EGZOTIKUS KALANDOK A MAKIK FÖLDJÉN – MADAGASZKÁR NAGY KÖRÚT

baobab erdők | egyedülálló élővilág | makik, lemurok és fossák | tűhegyes mészkő “erdők” | dzsiptúra | ételkülönlegességek | izgalmas kultúra | csodás óceánpart

Az utazás fénypontjai

• Tritriva kráter tó 2000 méterrel a tengerszint felett
  • Tsingy de Bemaraha Nemzeti Park tűhegyes mészkő erdeje
  • Kirindy magán Rezervátum és éjszakai állatles
  • kirándulás a Kirindy erdőben, sifakák és a vörös fejű lemurok
  • Baobab Avenue
  • ismerkedés a lemurokkal a Vakona Forest Lodge magánparkban
  • nyaralás Morondova tengerpartján
2021. augusztus | 14 éjszaka
csoportos utazás (8-10 fő)
3300 USD/fő

1. nap: ANTANANARIVO

Európai indulásunk másnapján érkezünk meg Antananarivo, Madagaszkár fővárosának repülőterére és kezdődik a Madagaszkári csodáinak felfedezése, amely egy valóságos időutazás lesz. Vízumügyintézés, majd privát transzferrel utazunk a szállásunkra, és kipihenjük az utazás fáradalmait.

Madagaszkárt nem véletlenül emlegetik a nyolcadik kontinensként: a különleges tájak, az állat- és növényvilág lenyűgöző változatossága, baobab erdők, endemikus állat- és növényfajok, melyek csak itt léteznek, a sziget már akkor elvált Afrikától, mielőtt a nagy ragadozók kifejődtek volna, így például kb. 50 lemúr (gyűrűsfarkú maki) féle fejlődhetett ki. Izgalmas, hagyományőrző kultúra, változatos gasztronómia, zebu húsból készült ételkülönlegességek és megannyi csoda vár itt ránk a következő két hétben.

(szállás: hotel, Antananarivo, ellátás: vacsora)

2. nap: ANTANANARIVO – TRITRIVA KRÁTER TÓ – ANTSIRABE

Reggeli után a sziget déli része felé indulunk, az Antananarivótól 170 km-re fekvő, gyönyörű Antsirabéba, az ország harmadik legnagyobb városába, melynek nevének jelentése „ahol só van” és több becenevet is magáénak tudhat: a sós vizű termálfürdők városa, a riksák (pousse-pousse) városa és az ország söripari központja, így lehetőségün lesz megkóstolni a híres „THB”-t. Hegycsúcsok, felföldek, a zöld legkülönbözőbb árnyalataiban pompázó szépen művelt rizsföldek és tradícionális vörös téglából épült házacskák teszik festőivé a tájat, amely mellett elhaladunk. Antsirabéba 12:30 magasságában érkezünk. Az 1856-ban norvég telepesek által alapított város ma a sziget söriparának központja. Az út során megállunk Ambatolampy faluban, hogy látogatást tegyünk a sziget leghíresebb edénykészítőinél, ahol megismerkedünk a madagaszkári kézművességgel, az alumíniumedényeket öntésével.

Megebédelünk, majd folytatjuk utunkat a Tritriva kráter tóhoz (kb 18 km). A tó pereme kb 2000 méterrel magasodik a tengerszint felé, mélysége 160 méter, a tó felszíne pedig 50 méterrel a perem alatt van, de az évszaktól függően változik, száraz évszakban lejjebb van, esős évszakban magasabban. A tóhoz kapcsolódik egy szerelmes pár, Rabeniomby és Ravolahanta legendája, akik szerelmét a vagyoni különbözőség miatt ellenzte a családjuk, ezért a fiatalok a tóba vetették magukat, hogy örökké egyesüljenek a halálban. (szállás: hotel, Antsirabe, ellátás: reggeli és vacsora)

3. nap: ANTSIRABE – BETAFO-I RIZSFÖLDEK – MIANDRIVAZO

Reggel útrakelünk a sziget belsejébe. Uticélunk a 220 km-re található Miandrivazo, ahova Közép-Madagaszkár gyönyörű és érintetlen felföldi tájain keresztül visz az út. Megcsodálhatjuk azt a panorámát, amely az UNESCO Világörökségi Várományos Helyszínek listáján is megtalálható, a Betafo-i rizsföldek tájképe néven.

