli)

5. nap (2021. június 18.): TIVOLI – MONTECELIO

Reggeli után helyi vonattal visszautazunk Tivoliba és megnézzük mindazt, amire nem jutott idő, majd helyi buszra szállunk és Montecelio-ba utazunk. Egy tipikus, szűk sikátorokkal átszőtt város, mely több mint ezer éves múltra tekint vissza. A dimbes dombos csodaszép hegyvidék három dombjára épület városka több film rendezőjét is megihlette és választották forgatási helyszínnek.

6. nap (2021. június 19.): OSTIA ANTICA – TENGERPART ÉS FÜRDÉS – HAZAUTAZÁS

Reggeli után ismét kisbuszunkra pattanunk, immáron csomagjainkkal és egy egész napos kirándulásra indulunk a tengerparton fekvő Ostiába.

Ostia Antica ősi városát Róma 4. királya alapította, és fontos kikötőként funkcionált a Római Birodalom idején. Egy komplett várost láthatunk itt, pontosabban egy romvárost, melynek közepén – a mai folyóparthoz is közel – található a fedett kiállító csarnok, ahol a feltárások során talált értékes szobrokat és más emlékeket mutatnak be.

A romváros felfedezése után, irány a tengerpart, pihenés, csobbanás, napfürdőzés, séta, kinek amihez kedve van. Gépünk este 10 órakor indul. (ellátás: reggeli)