VARÁZSLATOS TANZÁNIA

csodás szavanna | egyedülálló vadvilág | gyalogos szafari a moran harcosokkal | csagga és maszáj falvak | piknik a vadonban | álomszép óceánpart

Az utazás fénypontjai

• Egyedülálló kalandok Régi Tamás afrikakutató vezetésével
  • Vadles az Arusha Nemzeti Parkban
  • Látogatás egy csagga faluban, ismerkedés a kávétermesztésükkel
  • A Serengeti Nemzeti Park és a Ndutu tó
  • Afrika édenkertje: a Ngorongoro Kráter
  • Olduvai hasadék és 2-3 millió éves őskori leletek
  • Gyalogos szafari a maszáj moran harcosokkal
  • Nyaralás Zanzibár álomszép óceánpartján
2022. február | 10 éjszaka
csoportos utazás (8-9 fő)
4130 USD/fő + repülőjegy

1. nap:  ARUSHA ÉRKEZÉS

Európai indulásunk másnapján érkezünk meg Arusha repülőterére, ahol már várnak Bennünket és privát transzferrel, kb 1,5-2 órát utazunk a minden kényelmet kiszolgáló szállásunkra. Napunk hátralévő részét pihenéssel töltjük, mert másnap indul izgalmas tanzániai kalandunk 🙂

(szállás: lodge, ellátás: nincs)

2. nap: CSAGGA FALU LÁTOGATÁS ­– KÁVÉTERMESZTÉS

Kényelmesen megreggelizünk, majd látogatást teszünk egy csagga faluban, a csodálatos Kilimandzsáró lábánál. A csaggák híresek kávé és egyéb ültetvényeikről és bámulatosan buja kertjeikben bemutatják a kávétermesztés különböző fázisait és természetesen meg is kóstolhatjuk a frissen lefőzött kávét.

(szállás: lodge, Arusha, ellátás: reggeli és ebéd)

3. nap: ARUSHA NEMZETI PARK

Reggeli után a Dr. Nagy Endre által alapított Arusha Nemzeti Parkba látogatunk, ahol először tapasztaljuk meg a buja, zöld afrikai tájnak a vadbőségét. Zsiráfokat, bivalyokat, különböző majomfajtákat lehet könnyű szerrel látni.

A parkban elköltött piknik ebédünket követően gyalogos szafarira indulunk a parkban helyi fegyveres őr kíséretében és egészen a Meru hegység lábáig jutunk el.

(szállás: lodge, Arusha, ellátás: reggeli és piknik ebéd)

4. nap: GYALOGOS SZAFARI – MORAN HARCOSOK

Ma egy nagyon különleges program vár ránk. Látogatást teszünk egy civilizációtól távoli vidéken, ahol a maszáj moran harcosokkal találkozunk és gyalogos szafarira indulunk a hatalmas szavannán.

Több száz évvel ezelőtt a maszáj nomád népek uralták Kelet-Afrika jelentős részét. Évszázadokon keresztül terelgették marháikat, kecskéiket és juhaikat a Ngorongoro Természetvédelmi Területen. A maszáj harcosaik messzeföldön híresek voltak voltak bátorságukról. A régmúlt maszáj hagyományok szerint a harcossá válás feltétele az volt, hogy pusztakézzel meg kellett ölnie egy oroszlánt.  A maszájok a mai napig különleges, szoros kapcsolatban állnak földjeikkel, a vadállatokkal és a marháikkal.

Beszélgetünk a moran ifjakkal, akik mesélnek a számunkra különösen izgalmas maszáj kultúráról, mindennapi életükről, megtudhatjuk mit is jelent moran harcossá válni, milyen társadalmi hagyományok szerint élik életüket, hogyan élnek hónapokig távol a falvaiktól, a fák és a csillagos ég alatt éjszakázva, és hogy legfőbb táplálékuk az állatvér tejjel és gyógynövényekkel összekeverve. Míg beszélgetünk, sétálunk a moran harcosokkal, körülöttünk zebrák, gnúk legelésznek és gyönyörködhetünk a Ngorongoro természetvédelmi terület egyedülálló vadvilágában. A Ngorongoro az egyetlen hely a Földön, ahol az emberek, a tenyésztett állataik és a vadon élő állatok harmóniában élnek együtt. Nem véletlenül nyilvánította az UNESCO nemzetközi bioszféra-rezervátummá és a világörökség részévé.

Egyedülálló kalandunk során a a maszáj morán harcosok életén keresztül érezhetjük és hallhatjuk Afrika szellemét.

(szállás: lodge, Arusha/Natron tó, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

5. nap: SERENGETI – VADLES – BIG FIVE

Megreggelizünk, majd útrakelünk a világ egyik legszebb természeti területének választott a Serengeti Nemzeti Park középső részébe. A park egy lenyűgöző természeti látványosság, egyike azon helyszíneknek (a másik a kenyai Masai Mara), ahol augusztus-szeptember hónapokban a világ 7 új csodájának egyikeként számontartott Nagy Állatvándorlást is megfigyelhetjük. Közel 2 millió gnu, több száz zebra, különböző antilopok és Thomson gazellák kelnek útra a Serengetiből, hogy a krokodiloktól hemzsegő Mara folyón átkeljenek a kenyai Masai Mara buja zöld mezői felé. Vadlesünk során nagy eséllyel láthatjuk az 5 afrikai nagyvadat, vagy ahogy a nagy könyvekben emlegetik, a Big Five, melyek az oroszlán, elefánt, orrszarvú, leopárd és kafferbivaly. Az egyedülálló gazdagságű vadállomány példányai még  a gepárdok, hiénák, valamint kisebb állatok, mint a rókák, mongúzok, sakálok, majmok, páviánok, afrikai mezei nyulak és több mint 500 féle madárfaj.

Hosszú, de látnivalókban gazdag nap vár ránk.

Útközben egy fotómegállót teszünk a Ngorongoro kráter pereménél, ahol garantáltan eláll a lélegzetünk. A látvány feledhetetlen pillanat, örökre beég a retinánkba.

Ahogy haladunk egyre mélyebben a parkban, megértjük, hogy miért is ezt a nevet viseli a park. A maszáj nyelvben a serengeti jelentése, végtelen föld. A park területe közel 18.000 km2, és ameddig csak ellátsz, végtelenbe nyúló síkvidéki, dimbes-dombos füves szavanna borítja. Ezt a látványt elképzelni sem lehet, amíg nem látod.

Táborunkat tempónktól függően kora este, naplementére érjük el.

(szállás: lodge, Serengeti central, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

6. nap: SERENGETI – VADLES – NDUTU TÓ ÉS A NAGYMACSKÁK

Kora reggeli szafarival indítjuk napunkat majd a Ndutu tó felé vesszük az irányt (kb 2 óra utazással érkezünk meg). Ez a régió, mely a Serengeti Nemzeti Park része, rendkívül figyelemre méltó nagymacska-állománnyal büszkélkedhet. Láthatunk oroszlánokat, gepárdokat, leopárdokat, szervált és karakált.

Piknik ebéd a vadonban, gyönyörű környezet és vadállatok sokasága.

(szállás: lodge, Ndutu, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

7. nap: SERENGETI – A VILÁG 8. CSODÁJA: NGORONGORO – OLDUVAI HASADÉK

Ha van kedvünk egy kora reggeli vadlessel indíthatjuk a napot. Az állatok a nap felkelte előtt a legaktívabbak, és ezen túl egy varázslatos afrikai napfelkeltében is részünk lehet.

Visszatérünk a táborba, elfogyasztjuk tízórai reggelinket és útrakelünk (kb 3 óra utazás) a Világ 8. csodájaként számon tartott, az UNESCO Világörökség részét képező Ngorongoro Kráter felé.

Megállunk az Olduvai Hasadéknál, amely a világ egyik legfontosabb őskori lelőhelye, sok maradványt és őskori, közel 3 millió éves kőszerszámokat találtak itt abból az időszakból, amikor az első emberszabású felállt. Látogatást teszünk a múzeumban, ahol láthatjuk az őskori leleteket.

A Ngorongoro kráter pereménél található fantasztikus szállásunkat naplementére érjük el.

