Minden utazás

©Kata Gaspar

SZAFARI, KULTÚRA ÉS NYARALÁS

Afrika, csoportos utazás

2021. augusztus (csúcs szezon)

Pullmannmaldivesmaamutaa_002

KÖRUTAZÁS CSODAORSZÁGBAN: ÚJ ZÉLAND & NYARALÁS ÓCEÁNIÁBAN

Ausztrália, csoportos utazás

JELENLEG NINCS IDŐPONT

1. nap: WELCOME TO THE PARADISE!

Európai indulásunk másnapján reggel 08:00 órakor érkezünk meg Zanzibár repülőterére, ahol már várnak Bennünket és privát transzferrel utazunk Matamwe faluban található óceánparti szállásunkra. A nap hátralévő részében kipihenjük a repülőút fáradalmait a hófehér homokos tengerparton.

(szállás: butik resort, ellátás: késői reggeli)

2. nap: ENJOY THE PARADISE

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

3. nap: STONE TOWN – KULTÚRA – MŰVÉSZET

Ma egy egész napos kalandra indulunk. Helyi idegenvezetőnk, Fatma reggel érkezik értünk és privát kisbusszal (kb 1-1,5 óra) átutazunk a sziget másik felére, hogy felfedezzük Zanzibár város régi központját „Mji Mkomwe” óvárosát (angol nevén: Stone Town). Stone Town a rabszolga-kereskedelem központja volt Afrikában. A Kőváros köré vályogházak épültek, ahol az újonnan érkezők telepedtek le a régi időkben. Zanzibár kultúrális és történelmi központja ma is működő ősi város Kelet-Afrikában, mely az UNESCO Világörökség részét képezi.

Zanzibár óvárosa nagyon változatos, különböző kultúrák keverednek benne, arab, afrikai, indiai és európai, melynek köszönhetően rendkívül izagalmas hangulatot áraszt. Az óvárosban sok régi épület található, köztük egy az 1600-as évek végén arabok által épített erőd. Végigsétálunk a kacskaringós, szűk sikátorokon, megnézzük Freddy Mercury szülőházát, láthatunk mecseteket, katolikus templomokat, szebbnél szebb kézművestermékeket kínáló kis galéráikat. Látogatást teszünk a volt rabszolgapiacon, a régi erődnél, a Darajani piacon, a Szultán Palotájánál.

Megismerkedünk Zanzibár művészetével és kultúrájával, melynek keretében felfedezzük az óváros csodás faragott ajtajait, ellátogatunk a régió egyetlen zeneiskolájába, ahol akár ki is próbálhatjuk a helyi hangszereket, valamint megismerkedünk a henna festés és fafaragás mesterségével.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

4. nap: ENJOY THE PARADISE

A mai napunkat szabadon tölthetjük szállásunk csodás óceánpartján.

5. nap: FŰSZERTÚRA – JOZANI TRÓPUSI ERDŐ KALAND – KOLOBUSZ MAJMOK

Ma egy nagyon érdekes nap vár ránk. Első állomásunk egy hatalmas fűszerfarm. Zanzibár évszázadok óta a világ egyik legnagyobb fűszertermelője. A sziget legnagyobb része ma is fűszerültetvény. Megismerkedünk a sziget legjellemzőbb gyümölcseivel és fűszernövényeivel, köztük a fekete bors, az illatos szegfűszeg, a kardamom, a curry, a fahéj, a vanília, a szerecsendió, a citromfű és a gyömbér. Mindent megszagolhatunk, megkóstolhatunk, megtapinthatunk. Rengeteg érdekes információt kapunk helyi idegenvezetőnktől: miből készül a lidokain, hogyan fejlődik ki a virágból a banán,  melyik növény nedve a jód, hogyan fogyasztják a kakaó gyümölcsét… de ez csak egy kis ízelítő. Fűszertúránkat egy gyümölcskóstolóval koronázzuk meg, megízlelhetjük a szezonális gyümölcsöket: ananászt, mangót, banánt, narancsot, mandarint, avokádót, papaját, grapefruitot, csillaggyümölcsöt, maracujat. Akinek kedve van, vásárolhat helyi fűszereket, teát, kávét.

