KOLUMBIA KINCSEI

vibráló színek | karibi hangulatú kisvárosok | Zipaquira sóvárosa | kávéfarmok | fabella házak | falulátogatások | dzsiptúra | csónakázás |  álomszép karibi sziget

Az utazás fénypontjai

• Monserrate hegy és séta Bogotá belvárosának történelmi negyedében
  • Arany múzeum és a Világ legnagyobb arany-gyűjteménye
  • Zipaquira, a 18. századi “sóváros”
  • Guatavita város és legendás lagúnája
  • Kávéháromszög, kávéfarm látogatás és dzsiptúra
  • Cocora Völgy és a világ legmagasabb pálmafája
  • Medellín, a “Comuna 13” negyed fabella házai
  • “El Peñol”, a  gigantikus monolit szikla
  • A paradicsomi szépségű Rosario-szigetek
2023. március (13 éjszaka)
kiscsoportos utazás (8-10 fő)
ÁR HAMAROSAN 🙂

1. nap: BOGOTÁ – ÉRKEZÉS

Érkezés Bogotába, majd transzfer a szállodába.

(szállás: hotel, Bogotá, ellátás: nincs)

2. nap: BOGOTÁ – MONSERRATE – ARANYMÚZEUM

Reggelit követően transzfer a belvárosba. Felvonóval vagy siklóvasúttal felutazunk a Monserrate-hegyre, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a városra. Ezután séta Bogotá belvárosának La Candelaria nevű történelmi negyedében. Kellemes negyed macskaköves utcákkal, régi házakkal, templomokkal és spanyol koloniál és barokk stílusú építészettel.

Számos egyetem, könyvtár és múzeum található itt. Átsétálunk a Bolivar főtéren és különböző kormányzati épületeket is megtekinthetünk. A “Bank de la Republica” épületében található a híres Aranymúzeum. A világ legnagyobb pre-hispán aranygyűjteménye káprázatos, termékenységi figurák, antropomorf edények, fülbevalók, maszkok, sisakok és medálok találhatóak itt. A leghíresebb kincs egy bonyolult figurákkal díszített miniatűr arany tutaj, amely egy ősi bennszülött uralkodó beiktatását ábrázolja. A múzeum egyik fénypontja a sötét szoba. Odabent egy kivilágított lyuk van a padlóban, amelyben több száz csillogó tárgy található. A falakon, félhomályban, számtalan aranytárgy látható. Eközben egy sámán kántál, így tulajdonképpen egy aranytárgyakkal teli lagúnába nézel, miközben az ősi nép és uralkodóik egy szertartását élheted át.

(szállás: hotel, Bogotá, ellátás: reggeli)

3. nap: BOGOTÁ – ZIPAQUIRÁ – “SÓVÁROS” – GUATAVITA-LAGÚNA

Elhagyjuk Bogotát és 42 km-t utazunk Zipaquirába. A „Sóváros” a 18. században épült, és egy történelmi központtal büszkélkedhet, amelyet festői kávézók és éttermek vesznek körül.

Ezután egy 180 méteres utazást teszünk a föld alá, hogy felfedezzük a híres sókatedrálist. Az építészeti ékszert bányászok építették, és mára gyönyörű templommá vált. A fő katedrálison kívül más kisebb kápolnákat és a keresztút állomását is megtekinthetjük itt. Miközben a hűvös és színesen megvilágított katedrálisban bolyongunk, olyan művészeti alkotásokat láthatunk, mint a kis Madonna-szobor, amelyet Daniel Rodríguez Moreno tervezett. A túra végén megnézünk egy kis videót, és megismerjük a bányák merész történetét.

Továbbutazás Guatavita városába. Tipikus ebéd étteremben. Ezután felfelé utazunk több mint 3000 m magasra, hogy elérjük a legendás Guatavita-lagúna bejáratát. Innen lépcsőn sétálunk fel a szent, szinte tökéletesen kör alakú lagúnához. A 2,5 km-es túra során gyönyörű táj tárul elénk bőséges növényzettel és virágokkal. Megismerjük a régió történelmét, a “muisca” kultúra hagyományait és szertartásait, valamint az “El Dorado” legendáját. Visszautazás Bogotába.

(szállás: hotel, Bogotá, ellátás: reggeli és ebéd)

4. nap: BOGOTÁ – ARMENIA – KÁVÉ RÉGIÓ

Transzfer a bogotai repülőtérre, majd repülés Armeniaba, a kávé régióba. Érkezést követően transzfer a szállodába.

A Kávéháromszög – a szélsőséges természeti képződmények látványos panorámáját nyújtja, a termékeny kávéültetvények domboldalaitól a meredek völgyeken át a hófödte csúcsokig. Az élet itt ugyanúgy zajlik, mint évszázadokkal ezelőtt: a farmerek vagy munkások az ország e termékeny részén szüretelik a kávét, a főzőbanánokat és számos más gyümölcsöt.

(szállás: hotel, Armenia, ellátás: reggeli)

5. nap: KÁVÉHÁROMSZÖG – COCORA VÖLGY – SALENTO ÉS FILANDIA FALVAK

A mai napon egész napos túra vár ránk a Cocora völgyben, Salentoban és Filandiaban. Utunk Quindío vidékén keresztül vezet, mely során gyönyörű táj vesz majd körül minket. A Cocoravölgybe érkezve egy különleges üdvözlő koktélt kapunk. Itt található a világ legmagasabb pálmafája, a Palma de Cera. Egy kis rituálé révén közelebb kerülünk az eredeti a pálmafa történetéhez. A völgyet elhagyva elérjük Salentót, a régió egyik jellegzetes faluját. Lesz időnk végigsétálni a kis utcákon, a színes erkélyekkel és kis boltokkal. Továbbutazás Filandiába, egy másik dombon fekvő faluba, amelynek kilátópontjáról gyönyörű kilátás nyílik a Kordillerákra.