(szállás: hotel, Miandrivazo, ellátás: reggeli és vacsora)

4. nap: MIANDRIVAZO – BAOBAB FÁK – MORONDAVA

Reggeli után 8:30 magasságában indulunk a szállodánkból és privát kisbusszal  csodás panoráma kíséretében utazunk Morondava-ig (265 km). Igazán emlékezetes pillanat lesz, amikor megpillantjuk az első baobab fákat.

(szállás: hotel, Morondava, ellátás: reggeli és vacsora)

5. nap: MORONDAVA – BEMARAHA NEMZETI PARK – BAOBAB FÁK – BEKOPAKA

Reggeli után terepjárós kalandra indulunk. Földutakon és egy félszáraz erdőn keresztül utazunk a 220 km-re fekvő Bekopaka faluig. Uticélunk a Bemaraha Nemzeti Park, mely Madagaszkár egyik legkülönlegesebb természeti képződményét rejti. Útközben megcsodálhatjuk bolygónk egyik szuperkülönleges fafajtáját, a baobab fákat (majomkenyérfa). A helyi legendák szerint a baobab fa elutasította azt a helyet, ahova Isten teremtette és úgy döntött, ott nő, ahol csak akar. Makacssága mellett, egy jó adag hiúsággal is meg lett áldva, a legnagyobb, legszebb, legokosabb fa szeretett volna lenni az egész földkerekségen, minden más fa virágát és gyümölcsét felül akarta múlni. Isten megelégelve a baobab fa makacs akaratát, hiúságát, irigységét, haragra gerjedt, és gyökerestől tépte ki a földből és megfordítva, gyökereivel fölfelé ágaskodva dugta vissza, hogy soha többé ne tudjon nézelődni, irigykedni, másra vágyni. Kompra szállunk, hogy átkeljünk a Tsiribihina folyón, miközben elmerenghetünk a folyó körüli varázslatos, nyugodt természetben, tájakban és színes élővilágban.

Mielőtt ismét kompra szállnánk, betérünk a folyóparti Belo étterembe, és ebédre megkóstolhatjuk a helyi gasztronómia finomságait.

Ebéd után folytatjuk kalandunkat terepjáróval Bekopaka falu-ig (kb 100 km) egy 5-10 perces kompos utazás a Manamboló folyón, majd meg sem állunk a Bekopaka faluig, ahol az éjszakát töltjük.

(szállás: hotel, Bekopaka, ellátás: reggeli és vacsora)

6. nap: BEKOPAKA – TSINGY DE BEMARAHA NEMZETI PARK

Mai napunkat az UNESCO Világörökség részét képező Tsingy de Bemaraha Nemzeti Parkban töltjük, mely egy egyedülálló természeti képződményt rejt magában. A malagaszi nyelvben a Tsingy szó jelentése “ahol nem sétálhatsz mezítláb”. Csodálatos függöhidak a tsingy kanyonok, képződmény felett, karszt tájak, félvidéki mészkő alakzatok, lenyűgöző, “tsingy” csúcsok és végeláthatatlan, tűhegyes mészkő “erdők” jellemzik a területet. Csipkézett és kilyuggatott belseje láttán az ideutazók könnyen a Holdon érezhetik magukat. Ez a világ legnagyobb kőerdője, és ehhez hasonlót mindössze három másik országban találunk a világon. Túránk során számos lemúrfajt, kanyont, érdekes madárfajt és barlangot is látunk.