Folytatjuk kalandozásunkat a Jozani trópusi erdőben, mely Zanzibár legnagyobb erdeje és természetvédelmi terület. Izgalmas erdőtúránk keretében megismerkedünk a dzsungel gyógynövényeivel, melyeket a mai napig használnak a falubeliek a hétköznapjaikban és testközelbe kerülhetünk a mókás pofájú Red Colobus majmocskákkal is. A védettséget élvező majmok csak itt élnek az egész világon! A majmokat nem kell keresnünk, mert kíváncsiságuknak köszönhetően elég közel jönnek hozzánk és bár vadon élnek, hagyják magukat fényképezni. A majmokon kívül sok különlegességet is láthatunk, hiszen az erdő ad otthont több mint 50 fajta pillangónak és vagy 40 fajta madárnak.

Majd a közeli pillangófarmra látogatunk, egy kicsi, de nagyon kedves kis hely, ahol megismerkedhetünk a csodás pillangók életciklusával. Láthatunk apró tojásokat, bábokat, hernyókat, szárnyacskáikat szárító, frissen kikelt lepkéket.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli és falusi ebéd)

6. nap: PIHENÉS A PARADICSOMBAN – MASZÁJ ÉKSZERKÉSZÍTÉS ÉS NYELVLECKE KIMOTONGE-VEL A MASZÁJ HARCOSSAL

Egész napunkat szabadon tölthetjük.

Előre egyeztetve, délelőtt vagy délután két szuper jó fej maszáj sráccal találkozunk (kb 2 órás program),  elkészítjük saját tradicionális maszáj nyakláncunkat vagy karkötőnket, kipróbáljuk a maszáj ugrást, fotózkodunk a maszáj harcosokkal és akinek kedve van, felpróbálhatja a maszáj viseletet, az ún. Shouka-t. Közben elsajátítunk néhány alap maa szót, mint: Ashe naleng (köszönöm), keyaa (helló), Etaa sere (viszlát), illetve olyan szuahéli szavakat, melyeket minden pillanatban hallani fogunk: jambo jambo, karibu, pole pole 😊 Ha kiváncsiak vagytok Tanzánia egyik legnagyobb félnomád népének életére, tradícióira, hogy miért isznak friss állatvért, miyen az élet a boma-ban (maszáj kunyhó), milyen hagyományokat őriznek, milyen a harcosélet, akkor Kimotonge örömmel mesél Nektek 🙂 Bár a maszájok a kontinensen élnek, de megélhetés miatt Kimotonge és barátja, rendszeresen utaznak Zanzibár szigetére, hogy megismertessék kultúrájukat a kiváncsi utazókkal.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

7. nap: HAJÓ KIRÁNDULÁS – KWALE SZIGET – PIKNIK EBÉD

Egész napos vizi kalandra indulunk a sziget déli részére egy tradicionális afrikai csónakkal. Látogatást teszünk egy homokzátonyon, mely csak apálykor bukkan elő a kristálytiszta türkíz vízből. Úszhatunk, napfürdőzhetünk a finom homokban, átsétálhatunk a közeli homokdűnékre, snorkelingezhetünk és gyönyörködhetünk az egyedülálló víz alatti élővilágban.

Majd tovább utazunk Kwale szigetére, ahol csodás BBQ ebédben lesz részünk. Egy képeslapra illő szépségű, vakítóan fehér púderfinomságú homokból álló kis sziget. Helyben elkészített grillezett tenger gyümölcsei kerülnek az asztalra, vagyis gyékényre: ráksaláta, grillezett polip, tintahal, languszta és még sok finomság.

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli és BBQ ebéd)

8. nap: PIHENÉS A PARADICSOMBAN

(szállás: butik resort, ellátás: reggeli)

9. nap: HAZAUTAZÁS

Egész nap élvezhetjük az álomszép környezetet, járatunk éjjel indul haza.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)