Visszatérés a szállodába.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

6. nap: KÁVÉHÁROMSZÖG – DZSIP TÚRA – KÁVÉ ÜLTETVÉNY LÁTOGATÁS

Elhagyjuk a szállodát, és gyönyörű, zöld tájakon megyünk végig, amelyek a kávévidéket jellemzik. Az út egy részét dzsipekkel tesszük meg. Egy tipikus “Haciendán” megtanulhatunk mindent, amit a kávéról tudni kell: a vetés, a babszedés, a pörkölés és a kávékóstolás folyamatát. Helyi szakértőkkel körbejárjuk az ültetvényeket, felfedezzük a gyártási folyamat titkait, és megismerjük a kávékóstolás finom művészetét. Tipikus ebédet fogyasztunk el, beszélgetünk a farm tulajdonosaival.

7. nap: ARMENIA – MEDELLÍN

Indulás a szállodából Medellínbe, amely körülbelül 6-8 órás út a hegyeken keresztül, ahol többször változik az éghajlat és a magasság. Eközben gyönyörű hegyvidéki táj mellett visz az utunk. 3 megállónk lesz: a Mirador Pereira, a Parador de Pipinta, ahol ebédelni tudunk (program nem tartalmazza) és az Alto de Minas. Érkezés Medellínbe és transzfer a szállodába.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

8. nap: MEDELLÍN – COMUNA 13 NEGYED – GRAFFITI TÚRA

Ellátogatunk a „Comuna 13” negyedbe, amely egykor megközelíthetetlen terület volt, ma pedig híres a szép graffitikről és az egyedülálló elektromos lépcsőkről, amelyek a hegyre mennek fel, hogy segítsenek a helyi lakosoknak elérni a fabella házaikat. Felvonóval felmegyünk a Santo Domingo negyedbe, amely egykor a bandák erőszakáról ismert terület volt. Miközben a látványos kilátásban gyönyörködünk, többet megtudhatunk Medellín átalakulásáról. A világ egyik legveszélyesebb városából a kultúrák lenyűgöző olvasztótégelyévé vált, ahol talán a világ legbarátságosabb emberei élnek. Felfedezzük Medellín belvárosát és a történelmi központot. Lehetőségünk lesz meghallgatni a helyi zenészeket és a hagyományos guasca zenét, miközben ellátogatunk a Berrio parkba.

Elsétálunk Medellín belvárosának nyüzsgő forgatagában a híres Botero szoborparkhoz, ahol Fernando Botero kolumbiai művész kiállítása látható, akinek szobrai a város egyik nevezetességévé váltak.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

9. nap: GUATAPE VÁROS – ROCK EL PEÑOL TÚRA – CSÓNAKÁZÁS

Elhagyjuk Medellínt, és a 83 km-re lévő Guatapé városába utazunk, amely híres a templomáról és a házakat díszítő gyönyörű, színes festményekről. Továbbutazás az “El Peñol” sziklához, egy gigantikus, 200 m magas monolithoz, amely a környék egyik legfontosabb látványossága. Ha szeretnénk, felmehetünk a 740 lépcsőfokon, hogy láthassuk a hegyekkel és kék tavakkal teli lenyűgöző kilátást. Ezután rövid csónakázást teszünk a tavon, hogy felfedezzük a környéket, sétálunk a tó körül és pihenünk. Egy hagyományos ebéd után visszaindulunk Medellínbe.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

10. nap: MEDELLÍN – CARTAGENA

Transzfer a repülőtérre, repülés Cartagenaba. Érkezést követően transzfer a szállodába.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

11. nap: CARTAGENA

A viszonylag kicsi gyarmati központ tökéletes egy gyalogos túrához. Tele van történelmi helyszínekkel, gyönyörű építészettel, képeslapba illő utcákkal, művészettel, finom falatokkal, barátságos emberekkel és még rengeteg olyan élménnyel és pillanattal, amit csak akkor élhetünk át, ha idelátogatunk. Délután szabadidő.

12. nap: ROSARIO-SZIGETEK

A Rosario-szigetek egy szigetcsoport, amely a kolumbiai partoktól mintegy 500 km-re található. Az ország egyik legfontosabb nemzeti parkja, ezek a paradicsomi karibi szigetek kihagyhatatlanok, ha valaki Cartagenában tartózkodik. Elhagyjuk a kikötőt és egy motoros hajóval körülbelül 45 percet kell utaznunk, amíg elérjük a szigetet. Élvezzük az itt eltöltött időt a strandon való pihenéssel, úszással vagy búvárkodással. Ebéd után visszatérés Cartagenába.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli és ebéd)

13. nap: CARTAGENA

Szabadprogram egész nap. Felfedezhetjük a modern városrészt, tengerpartot, hangulatos éttermeket.

(szállás: hotel, ellátás: reggeli)

14. nap: HAZAUTAZÁS

Transzfer a cartagenai repülőtérre, utazás haza

(éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli)