SAIGON & MEKONG DELTA KALANDOK - VIETNÁM

Mekong delta csónakkirándulás | cölöpfalvak | különleges életforma | úszópiac | gyümölcsfarmok | méh farm | tradicionális vizi közlekedési eszközök

Az utazás fénypontjai

• Mekong delta 2 napos csónak kirándulás
  • Gyümölcs és méh farm látogatás, kóstolókkal
  • helyi családok otthonában északázás
  • tészta és rizspapírkészítő manufaktúrák látogatása
  • Cai Rang, a Mekong delta legnagyobb úszópiaca
  • látogatás egy ananászt szállító kereskedő hajón
  • Saigon városnézés
2021. november | 4 éjszaka
csoportos utazás (8-10 fő)
620 USD/fő

HOSSZABBÍTÁSI OPCIÓ DÉLKELET ÁZSIAI KALANDJAINKHOZ

1. nap: SAIGON

Saigon repülőterére érkezünk attól függően, hogy délkelet ázsiai kalandunk elejére vagy végére csatoljuk. Innen egy bérelt kisbusszal utazunk a minden kényelmet kiszolgáló szállodánkba.

Megjegyzés: A napunk programja az érkezéstől függ. Miután összeállt a csapat és kiválasztottuk a járatot, pontosítjuk.

(szállás: hotel, ellátás: nincs)

2. nap: MEKONG DELTA CSÓNAK KIRÁNDULÁS – CÖLÖPFALVAK – TRADICIONÁLIS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖK

Korai reggelit követően, 8 órai indulással privát transzferrel útrakelünk és egy nagyon különleges 2 napos hajós kalandtúrára indulunk a csodaszép Mekong delta szívébe.

A Mekong folyó 2.000 mérföldes hosszúságával, földünk 12. leghosszabb folyója. A Tibeti Fennsíkról indul, keresztülfolyik Kínán, Burmán, Laoszon, Kambodzsán és Vietnámon, majd a Dél-Kínai tengerbe ömlik. Vietnám „rizs-éléskamrájának” tartják, mivel a bőséges víz, a trópusi éghajlat és a nagyon termékeny talaj együttesen évi 4 rizs aratást eredményez.

A delta sok vidéket foglal magába, ezáltal igazi kulturális sokszínűség jellemzi. Rengeteg látnivalók, megannyi érdekesség, úszó piacok, Vietnám két legnagyobb kultúrájának – Cham és Kinh – izgalmas keveréke… igazi kulturális Paradicsom vár itt Ránk.

Két napos programunk során mélyreható bepillantást nyerhetünk az itt élő családok életéről, mindennapjairól.

Kb 1,5-2 órás utazást követően megérkezünk a My Tho településre, ahol egy tradicionális fából épült motorcsónakba szállunk és egy 20 perces utazással megérkezünk Unicorn szigetre. Útközben láthatunk dolgos halászokat, cölöpökön álló othonokat. Miután megérkeztünk a szigetre egy méh farmra látogatunk, ahol megkóstolhatjuk a tradicionális vietnámi mézes teát. Körbesétálunk ebben a csendes, békés cölöpfaluban, majd egy újabb tradicionális vizi közlekedési eszközt próbálunk ki. Kis fa csónakokba szállunk, melyet a hajó végében álló ember lapáttal evezve irányít. 15 perces utunk során pálmafákkal szegélyezett, hangulatos kanálisokban csónakázunk.

Visszaszállunk a motorcsónakba és tovább folytatjuk kalandunkat, szezontól függően különböző gyömölcs farmok mellett haladunk el. Egy helyi falucskába vezet az utunk, ahova közeledve már érezhetjük a frissen készülő kókuszpálma cukor illatát a levegőben. Ebben a kis faluban különböző finomságokat készítenek a kókuszpálma terméséből nyert édes szirupból, illetve szépséges kézműves termékeket a kókuszpálma fájából. A falu éttermében ebédelünk és megkóstoljuk a helyi specialitásokat. Ebéd után csónakkal látogatunk el egy gyümölcsfarmra és megkóstoljuk az isteni egzotikus gyümölcsöket, közben a délvietnémi népekre jellemző népzenét hallgatunk.

Motorcsónakunkkal visszautazunk My Tho-ba és Can Tho falucska felé vesszük az irányt, ahol egy helyi család otthonában töltjük az éjszakát.

(szállás: homestay, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

3. nap: MEKONG DELTA – CAI RANG ÚSZÓPIAC – TÉSZTA ÉS RIZSPAPÍRKÉSZÍTŐ MANUFAKTÚRA

Korai reggelink után elköszönünk szállásadó családunktól és egy újabb érdekes látnivalókkal teli napra indulunk. Motorcsónakba szállunk és kb 40 percet utazunk, míg megérkezünk a Cai Rang úszópiacra, ami a Mekong delta legnagyobb ilyen típusú piaca. Dinnyétől, ananásztól és különböző trópusi gyümölcsöktől roskadozó hajók látványa, a levegőben a csónakokban sült friss ételek illata fogad bennünket. Lehetőségünk lesz felszállni egy ananászt szállító kereskedő hajóra is. Látogatást teszünk egy tészta és rizspapírkészítő manufaktúrába, majd délidőben visszaérkezünk Can Tho falucskába és egy helyi étteremben megebédelünk. Délután indulunk vissza Saigonba, ahova este 7 óra magasságában érkezünk.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

4. nap: SAIGON VÁROSNÉZÉS – CU CHI BARLANGOK

Reggeli után városnézésre indulunk Dél-Vietnam történelmi és kereskedelmi központjában, Saigonba, mai nevén Ho Chi Minh-városba. Olyan látványosságokat nézünk meg, mint a franciák által emelt Notre Dame-katedrális, a Jáde Uralkodói Palota, a nyüzsgő Ben Thanh piac, a kínai negyed, a Cholon, valamint két jellegzetes vietnami pagoda, a Vinh Nghiem és a Tran Hung Dao. Majd folytatjuk kalandozásunkat a vietnami háború idején használt földalatti, rejtett ajtókkal álcázott Cu Chi barlangrendszerbe. A Vietkong csapattestei itt rejtőztek el az amerikai erők elleni harcok során.

5. nap: SAIGON – HAZAUTAZÁS

Mai napon megkezdjük hazafelé taro utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)