(szállás: lodge, Ngorongoro régió, 1 éj, ellátás: reggeli, piknik ebéd és vacsora)

8. nap: NGORONGORO KRÁTER – VADLES – ARUSHA – ZANZIBAR

Napunkat egy csodás napfelkeltével kezdjük, melyben a saját szobánk teraszáról gyönyörködhetünk, egy finom kávé és a természet muzsikájának kíséretében. Megreggelizünk, és 8 órai indulással egy újabb vadlesre indulunk. A Ngorongoro Természetvédelmi Terület a Serengeti ökoszisztéma részét képezi.  Az itt található 610 méter mély és 260 km2 területű kráter, egy természetes amfiteátrum, mely egy szupervulkán felrobbanásával és beomlásával keletkezett kb 2-3 millió évvel ezelőtt. Egy valóságos Noé Bárkája, Kelet Afrika összes őshonos állata megtalálható itt, közel 30.000 példány. Rendkívül változatos élővilág jellemzi, itt a legnagyobb a vadállat sűrűség az egész Afrika kontinensen, illetve azon ritka helyek egyike, ahol megfigyelhető a fekete orrszarvú. A kráterben található folyó, mocsár, erdő, nyílt síkság és egy nártiumos tó hatalmas flamingó állománnyal. Az itt élő elefántok a Földünk legnagyobb példányai, a legnagyobb agyarakkal. Ez a rendkívüli élővilág a talaj és a fű a vulkanikus eredet miatti, nagyon magas ásványi anyagok tartalmának köszönhető.

Csodaszép útvonalon ereszkedünk le a kráter mélyébe, ahol egy fantasztikus reggeli vadles vár ránk Földünk egyik leglenyűgözőbb helyén. Egészen közelről figyelhetjük meg a bivalyokat, zebrákat, gnúkat és csodás fotókat készíthetünk.

A délelőtti vadles után csodás környezetben költjük el piknik ebédünket, majd Arusha reptere felé vesszük az irányt és visszarepülünk Zanizbarra. Járattól függően este érkezünk vissza Zanzibári szállásunkra. egy délutáni vadles és visszautazunk fantasztikus panorámájú szállásunkra.

(szállás: hotel, 3 éj, ellátás: reggeli és piknik ebéd)

9. nap: ENJOY THE PARADISE

Egész napunkat szabadon tölthetjük.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

10. nap: STONE TOWN – KULTÚRA – MŰVÉSZET

Ma egy egész napos kalandra indulunk. Helyi idegenvezetőnk, Fatma reggel érkezik értünk és privát kisbusszal (kb 1-1,5 óra) átutazunk a sziget másik felére, hogy felfedezzük Zanzibár város régi központját „Mji Mkomwe” óvárosát (angol nevén: Stone Town). Stone Town a rabszolga-kereskedelem központja volt Afrikában. A Kőváros köré vályogházak épültek, ahol az újonnan érkezők telepedtek le a régi időkben. Zanzibár kultúrális és történelmi központja ma is működő ősi város Kelet-Afrikában, mely az UNESCO Világörökség részét képezi.

Zanzibár óvárosa nagyon változatos, különböző kultúrák keverednek benne, arab, afrikai, indiai és európai, melynek köszönhetően rendkívül izagalmas hangulatot áraszt. Az óvárosban sok régi épület található, köztük egy az 1600-as évek végén arabok által épített erőd. Végigsétálunk a kacskaringós, szűk sikátorokon, megnézzük Freddy Mercury szülőházát (kívülről), láthatunk mecseteket, katolikus templomokat, szebbnél szebb kézművestermékeket kínáló kis galéráikat. Látogatást teszünk a volt rabszolgapiacon, a régi erődnél, a Darajani piacon, a Szultán Palotájánál.

Megismerkedünk Zanzibár művészetével és kultúrájával, melynek keretében felfedezzük az óváros csodás faragott ajtajait, ellátogatunk a régió egyetlen zeneiskolájába, ahol akár ki is próbálhatjuk a helyi hangszereket, valamint megismerkedünk a henna festés és fafaragás mesterségével.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli és falusi ebéd)

11. nap: HAZAUTAZÁS

Járatunk este 23:05kor indul, így egész napunkat Zanzibár csodás partján tölthetjük és szállásunkról este 8 órakor kell indulni.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)