SZAFARI, KULTURÁLIS KALANDOK ÉS NYARALÁS - KENYA

csodás vadrezervátumok | egyedülálló vadvilág | afrikai stílusú szállások | csimpánzok | szamburu és maszáj törzsek | piknik a vadonban | óceánpart

Az utazás fénypontjai

• Vadles a Samburu Nemzeti Parkban
  • Mount Kenya és látogatás a Sweetwater Csimpánz Menhelyen
  • Nakuru tó és a rózsaszín flamingók
  • Vadles a Masai Mara Vadrezervátumban
  • Naivasha tó és egyedülálló madárvilága
  • Vadles az Amboseli Nemzeti Parkban
  • Látogatás maszáj és szamburu falvakban
  • Nyaralás Diani Beach-en
2021. november | 14 éjszaka
csoportos utazás (8-10 fő)
4480 USD/fő

1. nap: NAIROBI

Európai indulásunk másnapján érkezünk meg Nairobi repülőterére, ahol már várnak Bennünket és privát transzferrel afrikai stílusú szállásunkra utazunk. A nap hátralévő részében kipihenjük a repülőút fáradalmait.

(szállás: hotel, Nairobi, ellátás: nincs)

2. nap: SAMBURU NEMZETI PARK – ZSIRÁFOK, ZEBRÁK & STRUCCOK

Korai reggelink után maszáj szafari vezetőnk már vár ránk és az Ewaso Ny’iro folyó partján fekvő drámai szépségű félig kiszáradt, cserjés-bózótos Samburu Nemzeti Parkba utazunk. Miután megérkeztünk, finom piknik ebéd és délutáni vadlesre indulunk az egyedülálló vadvilágáról híres parkba, mely olyan különleges fajok otthona, mint a csíkos zebra, a kéknyakú szomáliai strucc, a ritka gerenuk, a hálós zsiráf és természetesen rengeteg elefánt és bivaly, továbbá az oroszlán, leopárd, krokodil, hiéna és gepárd. A kisebb vadállatok között pedig találkozhatunk galagóval, északi petymeggel, szervállal és tarajos süllel.

Szállásunk közvetlenül az Ewaso Ny’iro folyó partján található, csodaszép környezetben. A folyó partján megterített asztalokon finom falatok várnak ránk vacsorára és egy csodás naplemente koronázza meg első szafari élményünket.

(szállás: lodge, Samburu, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

3. nap: SAMBURU NEMZETI PARK SZAFARI – SZAMBURU FALU LÁTOGATÁS

Napunkat korán kezdjük, és egy egész napos vadlesre indulunk a Samburu Nemzeti Parkba. Életreszóló élményekben lesz részünk a világ egyik legámulatba ejtőbb vidékén.

Látogatást teszünk egy szamburu faluban. A Kenya északi területein élő szamburuk nagyon közeli rokonságban állnak a szintén félnomád életet élő maszájokkal. A „fehér kecskék népe” becenévvel illetett szamburuk egyes csoportjai a mai napig vándorolnak, de már vannak letelepedett családok, akik kb 10-12 kunyhóból álló falvakban élnek, más népcsoportokkal keveredve az adott településen. Bepillanthatunk életükbe, akár egy kunyhóba is, és megcsodálhatjuk színpompás ékszereiket.

(szállás: lodge, Samburu, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

4. nap: MOUNT KENYA – CSIMPÁNZOKKAL TALÁLKOZÁS

A mai napunkon a Mount Kenya felé vesszük az irányt, mely a 5.199 méteres magasságával Afrika 2. legmagasabb hegye. A hegy egy már kialudt sztratovulkán (rétegvulkán), kb 3 millió évvel ezelőtt keletkezett és a jégkorszak előtt 7.000 méter magas volt, egy jégsapka borította több ezer éven keresztül. A hegy ad otthont a Kikuyu törzsnek, mely Kenya 40 elismert etnikai törzsének legnagyobbika. A kikuyu emberek úgy hiszik, hogy Istenük, Ngai a Kenya hegyen él, ezért otthonaikat úgy építik, hogy azok ajtaja a heggyel szemben nézzen, hogy üdvözöljék Istenüket.