A csapat fizikai képességétől függően két opció közül lehet választani:

1. Nagy Tsingy: kb 1 óra az odautazás és a parkban a túra kb 5-6 óra, tempónktól függően. 80 méteres magasságból élvezhetjük a kilátást a holdbéli tájra, barlangokat látogatunk, függőhidakon sétálunk át a kőerdő felett és végül a Nagy Tsingy „Katedrálját” is láthatjuk. Piknik ebédünket a parkban fogyasztjuk el.
  2. Kis Tsingy: a Bekopaka falu közelében van, a Manambolo folyónál, kb. 2 óras a látogatási idő.

(szállás: hotel, Bekopaka, ellátás: reggeli és vacsora)

7. nap: BEKOPAKA – KIRINDY REZERVÁTUM – ÉJSZAKAI ÁLLATLES

Ma kb 200 km-es terepjárós utazás vár ránkVisszautazunk Morondava felé, megebédelünk a belo étteremben a folyóparton, majd komppal egy órát utazunk a rakpartig és folytatjuk utunkat a 35 km-re lévő Kirindy magán Rezervátumig, ahol az éjszakát egy lodge-ban töltjük az erdő közepén. A Kirindy rezervátum a sziget egyik legveszéyeztetetettebb ökoszisztémája, egy száraz lombhullató erdő, mely olyan különleges fajoknak ad otthont, mint a hatalmas ugró patkány, több endemikus hüllőfajta: kaméleonok és kígyók, békák és 7 féle lemur, akik csak itt őshonosak az egész Földön. A csoportokban élő, rendkívűl aranyos makik híresek intelligenciájukról és érdekességük még, hogy szaggal, hanggal és vizuálisan is kommunikálnak. Az állatvilágon kívül, rendkívül egyedi a növényvilág, vannak olyan fajok, amelyek csak itt találhatók meg a szieten.

Éjszakai állat megfigyelő túrára indulunk a Kirindy Rezervátumban, ahol lencsevégre kaphatjuk az éjszakai életet élő törpemakikat, kaméleonokat és sok más egzotikus állatot.

(szállás: lodge, Kirindi, ellátás: reggeli és vacsora)

8. nap: KIRINDY ERDŐ – MAKIK – BAOBAB AVENUE – MORONDAVA

Reggeli után kirándulásra indulunk a Kirindy erdőbe, ahol sifakákat (ugrómaki féle) és a vörös fejű lemurokat fogunk látni. Ha szerencsénk lesz, a sziget legnagyobb ragadozó állatai, a madagaszkári cibetmacskafélék családjába tartozó fossák is bemerészkednek néha a faluba, főleg a konyha környékén ólálkodnak, így nyugodtan tudjuk fotózni a malgas „tigris”-t.

Megebédelünk, majd Morondava felé vesszük az irányt (kb 65 km). Utunk során megismerhetjük a szentelt és a szerelmes baobab fákat. A baobab (majomkenyérfa) egy őskori fafaj, már az emberiség és a kontinensek létrejötte előtt 200 millió évvel ezelőtt létezett. Jellegzetes fa törzsével a növényvilág leglátványosabb természeti jelenségei közé tartozik, akár a 4000-5000 éves kort is megélhetik. Nevét a 15-20 cm hosszú uborka formájú, magas cukortartalmú terméséről kapta, mely a majmok kedvenc csemegéje, de az ember számára is ehető.

A baobab fasorok (Baobab Avenue) látványa varázslatos és hogy még különlegesebb élményben legyen részünk, itt várjuk meg a naplementét.

Vacsora és szállás Morondava-ban (Nyugati tengerpart azaz a mozambikai csatorna partján)

(szállás: hotel, Morondava, ellátás: reggeli és vacsora)

9-11. napok: MORONDAVA – TENGERPART

Napjainkat szabadon tölthetjük Morondova tengerpartján. Napfürdőzhetünk, csodálhatjuk a a végtelen óceánt, relaxálhatunk a hullámok megnyugtató moraját hallgatva, úszhatunk, sétálhatunk a finom homokos parton. Ha aktív időtöltésre vágyunk, csónákozhatunk, meglátogathatunk egy kis halászfalut és egy mangrove erdőt.

