Blog

Serengeti, a Nagy Állatvándorlás – Tüske Ágnes írása

A mai célunk, látogatásunk csúcspontja, a nagy állatvándorlás megfigyelése. Itt a vándorló állatok útvonalát a Mara folyó keresztezi, amin keresztül kell vágniuk, ha a síkság legelhető részére szeretnének jutni. 10 átkelési pont van a folyón. Korán indulunk és most nincs megállás, időben oda kell érni a gázlóhoz. Egyre több és...

A Serengeti nagymacskái – Tüske Ágnes írása

A Serengeti Central a nagymacskáiról híres. Ahogy haladunk egyre beljebb egyre több nagyragadozóval találkozunk. Itt a legsűrűbb az oroszlán populáció. Ennek megfelelően találkozunk hol nőstényekkel, hol egyedülálló hímekkel. Az egyik gyönyörű hím pontosan tisztában van a saját szépségével. A széllel szembe fordítja a fejét, sörénye lobog, fejtartása büszke. Egészen addig,...

Tanzánia – Afrika egy 15 éves szemével – Noé Nóri írása

Emlékszem arra a pillanatra amikor ott álltam a ballagási vacsorámon a családommal és kinyitottam az édesanyámtól kapott névre szóló könyvet, majd megpillantottam benne az Afrikába szóló repülőjegyeket. Abban a pillanatban nem tudtam felfogni, hogy ez valóban megtörténik, hogy el fogok utazni arra a helyre ahová mindig is vágytam. Észre sem...

Földünk egyik csodája: Serengeti – Tüske Ágnes írása

Ragyog a nap, lekerül a hegytetőn felvett kabát, pulóver. Lekanyarodunk a főútról és egyre több és több állattal találkozunk. Az úton egy szervál jön szembe, majd egy öreg hiénaszuka a kölykével. Egyre több növényevővel is találkozunk például egy törött szarvú lóantiloppal. Sajnos a szarva soha nem fog már újra kinőni,...

Úton a Serengeti felé 2. rész – Tüske Ágnes írása

Hatalmas kapu jelzi a terület határát, bemutató táblákkal és egy kis bolttal, ahol az emléktárgyon túl végre határozó és ismertetőkönyv is kapható. Ahogy átlépjük a természetvédelmi terület határát elkezdünk felkapaszkodni a hegyre. Amikor az általános iskolában földrajzot tanítanak, akkor a gyerek fejébe verik a vegetációs öveket. Na ez az a...

Úton a Serengeti felé 1. rész – Tüske Ágnes írása

Reggeli után nekiindulunk, hisz ma éjjel már a Serengeti nemzeti parkban fogunk éjszakázni. Amíg a kicsekkolásra várunk felfedezünk egy óriási faragott teknőst az asztalon, aminek a hátába lukakat fúrtak és abban simára koptatott kavicsok vannak. Éppen ideális, hogy a Szumátrán megtanult logikai társasjátékot játsszuk. Utunk több falun át vezet. ahol...

Vadles a Lake Manyara nemzeti parkban – Tüske Ágnes írása

Reggel kinyitom a szemem és kiballagok a teraszra, hogy szemrevételezzem mit is rejtett tegnap a sötétség. Éppen kényelmesen nyújtózom, amikor a szomszéd sátorhoz megérkeznek a zebrák és szemlátomást nagyon sietnek valahova. Utolsó emlékeim szerint a szállásnak ezen az oldalán egy villanypásztor kerítés mellett jöttünk el, úgyhogy igazán elkezd érdekelni, hogy...

A Tarangire vadbősége – Tüske Ágnes írása

Reggel 6 órakor indulás, ezért a reggelit még tegnap este megrendeltük dobozban, hogy majd az autóban reggelizünk. A nemzeti park bejáratát kafferbivaly és egy elefánt koponyája és csontjai díszítik. Igen, ez a park a szokatlanul nagy és barátságos elefánt populációjáról és a baobab fákról híres. Amíg vezetőink az adminisztrációt intézik...