Ma egy fantasztikusan egyedülálló élmény vár ránk. Látogatást teszünk a Kenya Wildlife Service (KWS) és a Jane Goodall Institute közös projektjeként létrejött Sweetwaters Csimpánz Menhelyen. Bár a csimpánzok nem őshonosak Kenyában, de az 1993-ban kirobbant polgárháború miatt bezárni kényszerültek burundi mentőközpontot, és megnyitotta kapuit a a Sweetwaters Csimpánz Menhely, ahol Nyugat és Közpé Afrika területeiről mentett bántalmazott és elárvult csimpánzok esélyt kaptak az állatokhoz méltó, szabad, biztonságos élethez. Megismerhetjük a menhely imádnivaló lakóit és a projekt célját, megtudhatjuk, hogy a súlyosan traumás állatokat miként próbálják meg újra a csimpánz életre és testközelbe kerülhetünk ezekkel a nagyszerű főemlősökkel. Az itt szerzett élmények garantáltan egy életre emlékeinkbe vésődnek 😊

Elköszönünk a csimpánzoktól, majd folytatjuk utunkat. Utunkat megszíktjuk egy fotómegállóval az Egyenlítőnél, és meg sem állunk a gyönyörű környezetben fekvő szállásunkig, mely egy tradicionális stílusú és berendezésű fából épült lodge lesz. Maga a szobánk is egy fantasztikus élmény lesz, hatalmas ablakain keresztül szemlélhetjük a vadállatokat. Este kiülhetünk a teraszra és koktélunkat szürcsölve élvezzük a vadon hangját.

(szállás: lodge, Kabaru, ellátás: reggeli és vacsora)

5. nap: NAKURU TÓ – RÓZSASZÍN FLAMINGÓK – FEKETE ORRSZARVÚK

Egész napos szafari és újabb kalandok várnak ránk a Nagy-hasadékvölgyben található Nakuru Tavi Nemzeti Parkban. Festői tájakon át haladva a Nakuru-tóhoz utazunk, mely Kenya leglúgosabb tava, amit a flamingók millióinak tömege mintegy élő rózsaszín szőnyegként fed. Megfigyelhetünk oroszlánokat, orrszarvúkat, gyűrűsfarkú viziantilopokat valamint a ritka és nehezen fellelhető leopárdokat is.

(szállás: lodge, Elmenteita, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

6. nap: NAKURU TÓ – MASAI MARA VADREZERVÁTUM

Mai uticélunk a Masai Mara Vadrezervátum, ami talán egyike a legismertebb kenyai nemzeti parkoknak, a híres tanzániai Szerengeti határolja. Itt szinte az összes vadállatot megtalálhatja a látogató. A természet egyik legcsodálatosabb eseményén minden évben milliónyi vándorló állatfajjal találkozhatunk, köztük gnúval, vagy akár legelőket és vizet kutató zebrákkal.

Ebédidőben érkezünk, bejelentkezünk szállásunkra majd délutáni vadlesre indulunk, hogy bepillantást nyerjünk e csodálos vidék világába.

(szállás: lodge, Masai Mara, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

7. nap: MASAI MARA VADREZERVÁTUM

A természet muzsikájára ébredünk, madárcsicsergés és a vadon hangja 🙂 Ínycsiklandó reggeli vár ránk a vizilovakkal teli Mara folyó partján megterített asztalokon. Majd egész napos szafarira indulunk a világ hetedik csodájaként számon tartott vadrezervátumba. A Serengeti-Mara füves szavannái több mint 3 millió emlősnek adnak otthont, köztük a közel másfél milliós gnu populáció, melyek hatalmas csordákban vándorolnak minden év augusztus-szeptemberében a Serengeti északi részéről a déli részre, majd vissza. Velük együtt vándorolnak más növényevők is, mint a zebrák, gazellák, hogy felkeressék a legjobb füves területeket. Ezek az állatok prédául szolgálnak a nagy ragadozóknak, mint az oroszlánok, leopardok és gepárdok, így ők is a nagy vándorlás „utitársai“. Elsőkézből láthatjuk és ismerhetjük meg az élet természetes körforgását, a függőség bonyolult hálóját, miként kapcsolódnak egymáshoz az egyes fajok. Itt láthatjuk a természet legcsodálatosabb és néha a legkegyetlenebb oldalát is, ahogy egyik pillanatban az állatok szaporodását, a másik oldalon a túlélésért való küzdelmük szemtanúi lehetünk. A Masai Maraban találkozhatunk elefánttal, orrszarvúval, oroszlánnal, gepárddal, zebrával, zsiráffal, antiloppal, gnúval, bushbuckkal, vízi antiloppal, sakállal, mongúzzal, hiénával, dik dikkel, impalával, gazellával, vízilóval, és krokodillal.

(szállás: lodge, Masai Mara, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

8. nap: MASAI MARA

Reggeli után újabb vadles vár ránk, majd ebéd és azt követően ellátogatunk egy maszáj faluba, ahol bepillantást nyerhetünk a nomád életet élő törzsi emberek életébe, otthonaikba, mindennapjaikba.

Kora este érkezünk vissza szállásunkra, elköltjük finom vacsoránkat és ha még nem vagyunk fáradtak, a nyitott bárban kanapékon megpihenve egy isteni koktél társaságában élvezhetjük a csodás kilátást az Aitong hegyekre.

(szállás: lodge, Masai Mara, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

9. nap: MASAI MARA – NAIVASHA TÓ

Megreggelizünk és következő állomásunkra, a Naivasha-tóhoz utazunk, ahova ebédidőben érkezünk, elköltjük finom ebédünket majd délutánunkat pihenéssel töltjük a tó partján. Fakultatív program keretében hajókirándulásra indulhatunk a félhold alakú szigetre és élvezzük a csodálatos látványt és a rengeteg különféle madárfaj jelenlétét.

(szállás: lodge, Lake Naivasha, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

10. nap: NAIVASHA TÓ – AMBOSELI

Mai napunkon dél felé vesszük az irányt, hogy látogatást tegyünk az Amboseli Nemzeti Parkban. Ebédidőben érkezünk, elfoglaljunk szállásainkat, felfrissülünk és délutáni szafarira indulunk. A lápos terület a parkba vonzza az állatokat. Az Amboseli több mint 56 emlős állatfajnak és 420 különböző madárfajnak ad otthont. Láthatunk afrikai elefántot, nagymacskákat (oroszlán, leopárd), zsiráfokat és különböző antilopfajtákat.

(szállás: lodge, Amboseli, ellátás: reggeli, ebéd és vacsora)

11. nap: AMBOSELI

Reggeli után, előrecsomagolt ebéd csomagunkkal egy újabb csodákkal teli, egész napos szafarira indulunk.

(szállás: lodge, Amboseli, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

12. nap: DIANI BEACH

Korán indulunk és irány Kenya legszebb partja, Diani. Hosszú, kb 271 km-es utazás vár ránk. Délután érkezünk meg tengerparti szállásunkra és a naplementét már egy paradicsomi helyen csodálhatjuk meg az Indiai óceán partján. A Diani Beach 18 km hosszú hófehér homokos partjával, és az óceán kristálytiszta türkíz vizével Kenya legszebb tengerpartjaként van számon tartva.

(szállás: hotel, Diani Beach, 3 éj, ellátás: all inclusive)

13-14. napok: DIANI BEACH – SZABADSÁG

Napjainkat szabadon tölthetjük. Napfürdőzhetünk, úszhatunk a csodás óceánban, pihenhetünk, kinek amihez kedve van. Látogatást teszünk a helyi piacon, ahol a helyiek friss zöldséget árulnak, frissen facsart narancslevet szürcsölünk, majd egy fa faragó műhelybe látogatunk ahol szebbnék szebb kézműves termékek közül válogathatunk, hogy ne csak szívünkben vigyük haza Kenyát, hanem egy szép faragást is pocunkra helyezhessünk.

(szállás: hotel, Diani Beach, ellátás: all inclusive)

15. nap: HAZAUTAZÁS

Megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.