12. nap: MORONDAVA – ANTANANARIVO

Belső járatunktól függően privát transzferrel utazunk Morondava repülőterére és Antananarivo-ba repülünk.

Mai napunk programja a repülőjáratunktól függ, ezt majd később tudjuk pontosítani, miután látjuk a járat lehetőségeket.

(szállás: hotel, Antananarivo, ellátás: reggeli és vacsora)

13. nap: ANTANANARIVO – ANDASIBE NEMZETI PARK – MAKIK NYOMÁBAN

Madagaszkár keleti része felé vesszük az irányt és a fővárostól 72 km-re található Peyrieras magánrezervátumot látogatjuk meg. A Mandraka folyó völgyében található park számos kaméleonnak és hüllőnek ad otthont. Megebédelünk a park területén, majd tovább utazunk az Andasibe Nemzeti Parkba, amely kiváló hely arra, hogy megfigyeljük az indriket, a sziget legnagyobb és legfejlettebb gyűrűsfarkú makifajtáját. Az indri makik „műsora” garantáltan életreszóló élmény, szirénára hasonlító énekük akár három kilométerre is elhallatszik.

(szállás: hotel, Andisabe, ellátás: reggeli és vacsora)

14. nap: ANDASIBE NEMZETI PARK – VAKÔNA FOREST – JÁTÉK A LEMUROKKAL

Reggeli után a nemzeti park Speciális Indriejinek nevezett erdejébe kirándulunk, amely korábban a fafeldolgozás központja volt. A sűrű, párás levegőjű, liánokkal sűrűn átszőtt erdő vegetációja egyedülálló: páfrányok, több száz orchidea fajta, csavarpálmák, legyező pálmák, bambuszok és olyan értékes fák, mint az ében és az illatos paliszander. A parkban élnek az indri makik és 13 féle lemúr fajta, több mint 100 fajta egzotikus madár, melyek többsége csak itt őshonos, kb 50 féle hüllő, köztük a sziget legnagyobb kaméleonja, gekkók, extra színes hatalmas pillangok és még sok különlegesség.

Vadregényes kalandunk után a Vakôna Forest Lodge magánparkba látogatunk, ahol testközelből figyelhetjük meg a sifakakat és leurokat, sőt barátkozhatunk és játszhatunk a lemúrokkal. Egyedülálló élmény, ahogy ezek a jópofa makik pózolnak rajtunk.

Maki élményeink után visszautazunk Antananarivo városába, ahol az éjszakát töltjük, összecsomagolunk, mert másnap véget ér madagaszkári kalandunk.

(szállás: hotel, Antananarivo, ellátás: reggeli és vacsora)

15. nap: ANTANANARIVÓ – VÁROSNÉZÉS – HAZAUTAZÁS

Ma napunkat szabadon tölthetjük.

Amennyiben aktív időtöltésre vágytok a hazautazásunk napján, úgy várrosnézésre indulhatunk Antananarivóba. Felkeressük a XVII. században épült Manjakamiadana palotát és a mellette található kilátóhelyet, amjd ellátogatunk néhány művészeti termékeket áruló üzletbe, megismerkedhetünk a madagaszkári iparművészettel. Kedvünkre vásárolhatunk szuveníreket, emléktárgyakat, növényi rostból készített táskák, kalapok és játéktárgyak, selyemsálak és zebuszarvból faragott ékszerek ezrei közül válogathatunk, illetve eredeti madagaszkári vaníliát és fűszereket beszerezhetünk.

Transzfer a repülőtérre és megkezdjük hazafelé tartó utazásunkat.

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)