Hajnali vulkán túra Szumátra szigetén

Szumátra, vulkántúra, Indonézia

Ez is micsoda fantasztikus nap volt! Berastagi hegyvidéki városkájában töltöttük az éjszakát. Ez a település kedvelt üdülőhely volt a holland gyarmati időkben, de manapság ritka látvány itt az európai, mindenhol ámultak rajtunk és több száz szelfit készítettek velünk 😊

Hajnali négykor szólt az ébresztő, túracipőbe és meleg ruhába bújtunk, hogy meghódítsuk a Sibayak vulkánt. A város fölé két tűzhányó magasodik, a Sibayak és a 2.500 méter magas  Sinabung, amely 400 év szunyókálás után nemrégiben felébredt és néhány havonta több kilométeres füstoszlopokat lövell a levegőbe!

Elemlámpáink fényénél kapaszkodtunk felfelé a kénszagú, titokzatos sötétben, hogy a felkelő nap már a tűzhányó tetején találjon bennünket. Elképesztő látványban volt részünk, ahogy 2000 méter magasról néztük, miként világítja meg a hajnal első sugara a körülöttünk lévő, dzsungel borította hegyeket, a völgyben fekvő várost, és a közelünkben aktívan pöfékelő Sinabung csúcsát!

Szumátra, vulkántúra, Indonézia

Pillanatról pillanatra változott a szemünk elé táruló látvány, ahogy a felhők rózsaszínűre, később vörösre változtak, majd előbukkant mögöttük a napkorong, életre keltve, szinte beszínezve a világot!

Ámulatba ejtő, lélegzetelállító pillanat volt! Alattunk több helyen forró gőzoszlopok löveltek ki hangos sistergéssel a vulkán oldalából, felforrósítva és sárgára színezve a közelükben lévő köveket, körbe nézve pedig, ameddig a szem ellát, végtelenbe nyúló  erdők, felhőbe burkolózott hegycsúcsok, igazi varázslat!

Lazításképpen megmártóztunk egy vulkanikus forrás elképesztően forró vizében, és a naplementét már a festői Toba-tó partjáról néztük.